DVD DTS/DD5.1 problem når DVD avspilles i MPC... hakking...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question DVD DTS/DD5.1 problem når DVD avspilles i MPC... hakking...

*topic*

prøver å kjøre ulike DVD'er med DTS og/eller DD5.1 lydspor, men hver gang jeg kjører DVD'en i Media Player Classic, så hakker lyden konstant. vanligvis så switcher den til "DTS" eller "Dolby Digital" på receiveren min automatisk når det er DTS eller DD5.1 lyd, men når jeg kjører uansett DVD i pc'en via MPC, så hakker lyden samt at den bytter kjapt imellom DTS/DD5.1 og Pro Logic II på receiveren... problemet løser seg dersom jeg kjører DVD'en i Zoom Player. da fungerer lyden akkurat som den skal. da er det vel åpenbart at noe i MPC konfigurasjonen er feil, men hva, vet jeg ikke... får bare ikke hakkingen til å forsvinne, selv om jeg har prøvd å vri, vende og endre på det meste som har med lyd i MPC å gjøre. men straks jeg avspiller DVD i Zoom Player, fungerer DTS samt DD5.1 fra DVD brillefint. hva kan være galt med MPC? har siste versjon av MPC... er også verdt å merke at dersom jeg kjører lydfil med enten DTS eller DD5.1 som allerede ligger på pc'en i MPC, så fungerer lyden finfint. er bare da når jeg kjører DVD på DVD-spilleren at lyden hakker...

her er instillingene mine i MPC akkurat nå:

hva mener dere kan være galt?

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du AC3filter?

Iså tilfelle har du mulighet å velge imellom Waveout og Directsound, inne på system elns.
    Bytt i hht hva som er haket av fra før av.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mhm. prøvde å bytte på de der, men det hjalp ikke med å løse problemet...

fant forresten ut at jeg kan spille av DD5.1 på DVD'en nå, men jeg får ikke spilt av DTS... det verste er jo at jeg hører ingen lyd når jeg avspiller DVD'en...

når jeg kjører igang filmen i MPC, så spør den om jeg vil kjøre DTS-lydspor eller DD5.1... velger jeg DTS, så hører jeg ingen lyd og hvis jeg hører lyd, så hakker det. velger jeg DD5.1, så fungerer lyden som den skal..

prøvde å tukle litt med AC3Filter og det du nevnte, men får fremdeles ikke lyd på DTS... kun DD5.1

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •