DAC til abrahamsen v1, v3, v4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DAC til abrahamsen v1, v3, v4

hei. jeg tenkte å sette opp en liten flac maskin. har abrahamsen stæsj. vurderer benchmark dac-1 usb/dac-1 eller electrocompaniet ecd1. Vurer også å bytte ut v3 med benchmark dac-1 pre. ulempen er at den ikke har fjernkontroll + at jeg ikke har fått hørt denne. den får mye skryt i tester. noen som har meninger ?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å finne den beste matchen du låne komponenten(e) med hjem og lytte til de i ditt oppsett, i de omgivelsene du normalt benytter de.

Hva savner du per i dag? Er det noe annet enn byttetrangen som gjør at du undersøker muligheten?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kun at jeg ikke har mulighet til å koble på pcen... har rippa endel av cdene mine i flac og det låter bra.. hvis abrahamsen hadde hatt dac hadde jo det vært det beste...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo kjøpe en Squeezebox og benytte deg av den integrerte DAC'en inntil videre. Hvorvidt du har behov for en bedre converter kan du avgjøre senere. Det er en kostnadseffektiv og enkel løsning som gir deg tilgang til et godt grensesnitt for interaksjon med datamaskinen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    keen på en dac som kan matche avbrahamsen v1 i lydkvalitet. syns det låter knall av cdspilleren.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pianogutten
    keen på en dac som kan matche avbrahamsen v1 i lydkvalitet. syns det låter knall av cdspilleren.
    Hvor har du det fra at en SB ikke kan matche spilleren du har per i dag?
    Jeg synes det er verdt et forsøk, det er dessuten mange gode convertere ute på markedet som har en samlet pris med SB til en billigere penge enn kun DAC1.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pianogutten
    Hei jeg har noe av det samme oppsett som du har, bortsett fra at jeg ikke har V4.0, men AW180.
    Jeg kjøpte nylig en DAK til mitt anlegg. Kjøpte en Electrocompaniet ECD1 og koplet den opp mot cd spilleren. Jeg hadde egentlig ikke så store forventninger til dette for jeg anskaffet DAK først og fremst for å få bedrfe lyd i musikken jeg spiller fra PS3'n min, men dette ga et godt resultat også fra cd spiller.

Antar at DAK'n som sitter i V1.0 er forholdsvis ganske bra og mulignes også ikke ulik ECD1, men når jeg kjører CD spilleren igjennom ECD1 så gir det ett godt løft.
    Musikken ble mye mer oppløst samt at dynamikken ble bedre.
    Nå har ikke jeg testet andre eksterne DAK'r og aner ikke hvordan det vil låte, men kan i hvertfall anbefale deg å låne med deg en ECD1 fra en eller annen butikk og bare teste det ut. Jeg ble i hvertfall helt bergtatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at jeg også vil investere i en ECD 1 som (forhåpentlighvis) vil forbedre lyden som kommer fra min V1.0.
    Vil du fremdeles anbefale kombinasjonen V1.0 - ECD 1 (siden du har brukt den i over ett år)?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bambynor
    Jeg tror at jeg også vil investere i en ECD 1 som (forhåpentlighvis) vil forbedre lyden som kommer fra min V1.0.
    Vil du fremdeles anbefale kombinasjonen V1.0 - ECD 1 (siden du har brukt den i over ett år)?
    Hei du.
    Nå har jeg ikke lenger V1.0. Den solgte jeg for en stund tilbake. Jeg benytter nå en gammel Onkyo cd spiller som jeg har hatt i 15 år. Den kjøres også via dakken min (ECD 1) som jeg er kjempefornøyd med.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •