Feil på lyd ved spilling av filmen American Gangster

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Feil på lyd ved spilling av filmen American Gangster

Hei.

Jeg har en DVA 250B fra THULE som dvd/cd spiler.

All spilling dvd/cd fungerer slik som det skal, med et unntak. Når jeg spiller filmen American Gangster så vil ikke høytalerne formidle lyden av stemmene til personene som spiller i filmen. Jeg har prøvd 2 eksemplar av filmen. Et kjøpt i USA, og et fra den lokale videosjappa. Om jeg kjører filmen via pcen (og opp på forsterker->videre ut til høytalerne), så virker den som den skal. Med andre ord er det noe ved denne dvd/cd spilleren som gjør at den ikke vil spille nettopp denne ENE filmen , slik som den skal.

Hva i all verden kan være feilen? Må vel kanskje bare ta med dvd/cd spilleren ned på HIFI klubben og be de sjekke ut feilen - men det høres jo jævlig rart ut, siden alle andre filmer og cder fungerer normalt. Hva gjør American Gangster så unik...

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må være noe med senterkanal som ikke er satt til "phantom" slik at stemmer blir kjørt til frontene..?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er dette koplet (kabel)
    Space 250B – balansert 2-kanals analoglyd, 5.1 analoge utganger, digitalutganger , Digit II oppsampling oav?

Er dette en 2.0 forsterker lyden skal sendes til eller 5.1 - 7.1 reciver ?

Audio spor som er på filmen (sone2 er)

Jeg vil tippe du har koplet feil eller noe er blitt satt feil i meny på din DVD spiller.

Skriv din type kabel du bruker , type lyd du spiller fra plate , slik jeg forstår er det en 2.0 forsterker men er det reciver så skriv det.

>>>>>>>Hva gjør American Gangster så unik...
    Om du har koplet feil , feil innstillinger så kanskje du ikke har hørt forskjellen så mye før men gjør det med denne filmen.

"phantom" er nevnt -------> Virtual Surround som jeg ikke helt forstår hvem , hva , hvorfor om dette er 2.0 stereo forsterker.
    "phantom" som jeg ser det er om du sitter med et surround anlegg å mangler feks center høytaler eller skal legge til en center back (6.1) men skjønner ikke hva dette har med dialog fra filmen .

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette her ble veldig gresk for meg. Jeg koblet ikke selv, det gjorde en meget oppegående fyr fra HIFI klubben. Jeg har toppmodellen til THULE som forsterker..

Har prøvd å trikse litt på instillinger, men er ingen logiske feil - så skulle tro det var noe feil med koblingen..

I alle fall ikke sett noe "phantom" på innstillingene.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hardway
    Dette her ble veldig gresk for meg. Jeg koblet ikke selv, det gjorde en meget oppegående fyr fra HIFI klubben. Jeg har toppmodellen til THULE som forsterker..

Har prøvd å trikse litt på instillinger, men er ingen logiske feil - så skulle tro det var noe feil med koblingen..

I alle fall ikke sett noe "phantom" på innstillingene.
    DVD spilleren heter ___> Hjemmekino - DVD-spiller | Hi-Fi Klubben: THULE Space DVA250B DVD-spiller
    er dette forsterkeren ___>Hjemmekino - forsterker | Hi-Fi Klubben: THULE Sphere AV120S Integrert forsterker

'eller denne Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: THULE Spirit IA255B Integrert forsterker

Enten er lyd mellom DVD og forsterker koplet med analoge eller digitale kabler eller begge deler.

Det vil du kunne se ved se bak på DVD spiller hvem kabler som går ut (til forsterker) å hva utgangene heter.

Må nesten vite om det er stereo eller hjemmekinoforsterker din Tule er + om du har koplet til 2 eller 6 høytalere.

Dette for å finne ut om

Har du Integrert stereo-/surroundforsterker og 5.1 høytalere har du sikkert 5.1 kabler fra DVD spilleren og DD 5.1 / DTS lyd decodes i spiller og overføres med 5.1 analog multichannel kabler.

Har du hjemmekinoforsterker og 5.1 høytalere kan du ha 5.1 analog multichannel fra DVD som nevnt over eller Optisk / coax kabel som gjør at DD 5.1 /DTS lyden bitstreames til hjemmekinoforsterkeren som decoder lyden.
    eller begge deler så du er koplet opp på begge nevnte måter og velger selv hva du bruker.
    Du kan også ha optisk/coax kabel for overføring av 2.0 PCM

Har du Integrert stereo-/surroundforsterker eller hjemmekinoforsterker men bare 2 høytalere (stereo) så er du koplet opp med 2 x phono (analoge kabler) for Stereo lyd .

Hva feil kan være ?
    Er dette Gresk for deg så må du forstå at med så mange ulike (kabel) måter og overføre lyd og ulike valg i menyer på DVD eller forsterker/hjemmekinoforsterker (PCM , Bitstream , Analog , Multichannel Analog) (2.0 stereo , ekte surround eller surroundmix) så blir det helt totalt Gresk for de som skal hjelpe deg om du ikke skriver eksakt forsterker og hvordan den er koplet (er jo bare å se bak) (eller ta bilde å legge ut)
    Fint er det også om du skriver hvem lyd du har valgt ut fra DVD plate .
    Bra er det også om det nevnes antall høytalere som er tilkoplet.

Det er helt sikkert bare en bagatell med løs kabel , innstilling som er feil osv.
    Filmen i seg selv har all lydinfo fra produksjon om du ikke har fått 2 ulike filmer med samme center kanal feil i alle lydsporene på begge platene (UTENKELIG)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD/CD SPILLER: Thule DVA 250B
    FORSTERKER: Thule AV120S

Høytalerne er 703 BW. Har koblet til 2 stk.

Det er koblet slik:

Lilla kabel:
    DIGITAL OUT "COAXX" (dvd spilleren) -----> DIGITAL I/O "DVD"

Også går det en vanlig component kabel fra dvd spilleren til tv'en. Denne er vel irrelevant.

Det jeg forøvrig stusset litt på er at min IPOD touch ikke vil vise noe bilde på tven, når den er koblet på forsterkeren. Han montøren (som forøvrig nevnt overfor var en meget kunnskapsrik person), antok bare at min ipod (og hannes) ikke var laget for å vise bilde på tven, fordi vi prøvde også å koble ipoden direkte til AV3 på tven (digresjon).

XT400 SPOFC sto det på de høytalerkabelene. 2stk går fra hver høytaler og inn i forsterker. Men som sagt - når filmen fungerer helt fint når jeg kjører den via pcen og opp til forsterkeren, så må det jo være noe tull med koblingen mellom dvdspiller/forsterker, eller noe lignende.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hardway
    DVD/CD SPILLER: Thule DVA 250B
    FORSTERKER: Thule AV120S

Høytalerne er 703 BW. Har koblet til 2 stk.

Det er koblet slik:

Lilla kabel:
    DIGITAL OUT "COAXX" (dvd spilleren) -----> DIGITAL I/O "DVD"
    Du har et anlegg som ved tilkopling av 5.1 høytalere ville utnyttet all lyd på DVD film 100%. (bare som info)

Siden du bruker Coax så har du to valg for overføring av lyden.
    Enten sendes lyden som 2.0 PCM (stereo)
    eller så sendes DD 5.1 / DTS lyd som bitstream (RAW) til din reciver som decoder dette.

Siden du har 2 høytalere ville det mest logiske være at det overføres 2.0 PCM.
    Dette blir ikke så bra som lyd i DD 5.1 eller DTS men du skal ikke mangle lyder men kvaliteten blir ofte litt dårligere da 2 kanalers sporet vanligvis ikke har høy kvalitet på DVD.

(siden du skrev at det gikk 2 ledninger til hver høytaler)
    Hva står det på utakene til høytaler ledninger bak på forsterker ?

Hvem lyd avspiller du fra filmen (lydspor)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •