Hjelp til kobling av lyd osv...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kobling av lyd osv...

Hei, har en 32" lcd tv fra LG, en nintendo wii, digital tvboks og en BlueRay spiller fra Samsung. I tillegg en slik kombi surround/dvd spiller fra LG. Slik det er nå er det kun lyden fra BluRay spilleren jeg får ut via surround. Dette ved en slik kabel med 2 røde og 2 hvite i hver ende.
    Hvordan kan jeg få koblet alt via anlegget? Altså, går det ann å koble all lyd fra tv'n ut via surround anlegget på noen måte? Er kun en slik aux inngang på anlegget....

Er det mer dere trenger å vite så bare spør...

På forhånd takk!

Ole

Newcomer TriGem sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på denne, har noe av samme dilemma.
    Trenger å få koblet sammen en haug med audio dingser.

2 av dem er optiske og 2 er koaxiale, dette skal kobles inn på 1 koaxial inngang.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio ut TV til Aux inngang på anlegg. All lyd fra tv´en vil nå komme i stereo via anlegget.
    Hvilket LG dvd/surround anlegg har du ? Link ?
    Hvordan får du DTS osv via "2 røde og 2 hvite" ledninger ? Har du ikke optisk inngang på dvd/surrond anlegget ?

Ellers tror jeg du trenger en surround receiver med 5.1 analoge innganger, og med optisk inn for surround lyd fra Blu-Ray spilleren din (med de nyeste receiverne får du da også HD lyd fra Blu-Ray spilleren)......da får du nomalt også flere optiske innganger for annet utstyr du måtte ha. Trenger ikke koste mye.

Ellers, som jeg sagde i den andre tråden, den bedste løsning er sikkert den jeg nevnte der, om du vil koble til flere optiske enheter og få bedre lyd samtidig :http://avforum.no/forum/receivere-fo...e-enheter.html
    Da velger du inngang på dac´en.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TriGem
    Henger meg på denne, har noe av samme dilemma.
    Trenger å få koblet sammen en haug med audio dingser.

2 av dem er optiske og 2 er koaxiale, dette skal kobles inn på 1 koaxial inngang.
    Hvis du feks. nevner hvilke komponenter du har (evt. bilder av baksiden (koblingene)) så vil det bli lettere for oss å komme med en anbefaling av hvordan du skal koble. Som regel er det en utførlig beskrivelse i brukermanualen til produktene ang. hvordan du kobler. Lest den?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital HD-pvr, Panasonic HDD opptager, PS3, PS2 og PC.
    Alt dette skal gå inn på forsterkeren, en philips, som jeg har i dag (skal byttes ut på sikt, men ikke før jeg får flytta).
    Problemet er at det er kun 1 koaxial inngang på den forsterkeren.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TriGem
    Canal Digital HD-pvr, Panasonic HDD opptager, PS3, PS2 og PC.
    Alt dette skal gå inn på forsterkeren, en philips, som jeg har i dag (skal byttes ut på sikt, men ikke før jeg får flytta).
    Problemet er at det er kun 1 koaxial inngang på den forsterkeren.
    Vel du skriver ikke hva slags utganger det er på komponentene, men hvis vi antar at det er surroundlyd du vil ha fra alle kildene så er det ingen vei utenom ny receiver. Ingen vei som er billigere hvertfall.
    Nye receivere med flere HDMI, coax og optisk SPDIF innganger er billige hvis du ikke har så stort behov for mye kraft.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg trenger er vel en som har minimum 2 optisk inn, 2 coax inn og 1 coax ut.
    Om man kjører alle hdmi kablene inn på receiveren og videre til tv'n må man velge kilde da? Kan man evt få lyd igjennom der også, eller er det bedre med coax/optisk?

Må ha en receiver med minimum 3 hdmi innganger også da.

Forslag til receiver?

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er nokon relativt billige recivere på markedet som får endene til å møtast. Onkyo TX-SR606 for eksempel. Meinar du vertfall får samla 2 coax og 1 optisk til HDMI. Den har 4 HDMI innganger, så her er du godt utrustet. Med HDMI switching får du oppskalert (1080i) s-video, komponent og kompositt, so du treng berre ein HDMI-kabel til tv

Til olejt83: om du vil ha litt utbytte av film, spesielt BD, så er nok ein skikkelig reciver tingen. Du ser film med stereolyd:S

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •