Hegel H200 og SA Explorer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hegel H200 og SA Explorer

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe kombinasjonen Hegel H200 forsterker, Hegel CDP4A CD-spiller og SA Explorer høyttalere. I den sammenheng lurer jeg på om det er noen som har erfaring med denne kombinasjonen, og evnt har noen synspunkter på dette.
    Er også interesssert i tips angående kabler som ikke er for dyre.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta deg en tur ned på Soundgarden og sjekk det ut, men du kan trygt sjekke ut Primare også til den høytalern. Det er Primare som bruker SA høytalere for testing av produktene sine, det er dine ører som teller..

Jeg har ikke peil på Hegel men det er nøytralt lydbilde og noen sier at de kan låte litt skarpt, men de var modellen før H200 kom da. Det er ingen annen råd at du tar med deg favoritt platene og sjekker ut, er nok en flott kombo uten tvil. Lykke til mister.......

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går utifra at du har tatt en runde og lyttet på litt andre butikker og merker når du nå skal blekke ut 50+ laken i anlegg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar:-)

Jeg har vært en runde og hørt på diverse anlegg ja. Har blant annet hørt Lyngdorf i kombinasjon med B&W 703. Høyttalerne har jeg sansen for, men det er et eller annet med Lyngdorflyden som jeg ikke liker. Blir på en måte veldig sterilt. Har vurdert å kjøpe høyttalere ett sted, og forsterker/CD spiller et annet, men da faller mye av den rabatten man får ved å handle alt samlet bort.

Har også hørt Hegel H200 og SA Explorer "hver for seg", men aldri i kombo. Har derimot en lytteavtale på Soundgarden til uka, så det vil jo gi meg et visst inntrykk. Allikevel er det spennende å høre hva andre mener, for det å ha lytte til et anlegg en time i butikken er noen annet enn å ha hørt det over lengre tid.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er personlig ikke noen fan av Explorer, men det skal jeg ikke messe mer om. Vi liker alle forskjellige saker. Ta gjerne i mot tips fra andre, men du vet jo bedre enn de hva ørene dine synes låter bra.

Hvor holder du til og hva skal du lytte til i hvor stort rom?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder for øyeblikket til i Bergen. Rommet jeg skal ha anlegget i er på ca 15m2.
    Jeg regner imidlertid med at jeg etterhvert kommer til å flytte, og må ta høyde for at høyttalerne skal spille bra i et rom på ca 25m2.

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker denne komboen, akkurat nå bruker jeg H1 på Sa Ranger, og det fungerer meget bra.

jeg får da meg ikke til å skjønne alle som sier at Hegel og sa blir så skarpt, kan gå med på at det er ganske nøytralt og ærlig, men ikke at jeg har ubehag av å spille musikk med det.

Explorer er en morsom høytaler som er mer fremoverlent i spillestilen, noe som fenger meg meget bra, gjelder da alle sa moddeler.

Denne pakken med gode kabler er et meget bra oppsett.
    (Gjerne noen som er litt mørk i klangen, så kommer resten til sin rett..

Lykke til med valget

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Tor Ole,

har du noen spesiell anbefaling når det gjelder kabler? Jeg har fått en god pakkepris på Nordost Red Dawn xlr signalkabel og tilsvarende høyttalerkabel, men har ikke fått muligheten til å lytte til dem enda. Har hørt Nordost Heimdall med andre anlegg, og har sansen for dem, men synes de blir vel dyre.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kjenner jeg ikke så godt hifisjapper i Bergen, men jeg tror nok det finnes en del utenom Soundgarden og Hifiklubben så jeg vil tipse deg om å ta en tur litt rundt. I klassen opp til 30 000 er det mye snadder jeg vil sterkt anbefale deg å titte på:

PSB Synchrony One (Fikk knallomtale i Stereophile)
    ML Purity
    Vienna Acoustics
    Waterfall Audio Evo
    Mine egne Galloer
    Monitor Audio GS20/60 eller PL100
    Dynaudio Focus 220 (Soundgarden)

Også på elektronikksiden er det en jungel og ofte så synes ihvertfall jeg det er mye å hente utenfor de nevnte sjapper. Ta med musikk du liker og lytt litt.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sigurdhd
    Takk for svar Tor Ole,

har du noen spesiell anbefaling når det gjelder kabler? Jeg har fått en god pakkepris på Nordost Red Dawn xlr signalkabel og tilsvarende høyttalerkabel, men har ikke fått muligheten til å lytte til dem enda. Har hørt Nordost Heimdall med andre anlegg, og har sansen for dem, men synes de blir vel dyre.
    Etter det jeg har hørt skal red dawn være meget gode kabler.
    Jeg har hatt Blue heaven før, men da jeg gikk over til Heimdal ble lydbilde mer oppløst samt at bass ble litt mer markert visst man kan si det på den måten, litt vanskelig å forklare, så vil tro red dawn har mange gode egenskaper.

Men det jeg har erfart av Nordost er at diskanten blir veldig godt oppløst, og med tanke på at Explorer har en meget god diskant gjengivelse, blir dette bra.

Blir spennende å se hva du ender opp med....

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Nå kjenner jeg ikke så godt hifisjapper i Bergen, men jeg tror nok det finnes en del utenom Soundgarden og Hifiklubben så jeg vil tipse deg om å ta en tur litt rundt. I klassen opp til 30 000 er det mye snadder jeg vil sterkt anbefale deg å titte på:

PSB Synchrony One (Fikk knallomtale i Stereophile)
    ML Purity
    Vienna Acoustics
    Waterfall Audio Evo
    Mine egne Galloer
    Monitor Audio GS20/60 eller PL100
    Dynaudio Focus 220 (Soundgarden)

Også på elektronikksiden er det en jungel og ofte så synes ihvertfall jeg det er mye å hente utenfor de nevnte sjapper. Ta med musikk du liker og lytt litt.
    Ville ha byttet ut FOcus 220 på denne listen med Contour 3.4

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hvorfor cybervision alltid er imot produkter som føres av Soundgarden. Eksempelvis Hegel og SA?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Lurer på hvorfor cybervision alltid er imot produkter som føres av Soundgarden. Eksempelvis Hegel og SA?
    Jeg er da ikke alltid mot? Jeg ser bare ofte i tråder som denne at det kan virke som at kun 2 butikker har vært besøkt og for meg er 50 000 såpass mye penger at jeg synes det er greit å tipse om at det finnes andre alternativer. Les hva jeg skriver i innleggene over, jeg sier kun en gang en mild bemerkning om Explorer, men at personen må finne ut av sakene selv. Jeg synes ikke Explorer er en 30K+ høyttaler sammenlignet med mye annet man får der oppe.

Jeg synes Soundgarden har veldig mye bra utstyr, SA liker jeg ikke helt lyden i, men jeg kan godt skjønne at andre gjør det, men en vet vel ikke helt hva en liker før en har lyttet til høyttalere på andre steder i spekteret?

Soundgarden har jo utrolig mye bra i butikkene, Dynaudio, Velo, Primare ++++ Tror du misforstår tanken bak innleggene.

Har hørt mye dårlige komboer hos Soundgarden ja, men også mye kult. En må da få lov til å være ærlig med sine meninger? En kombo jeg syntes hadde mye bra var eksempelvis SA Ranger drevet av Hegel H200 på akustisk musikk. Veldig kult attakk og smekk i lyden, men for meg manglet det fylden og dybden, men veldig mange sterke sider.

Hvis du ser over listen jeg har skrevet opp så er det saker fra mange hold med, og nokså forskjellige i klangen slik at en får idè om hvordan forskjellige saker låter.

Newcomer -Tor- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har nesten samme oppsett med Hegel H200 og CDP4A, men bruker Dali Mentor 6. Er meget fornøyd med denne kombo, men jeg må si at jeg ikke har hørt SA Explorer sammen med Hegel

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken musikk liker du da? Har ikke hørt Explorer, men har har hørt mye av det andre, og det låter veldig kjedelig i mine ører. Hva med den nye LS-serien til JBL da?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute

Jeg gikk også alltid forbi Soundgarden, nettopp p.g.a Hegel og SA, sa at jeg aldri kom til å sette min fot inn i disse butikkene igjen for å lytte.. Men så fikk de inn DynAudio.. så nå tar jeg en tur inn rett som det er igjen.

Det handler ikke om butikken, men hva slags utstyr de har inne.. SA har jeg aldri likt, og Hegel har jeg heller ikke hatt på min ønskeliste, men DynAudio låter meget bra.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynaudio låter fantastiskt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i dag hatt nok en lytterunde. Var blant annet på Hifiklubben og lot meg imponere B&W 804. Spesielt mellomtonen var fantastisk. Selv om denne høyttaleren låter ganske annerledes enn Explorer falt den i smak. Er det noen som har testet denne sammen med Hegel H200 og CDP4A?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut Patos om du har muligheten. Veldig godt Norsk merke . Men enig i du, BW 804 er en fantastisk høyttaler. Sitter selv med 703, enormt fornøyd. Oppgraderingstrollet har liksom ikke funnet noe grunn til å skifte ut disse enda.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sigurdhd
    Har i dag hatt nok en lytterunde. Var blant annet på Hifiklubben og lot meg imponere B&W 804. Spesielt mellomtonen var fantastisk. Selv om denne høyttaleren låter ganske annerledes enn Explorer falt den i smak. Er det noen som har testet denne sammen med Hegel H200 og CDP4A?
    Hvis du liker 804 så prøv om du kan få lyttet til Monitor GS20/60 - kan være du vil like dem like bra... Vet ikke om noen butikker i din nærhet har dem dog.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •