Hodetelefoner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Hodetelefoner

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hodetelefoner

Hei

I dag har jeg et par AKG 414P. Disse føler jeg blir litt vonde å ha på over tid, så vurdere å investere i nye. Kanditatene er da Sennheiser PX200, og AKG 416P. Synes AKGene låter enormt bra, men synd de blir litt vonde å ha på over litt tid. Er dette vanlig med lukkede hodetelefoner?

Vegamannen

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, de klokkene jeg har prøvd har alle følt litt klamme og tunge etter en stund. Nå har vel AKG lansert en ny serie som skal være både lettere og luftigere.
    Jeg er vel ikke så kresen på selve behagsopplevelsen, den fysiske, jeg bruker Grado og de er ikke akkurat kjent for å være gode å ha på i lengden - men lyden........

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sennheiser HD555 evt. 595...
    Gode å ha på og veldig bra lyd

Men, også enig med asvaberg.. Grado er utrolig digg!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd PX200? Det lille jeg har hørt av dem var alt annet enn imponerende. Den åpne varianten PX100 låt MYE bedre i mine ører. Visstnok er man avhengig av å få PX200 til å sitte helt tight for å få noe som helst bass i dem.

Hvorfor trenger du lukkede klokker? Hva skal du bruke dem til? Er øreplugger et alternativ? Der finnes det mye spennende. Fordelene med øreplugger er at de tar mindre plass, er lettere å ta med seg, demper en god del støy og ødelegger ikke frisyren når du har dem på. Ulemper er at de kan være litt mer omstendelige å ta av og på, krever litt vedlikehold/rensing og er gjerne litt dyrere enn større hodetelefoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke allverdens erfaring med stor lukkende hodetelefoner, men jeg bleier å ha på meg mine Bose Quietcomfort 2 fra take off til landing på alle interkontnetale flygninger jeg er på (også når jeg sove/dupper av) og de er konfortable hele tiden. Så det finne komfortable lukkede konstruksjoner, men det spørs vel om Bose hode telefonene er det du er ute etter. De har jo et par klare begrensninger i forhold til normalt bruk (må ha støy reduksjoner på osv)

Brukte et par Sennheiser PCX250 tidligere og de passet godt til min iPod, men komfor messig og støy reduskjons messig spå kan de ikke måle seg.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke behov for lukkede klokker. Men da slipper du å spille for hele forsamlingenhehe. Har vurdert PX200, eller om jeg skal gå opp til den største AKG i min serie. Lyden er jo helt fantastisk, men litt ubehagelige i lengden. Blir fryktelig varm på øret.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •