Støyreduserende hodetelefoner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støyreduserende hodetelefoner

Ettersom en god venn av meg skal til USA om noen få dager, tenker jeg å investere i et par støyreduserende hodetelefoner. I praksis ser det ut til å være 2 alternativer:
    - Bose QuietComfort 3
    - Sony MDR-NC500D

I den forbindelse har jeg følgende spørsmål:
    - Følger det med adapter som passer det norske stømnettet? Bedømt ut ifra disse bildene, ser det ut til å gjelde for QuietComfort 3, men det er gjerne en europeisk utgave? Vil det være vanskelig å kjøpe adapter separat fra Bose eller Sony?
    - Er det noen som kjenner til fordeler eller ulemper ved de ulike hodetelefonene? Jeg kan ikke se at det foreligger noen sammenlignende test av produktene.

Takk for svar

Bjarte

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beyerdynamic dt770m? Desse er beregna for trommeslagarar ol.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjarte-
    Ettersom en god venn av meg skal til USA om noen få dager, tenker jeg å investere i et par støyreduserende hodetelefoner. I praksis ser det ut til å være 2 alternativer:
    - Bose QuietComfort 3
    - Sony MDR-NC500D

I den forbindelse har jeg følgende spørsmål:
    - Følger det med adapter som passer det norske stømnettet? Bedømt ut ifra disse bildene, ser det ut til å gjelde for QuietComfort 3, men det er gjerne en europeisk utgave? Vil det være vanskelig å kjøpe adapter separat fra Bose eller Sony?
    - Er det noen som kjenner til fordeler eller ulemper ved de ulike hodetelefonene? Jeg kan ikke se at det foreligger noen sammenlignende test av produktene.
    Kjøpte et sett QC-3 selv i fjor på en Bose concept store i San Diego. Det kostet litt, men jeg har ikke angret et sekund. Veldig behagelige å ha på og reduserer støy veldig bra (har hatt Zennheisere før som jeg også var fornøyde med på bussen, men QC3 er mye bedre). Utrolige på fly og buss. Det fulgte med 110-240V lader til batteriet. Kameraten din kan jo be om å få lese på baksiden av laderen - der står det. Amerikansk plugg men Clas'ern har nok noe til NOK 29 som passer. Ellers selger de et international travel set som jeg tror bare er plugger a la den hos Clas'ern. Jeg mener å huske at de i butikken sa at det fulgte med et ekstra batteri på travel kitet. Men det var dyrt så jeg stod over. Batteriet holder i en god del timer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Beyerdynamic dt770m? Desse er beregna for trommeslagarar ol.
    Denne modellen har ikke aktiv støyreduksjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sennheiser PXC-450

Etter å ha lest meg opp på diverse tester av støyreduserende hodetelefoner, velger jeg å gå for Sennheiser sin toppmodell. Noen som har erfaring med PXC-450? Lydkvaliteten skal være betydelig bedre enn konkurrentene fra Bose.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En stor ulempe med Bose-klokkene er at batteriene må lades, og så vidt jeg vet kan de ikke brukes med flate batterier. Går du tom midt under reisen, og ikke har tilgang på strøm, så er det slutt på moroa. Dessuten koster de.

Personlig gikk jeg for Audio-Technica ATH-ANC7 da jeg skulle ha hodetelefoner med aktiv demping. Veldig god lyd og bruker vanlige AAA-batterier. De kan også brukes uten batterier, og har en avtagbar ledning, slik at de kan brukes bare som støydempere om det er ønskelig. Les noen tester av disse, så tror jeg du vil se at de er en meget god kandidat.

Når det er sagt, så har jeg selv gjort den erfaringen at jeg heller tar med meg et par gode øreplugger når jeg skal ut og reise. De er mye lettere å ta med seg, og demper flystøy og annen lyd like godt. De har heller ikke den suselyden som alle aktive støydempere har, og de ødelegger ikke frisyren når du har dem på. Audio-Technica-klokkene har dermed blitt liggenede ubrukt det siste året. Den eneste umiddelbare fordelen jeg ser med dem er at de er enklere å ta raskt av og på, f.eks. om man bruker dem på jobb e.l. Hvor skal du bruke dine?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg reiser med fly ca 10 ganger i året og tar også i blant buss. Det ville ellers være en fordel om lydkvaliteten var god nok til hjemmebruk i støyfrie omgivelser, og her kommer sannsynligvis audio-technica til kort(?). For øvrig har jeg allerede besilt Ultimate ears super.fi 5 pro til bruk utendørs og under trening. Så får vi eventuelt se om jeg foretrekker å bruke ørepropper også når jeg er på reisefot..

Newcomer Roadrunner NO sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bose QC2

Jeg har Bose QuietComfort 2 og er veldig fornøyd selv om de bruker en del strøm (AAA-batterier). Jeg har løst problemet ved å kjøpe oppladbare batterier og lader på Clas Ohlson til et par 100-lapper.
    Ut i fra hva jeg har funnet ut er det ingen kvalitetsforskjell mellom QC2 og QC3. Forskjellen er størrelsen og prisen, QC3 er mindre og dyrere. Forresten er det ingen strømtilkobling via 110/230-nettet, ei heller noen lader som følger med QC2.

Newcomer Moppen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Sony MDR-NC500D får noe dårlig omtale.
    MOTLYD - - Fjerner 99 % støy - Nettavisen

Selv testa creative sin Aurvana X-Fi
    Alt var veldig bra, vist man lar vær og bruke X-Fi Crystalizer delen.
    Skjønner ikke helt hva creative har tenkt med her, Med den på hørtes det rett og slett Jæ*** ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ville ellers være en fordel om lydkvaliteten var god nok til hjemmebruk i støyfrie omgivelser, og her kommer sannsynligvis audio-technica til kort(?).
    Personlig synes jeg det er meget god lyd i Audio-Technicaene. Og de har også fått meget god kritikk. Men jeg ser ingen grunn til å bruke dem i støyfrie omgivelser. Da gjør et par billigere åpne klokker som f.eks. Sennheiser PX-100 en minst like god jobb, og du slipper suselyden og trykket fra den aktive støydempingen.

For øvrig har jeg allerede besilt Ultimate ears super.fi 5 pro til bruk utendørs og under trening. Så får vi eventuelt se om jeg foretrekker å bruke ørepropper også når jeg er på reisefot..
    Jeg mistenker at du vil oppdage at disse er alt du trenger på reiser. De tar mye mindre plass enn de store klokkene, og du slipper å tenke på batterier.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God erfaring med Bose QC3

Jeg har god erfaring med Bose QC3. Grunnen til at jeg kjøpte denne og ikke QC2 var vekt, størrelse og utseende. Tror QC3 er bedre å bruke på lengre strekninger, og betalte derfor en tusing ekstra.

Lydkvaliteten er meget god, sikkert andre hodetelefoner med like god og bedre lyd, men da er de betraktelig større og/eller mangler støydemping. Jeg sjekket ut Creatives til ca. kr 1800, men var ikke like godt fornøyd med lyden, utseende eller bærekomforten.

Ja, det er sikkert dumt at det er et sært oppladbart batteri, men det følger da tross alt med ett ekstra i pakken. Og laderen har adapter som passer alle tenkelige land.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Behov for støyreduserende uten lyd-lekkasje

Etter å ha lest denne testen Test av Audio Technica ATH-NC7 Hodetelefoner - Tester - Lyd og Bilde
    var jeg på nippet til å bestille Audio-Technica ATH-ANC7

Men - kom til å slå opp på Amazon og leste i en anmeldelse der at den lekker lyd til omgivelsene. Noen som har erfaring med dette?
    Og eventuelt hvilke støyreduserende er det som ikke gjør det..?
    Jeg sitter i et tett kontorlandskap og ønsker jo ikke plage naboen med min musikk..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt har jeg de hodetelefonene, og de lekker praktisk talt ingen ting. Hvis rommet er helt stille, og du spiller på høyt volum, så kan det kanskje tenkes at det såvidt er hørbart fra utsiden. Men i praksis er det ingenting å bekymre seg for. De er jo laget for å være isolerende, og er derfor godt lukket.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk - da stoler jeg på deg og kjøper de samme :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt valg! Du får komme tilbake med en rapport når du har fått prøvd dem litt.

Newcomer sirjokke sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært finfint med en rapport på dette problemet, og om du generelt er fornøyd med disse. Virker som det er veldig mange motstridende erfaringer og tester på nettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er svært fornøyd. Nå er jeg riktignok ikke noen feinschmecker, men to av kollegene mine har kjøpt de samme etter først å ha prøvelånt mine - og det er vel et godt tegn..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •