anbefaling av hodetelefoner - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ingen som overgår den på mengde ja, vil si den er litt vel svulstig for min egen smak.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Ingen som overgår den på mengde ja, vil si den er litt vel svulstig for min egen smak.
    Så hvilken er det du anbefaler da?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Ukontrollert bass?? Den var ny.. har disse selv og aldri i livet om disse er ukontrollerte i bassen. Da må jeg nesten spørre hva du har brukt til å drive de.
    brukte dt770pro 80 sammen med en C&C box+ portabel forsterker og ipod,
    men endte opp med å selge dem etter et halvt år.
    synes bassen til dt770pro ble litt for bløt og utflytende; masse trykk, men ikke noe kontroll.
    gøy i noen uker, men ble fort slitsomt, og man måtte spille alt for høyt for å få frem resten av spekteret i musikken; spesiellt mellomtonen hvis jeg ikke husker helt feil.
    synes også at de føltes litt klaustrofobiske og ukomfortable å ha på i lengden, men det er jo bare en smakssak

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Så hvilken er det du anbefaler da?
    Sennheiser hd650, blir en annen prisklasse riktignok :/.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å hype visse merker griper lett om seg. Det finns en jungel av hodetelefoner der ute. Lønnes kanskje å lese litt om andres erfaringer og om hva som tilbys først. 2715 sider med tråder bare om hode`foner hos Head-Fi.org.

Personlige erfaringer tilsier at prisene kan ligge på opptil 250 % her i gNore av det man får varene for på nett fra utlandet. Frakten kommer riktignok ofte på rundt $40 USD, men handelen går fremdeles i kjøpers favør. Ett problem kan imidlertid være å finne nettbutikker som sender varer hit til lands.

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lett. Grado, AKG eller Sennheiser.

Peace!
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Newcomer KaNi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte å investere i hodetelefoner. Av praktiske årsaker tenkte jeg å gå for trådløst. Har da sett litt på Sennheiser RS 140. Dette er jo noen år gammelt da. Ser, etter å ha googlet litt, at det er kommet RS 150, 160, 170 og 180 nå. Er disse nyere enn RS 140? RS 160 er jo billigere enn 140 (hvertfall i enkelte nettbutikker). Uansett, noen som har prøvd noen av disse som kan gi meg en anbefaling? Tenkte å legge meg på pris rundt 1000-2000 kroner.
    Noen som har andre anbefalinger enn Sennheiser? Vet ikke hvordan det er med støy nå, men leste i en tråd fra 2006 at lygren sa det var litt støy på RS140, men at de likevel var å anbefale. Er man kommet unna støy de siste 3 årene? Ser jeg kan få tak i Sennheiser RS 140 til rundt 11-1200 kroner.

Newcomer AsbjørnH sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker som mange andre Beyerdynamic DT770 Pro, i 80 ohm versjon.

Er knallfornøyd! Bassen på de er oppskrytt!

Newcomer KaNi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok... Men disse er vel ikke trådløse. Ser bare for meg det geniale og praktiske med å ha trådløse hodetelefoner, men skjønner jo at det vil gå ut over lydkvaliteten.
    Kommer å bruke dem mest til musikk og film. Kanskje litt PS3, men spiller egentlig ikke så mye...
    Mike Oldfield på full guffe! Ahhh...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    600 Ohms BeyerD. DT 990, 2005-utgaven går for $300 på eBay. Blir 550kr ekstra når toll og slikt legges til, men uansett OK pris når dollaren ligger så lavt. Bør absolutt ha forsterker for å drive disse. Skal teste et par solid state-forsterkere (KingRex Headquarter og JohnBlue Hydra), men kun fått hørt på KingRexen foreløpig, og foreløpig er den i overkant skarp i kantene. Skal angivelig komme seg etter bortimot 300 timers innspilling, så vi får se :-) Ellers har jeg kun testet én rørforsterker (rør skulle visst være perfekt for disse klokkene). Denne var et veldig billig Kina-produkt. Lyden ble en smule for mjukt og basstung, men antydningen til godt partnerskap er tilstede. Må nok bare hive noen ekstra lapper i potten. Har uansett bare tenkt å gå til anskaffelse av én forsterker til å begynne med, så må jo prøve litt forskjellig før jeg bestemmer meg. Noen som har erfaring med disse, og som kan anbefale forsterker de mener tar kaken, prinsessen og halve kongeriket?

Til portabel bruk er Sonys MDR-XB700 et veldig lettdrevent sett med unaturlig heftig bass. 24 Ohm mener jeg disse er på, og det føles som å stroppe fast en sub til skallen, selv fra enkle mp3-spillere. Utrolig behagelig å ha på også. Selvsagt ikke det mest naturlige og klare lydbildet man har vært borti, men alt tatt i betraktning et bra valg om du ikke sjeneres av store (diiigre) puter på ørene. Kan såvel være praktisk nå i vinterhalvåret

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •