På utkikk etter hjemmekino til under 4000 :D

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 56
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

På utkikk etter hjemmekino til under 4000 :D

Jeg ser da etter ett hjemmekino anlegg til prisen 4000,- eller under.
    Får man god lyd for bare det? :-D

Ettersom jeg mest har tenkt å spille PS3, så trenger receiveren minst 1x HDMI inn og 1x HDMI ut.
    Kom med tips =D Jeg har ikke veldig til peiling på dette området :neutral:

Takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GrAvYy
    Jeg ser da etter ett hjemmekino anlegg til prisen 4000,- eller under.
    Får man god lyd for bare det? :-D

Ettersom jeg mest har tenkt å spille PS3, så trenger receiveren minst 1x HDMI inn og 1x HDMI ut.
    Kom med tips =D Jeg har ikke veldig til peiling på dette området :neutral:

Takk for svar

for 4000 vil du desverre ikke få en fullverdig receiver med hdmi-inn og utganger som kan dekode lyd. du bør legge litt mer penger i det om du skal ha den nyeste teknologien. jeg anbefaler at du begynner med å kjøpe deg en receiver og noen brukte høyttalere. om du er heldig finner du kanskje en noen mnd gammel receiver på bruktmarkedet også.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får jo kjøpt DVD-recivere og slikt fra feks Samsung, LG, Sony, Panasonic osv med passiv subwoofer og fem satelitthøytalere til den prisen mener jeg på. Fattern kjøpte et fra Samsung til 3000kr.

Men egentlig kommer det sikkert til å balle på seg, så kjøp d heller en høytaler eller forsterker til 4000 nå ;p så kjøper du mer senere ^^ litt teit å sitte med en centerhøytaler, uten å ha en forsterker kanskje ;p

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du sier anlegg, mener du da receiver eller både reciever og høyttalere?

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok legge litt meir penga på bordet ja.

Eg vil tru du ønsker å nytte alle dei nye lydformata frå BD, so då må du ha reciver med HDMI 1.3a og dekoding av HD-formata om du seinare vil ha ein eigen BD-spelar. (PS3 sendar kun dekoda signal)

Då har du eit par val:
    Onkyo TX-SR605
    eller den oppgraderte
    Onkyo TX-SR606
    Yamaha RX-V663

Desse er dei billigaste alternativa om ein vil ha alt det nye. Om eg har gløymt nokon merker/modellar so kom med dei.
    Der finnast andre modellar som støttar PCM-lyd og full-hd switching til ein rimligare penge.

Spør deg sjølv spørsmålet: kjeme eg til å ha reciveren i nokon år, eller skal eg oppgradere når alle andre har hd-lyd?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey.. Hvilken prisklasse burde jeg gå opp til for et brukbart hjemmekino anlegg?

Så på noe som det her nå;
    HT-SF1100 (HTSF1100) : Home Theatre and hi fi : Technical Specifications : Sony : United Kingdom
    Hvordan tror du den vil lyde? 3400kr

Ellers så har jeg noen dritthøytalere som jeg bruker nå, men er en grunn til at jeg vil bytte de ut

EDIT: Komplett.no - Logitech Z-5500 Høyttalere 5.1 THX,DTS, 5 Satelitter og Subwoofer 550W RMS
    Det er hva jeg har på pcen min nå. Mulig å koble noe slikt til en receiver og få bra lyd, eller egner noe sånnt no seg best til PC?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harman/Kardon AVR 147 - Netshop.no - pc data foto minne digital
    Er dette en god og rimelig receiver?

Btw, er dette den samme for 1000,- billigere? ; HARMAN KARDON AVR 147 5.1 Surround receiver 5 x 40W, HDMI / MULTICOM

Får jeg gode høyttalersett (5.1) for rundt 3000,- da?

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, ville jeg satset på noe er det vell den H/K du linket der. H/K er et veldig kjent merke innenfor hifi verden, men skal jeg være ærlig så ville jeg gjort en av to ting:

1 - prøve å spare til litt bedre utstyr. (trenger ikke så altfor mye mer til er bra start anlegg, men kansje 1-2k til?)
    2 - ta og sjekk rundt omkring på bruktmarked, der får du ofte mye bra til god pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey Forslag til utstyr jeg kanskje burde kjøpe hadde vært kjekt om noen hadde giddi =D
    Og som sakt, den skal brukes til ps3 for det meste

Newcomer Michelangelo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HARMAN KARDON AVR 147 er et meget godt valg. AVR145 gruset Denon 2307, Cambridge Azur 640R, Yamaha RX-V661 på lydkvalitet, så jeg tror ikke denne er så mye dårligere.
    dessuten kommer harman kardon med nye modeller nå, så du kan gjøre et lite kupp.

et billig alternativ til høytalere må vel være Dynavoice Magic F-6-pakken inne på surround.no den i sort pianolakk går for 2790,- ser jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michelangelo
    HARMAN KARDON AVR 147 er et meget godt valg. AVR145 gruset Denon 2307, Cambridge Azur 640R, Yamaha RX-V661 på lydkvalitet, så jeg tror ikke denne er så mye dårligere.
    dessuten kommer harman kardon med nye modeller nå, så du kan gjøre et lite kupp.

et billig alternativ til høytalere må vel være Dynavoice Magic F-6-pakken inne på surround.no den i sort pianolakk går for 2790,- ser jeg.
    Hmm.. Jeg stussa litt på det her:
    "Like most HDMI receivers at this price range, it doesn't pass audio through HDMI."
    http://dealnews.com/deal/235632.html
    Vil det si at jeg ikke får Lyd via HDMI?

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til den prisen så er det lureste å se etter bruktløsninger. Da får du nok mye mer for pengene. Hvis du allikevel sverger til nytt, så ville jeg ha sett på stativhøyttalere og en billig hdmi-receiver.

Denon 1508 2998,-

Dali Concept 1 1796,-

Sum; 4794

Dette er vel det systemet jeg kan se du vil få mest ut av. Blir det for lite trykk i den nedre delen, så kan du spare deg opp til en subwoofer. Skal du ha gulvhøyttalere, så må du i hvert fall opp 2.000 til for å få noe brukbart.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm

Okey Forslag til utstyr jeg kanskje burde kjøpe hadde vært kjekt om noen hadde giddi =D
    Og som sakt, den skal brukes til ps3 for det meste

En kammerat av meg kjører lyden optisk fra PS3 til Logitech sorrund systemet sitt, setter man opp det riktig og stiller inn de få innstillingene man kan så er det et system med høyere morrofaktor enn samtlige andre kombinasjoner til nærheten samme pris.
    Jeg har testet MYE forkjellig rimlig utstyr, både mitt eget og venners, og selvom jeg er kjempe positiv til Dynavoice så kan den pakka ikke slå Logitech når det kommer til spill å morro.

Det er kanskje litt imot det som er hifi retningen, for det låter nok uten tvil penere med Dynavoice, men til lytting på komprimert musikk fra, minijack utgangen på pcen, fra mp3 spilleren, ps3 og annen userriøs morro så sår man utrolig mye for pengene med det største logitech systemet. kjøpte det for en sett av dem nå til en bekjent for 2500,- ferdig levert!
    hadde du ikke et sånt sett sa du?
    Test med det, bruk litt tid å sett det opp skikkerlig.

Om du slipper å kjøpe over buskjettet ditt nå kan du kanskje slå til å kjøpe en skikkerlig film surround senere når busjettet noe større.

Om du alikevel vil teste ut litt annet lydutstyr så har jeg inntrykket av at det er relativt trygt å kjøpe å selge brukte saker her inne på forumet.
    Har gjort det en del selv, jeg ville holdt et øye med AVtorget jeg å sett om jeg ikke fikk noen tidligere modeller brukt.
    På reciver fronten faller ting så fort i verdi at det er nesten tragisk.
    Hjemmekino uten subb er uansett ganske kjedelige greier, og om du skulle ta det aller billigste du fant av utstyr for komplett hjemmekino så blir det vel noe sånt som : Dynavoice Magic F-6 pakke i Calvados farve 2450,-
    1 2 Pris! Proson 8 Subwoofer i Cherry Farve 990,-
    Surroundreceivere | Hjemmekino | Soundgarden 2595,-
    Det absolutt billigste av kabler hdmi, rca og høytaler kabler blir på det absolutt minste 400 - 500,- dersom man må kjøpe det da.

Etter min plussing og minusering blir det omkring 6500,-
    Nå skal vel du bruke PS3 som kilde så da slipper du hvertfall den utgiften, men om du ikke kan hente sakene selv i oslo så får du jo minst 500,- i frakt også..
    7000,- altså, for det absolutt billigste alternativet om du skal ha en gulvstående høytaler, reciver og en subb med det man trenger av kabler. nytt vel å merke!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gompan
    Til den prisen så er det lureste å se etter bruktløsninger. Da får du nok mye mer for pengene. Hvis du allikevel sverger til nytt, så ville jeg ha sett på stativhøyttalere og en billig hdmi-receiver.

Denon 1508 2998,-

Dali Concept 1 1796,-

Sum; 4794

Dette er vel det systemet jeg kan se du vil få mest ut av. Blir det for lite trykk i den nedre delen, så kan du spare deg opp til en subwoofer. Skal du ha gulvhøyttalere, så må du i hvert fall opp 2.000 til for å få noe brukbart.
    Hva vil det si at receiveren er 7 kanalers? Vil det si at den støtter 7.1 system elns? Går det fortsatt ann å kjøre 5.1?

Og de høyttalerene der. Er det 1800 for en eller er det 5?
    5 høyttalere til rundt 2000,- hadde vært kjekt

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vil det si at receiveren er 7 kanalers? Vil det si at den støtter 7.1 system elns? Går det fortsatt ann å kjøre 5.1?

Og de høyttalerene der. Er det 1800 for en eller er det 5?
    5 høyttalere til rundt 2000,- hadde vært kjekt
    Med 7-kanals kan du ha 7 høyttalere. Det betyr ikke at du må ha det. Det koster 1800 for et par høyttalere. Dvs 2stk. Jeg tror du vil tjene på å kjøpe dette systemet, og hvis du går lei høyttalerne i front, så kan du kjøpe feks concept 6 å ha der i stedet. Da har du 4-kanals og kan tenke på center og eventuelt subwoofer. Begynn i det små, så har du i hvert fall lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gompan
    Med 7-kanals kan du ha 7 høyttalere. Det betyr ikke at du må ha det. Det koster 1800 for et par høyttalere. Dvs 2stk. Jeg tror du vil tjene på å kjøpe dette systemet, og hvis du går lei høyttalerne i front, så kan du kjøpe feks concept 6 å ha der i stedet. Da har du 4-kanals og kan tenke på center og eventuelt subwoofer. Begynn i det små, så har du i hvert fall lyd.
    Bahh. Skjer med at det skal være så dyrt?
    Finns det ikke decent høyttalerpakker (5.1) som koster rundt 3000?
    Er ikke ute etter SYK lyd, men bedre en det jeg har nå
    Det jeg har nå er et 5.1 surroundanlegg som jeg kjøpte for kanskje 3 år siden til rundt 2000, så skal vel ikke mye til for å få bedre enn det

EDIT: Komplett.no - Jamo A 102 HSC 5, 5.1 Speakerset Sort pianolakk
    Komplett.no - Yamaha NS-P440 Black, 5.1 Sub/Sat system, 100W sub
    Noe sånnt? =)
    Hvis jeg tar en av de og DENON AVR-1508, så ligger jeg på 6500 ca.
    Er det brukbart? Eller er det mulig og få noe bedre for de pengene?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Logitech Z-5500

Logitech Z-5500 er THX godkjent osv osv. Naboen hadde denne og du kunne høre bassen langt unna :evil: , Vinglass ristet i hybelen min og lyden var veldig imponerende. Røverkjøp til den prisen hos Komplett, bare les kommentarene der. Har flere venner som bruke denne til xbox 360, film, tv og de er strålende fornøyd.

I min mening, er ikke stilen eller utseende på Z-5500 noe man vil ha i stuen. Den ser bra ut rundt pc'en, på gutterommet koblet til flatskjerm og ps3,xbox osv, men i stuen vil man ha mer design. Hver sin smak selvfølgelig. Føttene høyttalerne sitter på kan du vri 180' slik at du kan montere de på veggen via to monteringshull på hver fot. Er lettvint.

Kan ihvertfall ikke si noe negativt om lyden, til 4000kr kan du kanskje finne en brukt receiver her på avforum eller finn, deretter kjøpe en høyttaler pakke som f.eks Eltax, Yamaha, Dynavoice.

"Happy hunting".

Mvh
    Bjørn

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg den logitech-pakka. Virker ikke som om du stiller så høye krav, og da passer den også best til budsjettet ditt..

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må tenke litt på kva du har plass til. Om du kan ha gulvhøgtalara er det kansje ikkje naudsynt med sub. Små kan skape eit like stort lydbilde og med ein sub får ein god fylde og.

Kan anbefale Dynavoice F6 på det varmaste!! Spelar stort og detaljrikt. Og dei er i grunnen grisebillige!

Om du følar du har lyst på dei nye lydformata i nærmaste framtid må du nok opp i 5000kr klassa for ein forsterkar, men då får du også ein del andre ting med på kjøpet.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey.. Hvilken prisklasse burde jeg gå opp til for et brukbart hjemmekino anlegg?
    Jeg vil tro at noen av svarene på dette spørsmålet vil gi deg sjokk.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •