Shanling eller MHZS cd spillere. Hvordan er kvalitet og lyd?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Shanling eller MHZS cd spillere. Hvordan er kvalitet og lyd?

Jeg må ganske snart få skaffet meg en CD-spiller til anlegget. Temmelig sikker på å gå for en Angel Music KT88 rørforsterker som (i allefall i begynnelsen) skal spille sammen med et par Dali Evidence og mulig en SWA 12 aktiv sub.

Jeg er ute etter best mulig lyd og kvalitet for minst mulig penger... (som sikkert alle andre). Har sett på priser på MHZS og Shanlig og disse er helt overkommelige å importere. Er usikker på hvordan lyden og byggekvaliteten på disse spillerne er. Om noe går istykker er det vel kanskje "umulig" å oppdrive deler for å få disse istand?

Ønsker synspunkter/erfaringer og forslag til velspillende cd-spillere fra dere andre i forumet. (som tidligere nevnt er det åpenbart mye kompetanse her...øs ut )

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jungson da?

Newcomer Mesa/Boogie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merce
    Jeg må ganske snart få skaffet meg en CD-spiller til anlegget. Temmelig sikker på å gå for en Angel Music KT88 rørforsterker som (i allefall i begynnelsen) skal spille sammen med et par Dali Evidence og mulig en SWA 12 aktiv sub.

Jeg er ute etter best mulig lyd og kvalitet for minst mulig penger... (som sikkert alle andre). Har sett på priser på MHZS og Shanlig og disse er helt overkommelige å importere. Er usikker på hvordan lyden og byggekvaliteten på disse spillerne er. Om noe går istykker er det vel kanskje "umulig" å oppdrive deler for å få disse istand?

Ønsker synspunkter/erfaringer og forslag til velspillende cd-spillere fra dere andre i forumet. (som tidligere nevnt er det åpenbart mye kompetanse her...øs ut )
    Har selv en MHZS cd88F og er knallfornøyd! Betalte 3800,- totalt for denne via en forhandler i Kina.. Har fortsatt ikke begynt å eksperimentere med rørbytte osv. men hører det er veldig mye å hente på dette...
    Vurderte en av de toppmatede til Shanling selv, men endte opp med denne og tror ikke det var noe dårlig valg

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her er min egen liste over hva jeg ville kikket på av nye typer CD-spillere:

1) BADA HD-22SE m/rør
    Timaudio
    Timaudio Forum - BADA HD-22SE CDP to Australia
    eBay Store - Absolutely Hi-Ends: Home Audio Products, Music Software, Audio Accessories
    Trolig bedre enn MHZS-serien. To utganger, A rør (6N3), eller B buffer (Burr-Brown).
    Pris US $475.00

2) MHZS CD-33 m/rør
    MHZS CD 33 24bit 192K Upsampling Tube CD Player sv NEW - eBay (item 120133672128 end time Jul-12-08 04:10:16 PDT)
    Pris US $569.00

3) Muse 1.0 fra Xindak
    Model 1.0 med solid state output, model 2.0 tube output (ECC88 ) og model 3.0 har begge outputs.
    Xindak Electronic - Product Center
    Reviews
    Pris US $1000.00

4) Muse Deluxe 1.0 fra Xindak
    Tilsvarer tidligere model 3.0 (2 outputs).
    Pacific Audio - Xindak Muse deluxe1.0 (07)
    Pris US $1400.00

5) Muse 1.1 fra Xindak (ligner C06 ?)
    Pacific Audio - Xindak Muse 1.1
    Xindak Electronic - Product Center
    Pris US $400.00

Må poengtere at jeg ikke har hørt på noen av disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss!!!:neutral:

Det åpenbarer seg en verden jeg ikke engang trodde fantes! Har ikke hørt om halvparten av det som til nå er nevnt - valget blir ikke nødvendigvis enklere - men mye morsommere!!!

Raskt går dette her også...

Noen ideer om service og vedlikehold/reparasjoner i kongeriket på noen av disse modellene?

Har hørt om Xindak - er ikke det et merke som blir auksjonert bort på netthandelen? ...trodde ikke det var noe kvalitetsstempel?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg hadde valgt enten mhzs eller Xindax'n. Meget - meget gode begge to.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller Jungsonen

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du evt. skulle velge MHZS burde du like gjerne kline til på den dyreste modellen da prisforskjellen ikke er så stor uansett. Denne har 2 rør i lyddelen og 2 i strømutgangen..Sitter å lytter på denne med Grieg snurrende og det låter fabelaktig bra..Jeg har selv lyttet på både Xindak Muse og Shanling t-100 og disse når ikke halvveis opp til MHZS CD88F i mine ører

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale denne: New York Sound Online HiFi Store
    Den gjorde underverker hos meg i allefall. Hadde fra før Marantz 5001ose.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RimJob
    Vil anbefale denne: New York Sound Online HiFi Store
    Den gjorde underverker hos meg i allefall. Hadde fra før Marantz 5001ose.
    Såvidt jeg vet er vel dette "Vincent" bare navnet er annerledes?

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mesa/Boogie
    Såvidt jeg vet er vel dette "Vincent" bare navnet er annerledes?
    Det stemmer

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RimJob
    Det stemmer
    Det borger jo fo mye value for money! Det er faktisk mange merker som gjør det der.. F.eks Doge er akkurat det samme som Lua som igjen koster veldig mye mer..

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mesa/Boogie
    Det borger jo fo mye value for money! Det er faktisk mange merker som gjør det der.. F.eks Doge er akkurat det samme som Lua som igjen koster veldig mye mer..

Det er ikke "akkurat det samme".
    Det er svært vanlig at de fabrikkene som produserer audioutstyr på kontrakt for europeiske leverandører selger produktet i tilnærmet lik utgave ut bakdøra. Når man allerede har en produksjonslinje som jobber mot et produkt er det lett å lage x-antall flere enheter i samme slengen. Det er også en vanlig foretelse at lisensprodusentene benytter andre, re-brandede og billigere komponenter for å tjene mer per enhet. Når dette er tilfelle med produktene som selges under det europeiske varemerket (ja det har vært flere tilfeller hvor europeiske firmaer har måtte innføre kontroller av komponentene for å hindre at mindreverdige produkter selges med deres logo på fronten), så kan man anta hva som benyttes i "bakdørsproduktene" hvor fabrikkene selv står for innkjøpene.

I denne månedens TAS er det en artikkel om audioprodusentene i Kina, hvorpå man kommer innpå flere slike problem stillinger ble belyst.

Det stiller seg også langt vanskeligere med reklamasjoner, service og reparasjoner om varen ikke har noen norsk representant eller er CE-merket.
    Advarer mot kjøp av elektroutstyr fra utlandet.

Ming Da som Audiofoni AS selger er et godt eksempel (trass i at det er et originalt asiatisk produkt) hvor man får flere utgaver av samme produkt. De produktene man kjøper i Norge under Nordic Ming Da navnet er lisensierte produkter som er CE-merket, inspisert og oppgradert til Norsk standard. Om man kjøper produktene fra nettsteder som ikke har tilhold i Europa er sjangsen stor for at man får produkter som ikke i tråd med norske kvalitetsnormer.

Jeg sier på ingen måte at en import av noen av de overnevnte spillerene er en dårlig ide. Det er uten tvil gode produkter som man kan få til en svært fordelaktig pris.

Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo gå til translate.google.com og oversett denne fra italiensk, hvis ikke du er god i italiensk da

audiocostruzioni.com

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merce
    Har hørt om Xindak - er ikke det et merke som blir auksjonert bort på netthandelen? ...trodde ikke det var noe kvalitetsstempel?
    Du trenger ikke bekymre deg for dette. Xindak har mange flotte produkter, og får meget gode omtaler. Har selv kjøpt en Xindak Muse Deluxe 1.0 på Netthandelen for et par år tilbake. Har mailet Xindak direkte om dette, og de har bekreftet at de har solgt noen parti til dem, og at det er ekte vare. Du får ikke kjøpt Xindak på Netthandelen nå lengre, da Audiofoni har agenturet. Synest selv det er en utmerket spiller, og har dessuten testet ut en god del rør på den med godt resultat.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •