Hjemmekinoanlegg med Infinity Kappa 8.2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hjemmekinoanlegg med Infinity Kappa 8.2

Jeg har et par Inifinity Kappa 8.2 stående som jeg tenkte å bruke i et hjemmekinoanlegg. Har ikke fulgt med i "gamet" på 15 år, så jeg håper noen kan komme med gode råd.

Bør jeg bygge et hjemmekinoanlegg rundt Infinify høytalerne, eller gå for en ny, komplett løsning (budsjett på ca 10k)? Og hvilke andre komponenter bør jeg gå for, ut i fra Infinity eller ikke? ops:

Takk for gode råd! :razz:

Newcomer Scic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lite_peil
    Jeg har et par Inifinity Kappa 8.2 stående som jeg tenkte å bruke i et hjemmekinoanlegg. Har ikke fulgt med i "gamet" på 15 år, så jeg håper noen kan komme med gode råd.

Bør jeg bygge et hjemmekinoanlegg rundt Infinify høytalerne, eller gå for en ny, komplett løsning (budsjett på ca 10k)? Og hvilke andre komponenter bør jeg gå for, ut i fra Infinity eller ikke? ops:

Takk for gode råd! :razz:
    Hei!

Det beste du kan gjøre er å få en demo og tips hos noen med slike høyttalere som du har.

Hvis du er i nærheten av Vestfold så må du gjerne komme på en demo på et komplett Infinity Kappa oppsett. Siden min er ikke oppdatert så det er en del forandringer på elektronikken der. Hmmm......burde kanskje oppdatert litt der snart.

Mvh Scic

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utifra det jeg vet om Kappa generelt så krever de masse krefter...
    Og ett budsjett på 10K setter endel begrensninger.
    Kjøp en pent brukt, men ok surroundforsterker med pre-out og kjøp noen aldrende beist av en effektforsterker. Brukt selvfølgelig
    Sjekk om Jens123 har fått solgt Stasis'en sin... Tror den kan være tilstrekkelig for å temme 8.2

Newcomer Maiden-VR6 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har infinity Kappa 8.1i som front i min hjemmekino.
    De drives av 2 stk Denon POA 6600 monoblokker som er koblet opp med en Denon AVR 2807. Dette spiller svært tilfredstillende.
    Hvis du ikke skal spille kjempe høyt, så holder det nok med en AVR2807 f.eks. Og noen OK center og bakhøytalere.

Jeg har kjøpt alt dette brukt, og holdt på i ca 15 år.
    Er meget fornøyd nå iallefall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Monoblokker

Takker for mange gode råd. Prøvde å finne noen av de omtalte effektforsterkerne, men finner ingenting. Hvor skal jeg lete? Noen som har andre konkrete alternativer, og hvor man får kjøpt dette?

Fra før har jeg disse omtalte Kappa 8.2, pluss Kappa Infinity Centre høytaler, NAD 916 og 917.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med et budgett på 10000 er det dessverre uhyre vanskelig å kompletere dette oppsettet til å bli en full kino. Kappa 8.2 alene krever effekt som vil passere summen du har satt. Anbefaler deg heller å se deg om etter er fullt ht-oppsett som ikke er like krevende.

Hva kommer litt an på hva du ser etter. Denne Dynavoicepakken far surround.no gir mye for pengene, og til prisen er den vanskelig å konkurrere med.
    Dynavoice M-85-pakke i Sort farve

Selger du frontene og centern din har du nok til en ny surroundreceiver av god kvalitet + en XTZ sub XTZ 99 W12 i sort matt farge
    og vips har du et heftig surroundoppsett uten å gå over busjettet du har satt opp :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kappa 8,2

Krever ikke så mye krefter som de skal ha det til. En god strøm sterk forsterker på 2x150watt holder. Jeg har selv hatt 8,2 og fikk fult liv i de med en Krell kav 150a. De fungerte veldig bra til hjemmekino bruk og jeg vil ikke anbefale deg og selge noe som er bra for og kjøpe igjen noe som ikke kan måle seg med lyden i Kappa.

Kjøp deg en reciver men pre-aut og kjøp deg et brukt effekt trinn fra Nad, Rotel eller Parasaund så er forsterker siden i boks.

Men det er mulig du må sprenge bursettet ditt litt for og få bak kannaler, dvd, Tv om det ikke allerede er på plass. Sub kan du kjøpe deg senere om du synnes det blir bra nok uten. Men jeg vil anbefale deg og kjøpe sub for å få fult utbytte av lyden som finnes på film.

Lykke til med anlegget.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forsterker for under 10k som tåler belastning ned mot 2 ohm anbefaler du? Har selv tittet på disse høyttalerene noen ganger, men slått det fra meg da de er en såpass tung last at det trekker prisen på elektronikk alt for langt opp
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2ohm motstand i serie med terminalene? så blir det 4ohm isteden.. koble om eller fjerne hele delefilteret og inn med et digitalt aktivt. da tenker jeg det blir dreis på sakene!
    blir et par ekstra forsterkere, men sikkert billig i forhold med alle nye klasse d modulene til b&o f.eks

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Hvilken forsterker for under 10k som tåler belastning ned mot 2 ohm anbefaler du? Har selv tittet på disse høyttalerene noen ganger, men slått det fra meg da de er en såpass tung last at det trekker prisen på elektronikk alt for langt opp

Går 8,2 ned i så lav ohm? Jeg vet ikke så bare lurer. Hvet 9,2 går ned mot 1ohm eller lavere. Men var av den oppfatning at 8,2 ikke var en så tung last. Men jag har kun erfaring med Krell på de 8,2 og da er ikke lave ohm problem.

Du er godt kjent så betviler deg ikke om du sier den går ned i 2 ohm.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •