Landstreff i Gausdal er avsluttet. Stor takk til alle! - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 29 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 574
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    He he he. Ser at en del av spøkene ikke gikk helt hjem. Nå tror hele Gudbrandsdalen at gutta fra AVforum smører haiolje på kablene sine.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Resultat fra BD-spiller-testen kommer.
    Jerome, Troeen og undertegnede benyttet demo disk fra Dolby i denne uhøytidlige testen. Kommentarer ble notert av Jerome.
    Jeg skal skrive litt om dette seinere i dag eller i morgen. Akkurat nå er det full krise på jobben :evil:

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha fått summet meg etter et utsøkt treff tenkte jeg å legge ut noen bilder fra helga. Jeg vet det er lagt ut noen bilder allerede, men dere tåler vel et par til... :wink: Vær og føre klaffet jo helt perfekt for en helg med inneaktiviteter med audiovisuell nytelse :-D Det er sikkert flere enn meg som ikke har sett så ekstreme oppsett som hovedoppsettet som L-Sound og Kringlyd disket opp med! Morsomt at "den ukjente" aktøren også fikk fram sine produkter og oppsett. Mor10 hadde jo 2 rom med litt forskjellig prisklasse, men som spilte veldig bra både i stereo og surround.

Å gjøre et klasserom til kino krever en god del kreative løsninger... projektorstativ kan lages av så mangt...
    Landstreff i Gausdal er avsluttet. Stor takk til alle!-bilde1-jpg

Det samme kan vel sies om bakhøyttalerne :-D
    Landstreff i Gausdal er avsluttet. Stor takk til alle!-bilde2-jpg

og der var de på plass!
    Landstreff i Gausdal er avsluttet. Stor takk til alle!-bilde3-jpg

Mor10 kjørte med en Yamaha RX-V663 som også har mulighet for presence kanaler
    Landstreff i Gausdal er avsluttet. Stor takk til alle!-bilde4-jpg

Man skulle ikke tro at disse relativt beskjedne gulvstående høyttalerne kunne spille så potent som de faktisk gjør
    Landstreff i Gausdal er avsluttet. Stor takk til alle!-bilde5-jpg

Ikke store elementene, men stort spilte de allikevel
    Landstreff i Gausdal er avsluttet. Stor takk til alle!-bilde6-jpg

Sideorientert basselement
    Landstreff i Gausdal er avsluttet. Stor takk til alle!-bilde7-jpg

Denne lille rakkeren sto for de dypeste frekvensene og i et ikke altfor stort rom gjør den en langt over akseptabel jobb!
    Landstreff i Gausdal er avsluttet. Stor takk til alle!-bilde8-jpg

Lytterom.......? :shock:
    Landstreff i Gausdal er avsluttet. Stor takk til alle!-bilde9-jpg

Med litt molton og noen pappesker på baksiden blir det ikke så verst :-D
    Landstreff i Gausdal er avsluttet. Stor takk til alle!-bilde10-jpg

Pioneer (TAD) spiller med overbevisning
    Landstreff i Gausdal er avsluttet. Stor takk til alle!-bilde11-jpg

Estetisk pene kabler...
    Landstreff i Gausdal er avsluttet. Stor takk til alle!-bilde12-jpg

Kraftverket!!!
    Landstreff i Gausdal er avsluttet. Stor takk til alle!-bilde13-jpg

En økende kabelspaghetti...
    Landstreff i Gausdal er avsluttet. Stor takk til alle!-bilde14-jpg

Ting og tang som EHED (Enhanced Home Entertainment Design) leverer :-D
    Landstreff i Gausdal er avsluttet. Stor takk til alle!-bilde15-jpg

Hovedoppsettet med SVS på alle kanter! :-D
    Landstreff i Gausdal er avsluttet. Stor takk til alle!-bilde16-jpg

Scary!!!
    Landstreff i Gausdal er avsluttet. Stor takk til alle!-bilde17-jpg

Luft skal flyttes!
    Landstreff i Gausdal er avsluttet. Stor takk til alle!-bilde18-jpg

SVS senter
    Landstreff i Gausdal er avsluttet. Stor takk til alle!-bilde19-jpg

Nye gulvstående SVS'er
    Landstreff i Gausdal er avsluttet. Stor takk til alle!-bilde20-jpg

Er buet lerret noe å satse på??? Kulfaktoren er i alle fall tilstede
    Landstreff i Gausdal er avsluttet. Stor takk til alle!-bilde21-jpg

BREDT bilde! 4,5m kino er ikke dårlig på en ungdomsskole :-D
    Landstreff i Gausdal er avsluttet. Stor takk til alle!-bilde22-jpg

Mange trodde nok Reodor Felgen hadde vært innom når de så dette :-D , men som sagt; kreative løsninger er det som skal til! Og det fungerte helt utmerket.
    Landstreff i Gausdal er avsluttet. Stor takk til alle!-bilde23-jpg

Prismasonic skaper kinofølelsen
    Landstreff i Gausdal er avsluttet. Stor takk til alle!-bilde24-jpg

Kilder av ymse slag
    Landstreff i Gausdal er avsluttet. Stor takk til alle!-bilde25-jpg

Onkyo 875
    Landstreff i Gausdal er avsluttet. Stor takk til alle!-bilde26-jpg

Kabeldingser av varierende funksjonalitet og størrelser
    Landstreff i Gausdal er avsluttet. Stor takk til alle!-bilde27-jpg

Samtaler om løst og fast...
    Landstreff i Gausdal er avsluttet. Stor takk til alle!-bilde29-jpg

Til slutt vil jeg bare takke Tor (Striky) og Geir (Phatbull) for et suverent arrangement. Jeg tror jeg snakker for de fleste når jeg sier at vi kommer gjerne tilbake! :-D

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo mer jeg leser, jo surere blir jeg!!
    På meg sjøl. ops:
    For at jeg ikke tok meg tid til en tur til Gausdal.
    Synes ellers at Globe oppsummerer helgen på en alldeles utmerket måte, i innlegg #529! Han får vel sagt det meste der....

Håper virkelig at anledningen byr seg til neste år? I så fall vil datoen bli behørig markert i neste års kalender.

Btw: Mor10 ligner jo litt på trommisen i "Shocking Blue" på det bildet! For den som er gammel nok til å huske bandet fra Nederland da. ;-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    He he he. Ser at en del av spøkene ikke gikk helt hjem. Nå tror hele Gudbrandsdalen at gutta fra AVforum smører haiolje på kablene sine.
    Akkurat den reagerte jeg også på. Jeg kunne ikke kjenne lukten av hverken haiolje eller sleggefett noe sted. Derimot luktet det til tider varm elektronikk i auditoriet

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Mener du at du har lurt meg hele tida? Er du klar over hvor mye jeg måtte betale for en liter?

Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Link til sjappe som selger de hdmi-cat5 sakene?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Derimot luktet det til tider varm elektronikk i auditoriet
    Det er hva noen kalte 'innbrenning' at SVS subene hvis jeg husker riktig
    Vet ikke hvem som skal få de to ultra subene men de elementene blir vertfall ikke stive

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Link til sjappe som selger de hdmi-cat5 sakene?
    eheitmann.no
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Det er hva noen kalte 'innbrenning' at SVS subene hvis jeg husker riktig
    Vet ikke hvem som skal få de to ultra subene men de elementene blir vertfall ikke stive
    Hehe, Flageborg virket ikke mye bekymret hvertfall. Tipper de ble passe "innbrent" ja.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D
    Ultra-elementene tåler juling så det holder...
    Med en forsterker på 1KW og så langt ETT kanskje (det er ennå ikke verifisert) defekt element på verdensbasis, tegner dette for moro i bøttevis.

Ei heller luktet det snev av varmgang eller noe annet som hintet om mulig overbelastning.

Lassesen (aka L-Sound) virket til tider "noe" bekymret, men HEY - det er er jo ikke han som har den lengste brukererfaringen heller...
    Ron (SVS) bare gliste og lo, og mente at Lassesen bare var litt trøtt etter foregående natts utskeielser... ;-)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er 750w BASH`n sin peek effekt da tro ?

Misstenker at jeg er litt pysete i og ta i med PC`n da :-O
    ja ja, må vel prøves en gang hva de tåler :-D

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Grattis med flott bilde Mor10 :-D
    Takk for det:-D

Litt lang natt i forveien og ikke helt fokusert fra min side, men skikkelig moro å havne i lokalavisa

Takk for et meget bra og hyggelig treff Phatbull og Striky! Vi sees igjen neste år, tenker jeg....

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men som Ron sa : "No subwoofer is made to last if you keep feeding ett 10hz sinus tones over long periodes of time", noe vi gjorde. Er selv helt imponert over at alle subbene funket helt 100% etter den "voldtekten" de måtte gjennomgå til tider. KVALITET, er det ikke det vi kaller sånt.

Er jo tegn på at jeg har handlet meg riktige sub'er ihvertfall

Har forøvrig koblet opp frontene som ble brukt i SVS rommet her hjemme nå. Jeg testet de for noen mnd siden med de gamle delefilterene, å for å si det kort. Dette er en helt ny høytaler. Låter helt sykt bra. Gleder meg til mange gode timer med musikk å film utover uken.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Hva er 750w BASH`n sin peek effekt da tro ?

Misstenker at jeg er litt pysete i og ta i med PC`n da :-O
    ja ja, må vel prøves en gang hva de tåler :-D
    Ron sa at de hadde oppgitt forsterkeren veldig lavt, slik at ingen skulle komme å si at de ikke ga nok effekt i forholdt til oppgitte watt. Den yter ihvertfall godt over hva den er oppgitt til. Han ga meg ett tall på fredags natten sånn i 5 tiden på morgenen, men sa "don't quote me on this" så det skal jeg heller ikke gjøre.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så gøy ut!

Håper noen tar initiativ til å ordne noe liknende i Trøndelag, jeg er gledelig med på å hjelpe til. har kontakter slik at det går å få leid en nedlagt skole til en meget bra pris om det skulle være nødvendig.

jeg skal ialfall prøve å komme meg med på neste landstreff.

mvh
    stian

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    Dette så gøy ut!

Håper noen tar initiativ til å ordne noe liknende i Trøndelag, jeg er gledelig med på å hjelpe til. har kontakter slik at det går å få leid en nedlagt skole til en meget bra pris om det skulle være nødvendig.

jeg skal ialfall prøve å komme meg med på neste landstreff.

mvh
    stian

Dåkk e no mang Trondheimera så dåkk kan no samles å drøfte evnet å samarbeide... ;-) Så e vi sekkert nånn i Nord fylke som kan jølp te om de bli nød :-)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen funket det høytalersettet til svs på surround da ? Det er jo veldig fine produkter til en veldig lav pris spør du meg, men dere som har opplevd dette og hva synes folket i sin helhet? Det bare tales om subbene her, men vil gjerne høre noen ord om høytalerne også.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Åssen funket det høytalersettet til svs på surround da ? Det er jo veldig fine produkter til en veldig lav pris spør du meg, men dere som har opplevd dette og hva synes folket i sin helhet? Det bare tales om subbene her, men vil gjerne høre noen ord om høytalerne også.
    Jeg kan legge inn samme innlegget her som jeg har laget i SVS MTS-01 tråden.

Får legge ut en liten bruker erfaring her da. Har nå hatt høytalerene koblet opp en liten stund hjemme, å her er inntrykket jeg sitter igjen med.

Kan begynne med når jeg hadde samme høytalerene, men med de gamle delefilterene. Jeg likte faktisk lyden da også, men bare ved lave volumer. Spilte jeg opp litt så skjedde det noe med lydbildet. Ting ble anstrengt, å diskanten hørtes alt annet enn bra ut. Jeg trodde kanskje høytaleren hadde nådd sin grense, å ble dermed litt skuffet. Dette settet ble jeg ikke værende med for å si det sånn. Ikke lenge etter dette fikk jeg beskjed av LSound at de ville komme i en ny utgave om ikke lenge. I mellomtiden kjøpte jeg meg Klipsch RF-83 som jeg da brukte i mellomtiden.

Klipschene er nå solgt igjen, å de "nye" MTS-01 er i hus. Første inntrykket var at dette må være en ny høytaler. Alt var mye bedre enn før. Oppløsningen var bedre, stereo perspektivet var bedre, å noe som faktisk er viktig for meg, man kunne spille MYE høyere og beholde lydkvaliteten. Har testet de masse på både musikk og film i det siste, og jeg er skikkelig imponert. Dette låter mye bedre enn RF-83 noensinne gjorde, ihvertfall i mitt oppsett. Satt å så "Interview with the Vampire" igår i HD, og ble helt imponert over lyden. Kom frem masse detaljer jeg ikke har hørt før. Joda, Klipschene er råere, men følte at kanskje endel av detaljene forsvant i havet av lyd der. Nå derimot kan jeg fremdeles spille mer enn høyt nok, men alikevel dukker det opp nye ting i både filmer å musikk jeg ikke har hørt før. Er rett å slett sinnsykt fornøyd, å kommer ikke til å bytte ut disse med det første. Kan legge til at mine er delt ved 80hz, så derfra å ned så tar nå 2stk PC Ultra seg av jobben.

Anbefaler alle som har sjangsen til å ta en lytt på disse høytalerene (MTS-01) De låter sinnsykt bra, å enda bedre: Man trenger ikke selge sjela si for å få råd til de.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    At vi snakker om en helt ny høyttaler er det ingen tvil om. Den første modellen (eller rettere sagt delefilteret) hadde ikke god kontroll ved høyere volum. Det har imidlertid nå blitt rettet på og SVS har opplagt maktet å foreta den korrigeringen som trengtes.

Imidlertid skal det legges til at et så stort auditorium som ble benyttet under treffet setter store krav til en høyttalers egenskaper. Nær sagt alle satt høyere enn diskantens plassering. Derfor ble også lyden aller best på første rad. Stor holografi, men likevel litt plaget av det store rommets egenskaper.

Det skal bli ytterst spennende å teste dem ut under noe mer kontrollerte og kjente former. Slikt må jo til for at man skal kunne stå 100% inne for ens betraktninger.

Side 28 av 29 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •