Nytt 2.1 system for trance.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt 2.1 system for trance.

Hei.
    Jeg har interesse i å lage musikk, da hovedsaklig trance lignende. Jeg har allerede Logitech's Z-2300 2.1 system, men føler at det ikke holder til mine behov lengre.

Nå er jeg altså på utkikk etter et par hylle/stativhøyttalere, en subwoofer og en forsterker som kan drive det. Har sett en del på Cerwin Vega, men har ikke bestemt meg for å plent ha det.

Har helst lyst at høyttalerne og subwooferen skal være av samme merke. Subwooferen må kunne holde følge med hyllehøyttalerne, og ha en klar, stram og punchy bass. Det er viktig at den kommer frem som den skal. Jeg har ikke satt meg noen mål for hyllehøyttalerne, for jeg vet egentlig ikke hvordan de burde være. Forsterkeren må være noe som klarer å få fullt utnytte av høyttalerne.

Jeg er student og har ikke det høyeste budsjettet. Kunne kanskje brukt 10 000,- men det må jeg tenke en del på. Må også få med at jeg har litt - men ikke mye erfaring med dette. Har bare brukt pc-høyttalere før.

Takker veldig mye for svar!

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Bowers & Wilkins har fått mye skryt og gode tester for sine dm685 høyttalere,
    de har også suber i samme serie. (selvom B&W sine subber ikke er kjent for å
    gi mest trykk)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb har kjøpt cv fra hifiklubben

Sitat Opprinnelig postet av PalmerMH
    Hei.
    Jeg har interesse i å lage musikk, da hovedsaklig trance lignende. Jeg har allerede Logitech's Z-2300 2.1 system, men føler at det ikke holder til mine behov lengre.

Nå er jeg altså på utkikk etter et par hylle/stativhøyttalere, en subwoofer og en forsterker som kan drive det. Har sett en del på Cerwin Vega, men har ikke bestemt meg for å plent ha det.

Har helst lyst at høyttalerne og subwooferen skal være av samme merke. Subwooferen må kunne holde følge med hyllehøyttalerne, og ha en klar, stram og punchy bass. Det er viktig at den kommer frem som den skal. Jeg har ikke satt meg noen mål for hyllehøyttalerne, for jeg vet egentlig ikke hvordan de burde være. Forsterkeren må være noe som klarer å få fullt utnytte av høyttalerne.

Jeg er student og har ikke det høyeste budsjettet. Kunne kanskje brukt 10 000,- men det må jeg tenke en del på. Må også få med at jeg har litt - men ikke mye erfaring med dette. Har bare brukt pc-høyttalere før.

Takker veldig mye for svar!

har jo nettopp kjøp meg cerwin vega cls 215 fra hifiklubben + NAD 272 effektforsterker så trur ikke det trengs en sub til det ?? har jo ikke fådt de enda så kan ikke snakke ut fra egen erfaring.

mvh abech

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men den var desverre ikke helt i prisklassen min. Hadde tenkt å gi noe rundt 2 000,- for hyllehøyttalerne. Har sett litt på CERWIN-VEGA CLS-6, men har ikke funnet noe omtale av dem.

abech: Men så skrev nå jeg at jeg skulle ha små høyttalerer

Newcomer cv-taggis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cerwin vega sine stativ høyttalere overrasker hele tiden på lyden og dem kan spille skikkelig høyt meg grom bass som man aldri har sett maken til den lille størrelsen. Selv har jeg ett par CLSC-6 som jeg til og med har brukt på fest i ca 30 kvm rom sammen med clsc-12s sub og da hadde jeg det på minus bass (laveste) og dette klarte hele festen og ga seg ikke. Eller så vil jeg også anbefale deg å se på VE-8, dem spiller synnsykt bra og man trenger egentlig ikke sub til dem men kjøper du VE-28sx ved siden av så har du ett sterioanlegg som holder lenge og overrasker vær gang du bruker det. Selv har jeg VE-8 og ve 28sx. Eller så kan du jo kjøpe CLS-6 og CLS-12sx som også er bra.

CV-taggis

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PalmerMH
    Men den var desverre ikke helt i prisklassen min. Hadde tenkt å gi noe rundt 2 000,- for hyllehøyttalerne. Har sett litt på CERWIN-VEGA CLS-6, men har ikke funnet noe omtale av dem.

abech: Men så skrev nå jeg at jeg skulle ha små høyttalerer

har et sett med CV cls 6 bruker de som bakhøytallere

til størelsen så spiller de j**** godt

de er ikke så dyre heller men, CV har da aldri vært høytallere med mest detalje for lyden sin.

Newcomer Lefse sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV er "silkelyd" i forhold til Logitech da.:-P

NAD C372 og QLN Artech 8 burde vel gjøre susen?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice M-65 og XTZ 99 W10.16

Vet ikke hvilken forsterker som passer til dem, men har hørt de sammen og det er skikkelig trøkk i det, og det til en billig penge også.

Annbefaler dette på det sterkeste

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaggu rart at ingen har nevnt B3 fra Klipsch....
    Dynamikkbombe til 3K, og vil sikkert funke godt sammen med en rask og god sub
    Ett lite hopp opp til RB 61 til 4K (og med en utrolig følsomhet på 95db!!) og du vil ha ett kjempegodt utgangspunkt for ett system som ikke vil spille sinnsykt bra på Techno, men egentlig det meste du forer dem med

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •