Landstreff i Gausdal er avsluttet. Stor takk til alle! - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 29 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 574
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Først av alt, rent bortsett fra å sette opp utstyret da, var å kalibrere anlegget. Dette ble gjort på den sedvanlige metoden - med samtlige åtte målepunkter som tillates (via YPAO) i Yamaha DSP-Z11.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kalibreringen ble godkjent og ferdig justert, var det på tide med demoer....

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ron Stimpson, grunnlegger av SVS, testet også ut deres nye kalibreringsenhet, SVS AS-EQ1 med Audyssey MultEQ XT. Den er PC-basert via USB.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Systemet har mulighet for hele 32 målepunkter, noe som indikerer store muligheter for godt resultat.
    Den jobber også med separat behandling av to sub-enheter. Med de seks subene på treffet, ble naturlig nok hver av sidene behandlet som én kanal.
    En spennende nyhet til omlag 6 lapper vi snart skal teste ut her på berget... :-)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Det ser ut som dere har kost dere. Men håper at det blir noe slikt i stavanger/rogalands området om ikke så lenge.

Det BURDE vi få til!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble en lang dag i går også, men etter en god natts søvn føler jeg meg sånn rimelig uthvilt etter en stressende, men meget morsom helg.

De første deltagerne begynte å dukke opp i 2-tiden på fredag, og mens aktørene startet riggingen av medbrakt utstyr, hadde Geir og jeg nok å gjøre i innsjekkingsområdet.
    Senere på ettermiddagen dukket som planlagt Motorspeed opp med firehjulinger, og utifra smilene på de som dristet seg til å prøve, var dette særdeles heftige saker. Lørdag ettermiddag ble det også en ny mulighet til å prøve disse verstingene.

I 10-11-tiden forflyttet de fleste seg nedover til lavvoen noen minutters gange nedenfor skolen. Her ble det full brakke og skikkelig god stemning.
    I tretiden fant storparten av oss senga, men etter det jeg har forstått, var det en gjeng som ønsket å fortsette festen inn i de tidlige morgentimer oppe på hotellet.

Lørdag startet med frokost i 10-tiden, før fokuset flyttet seg mot heftige seanser i "SVS-rommet". En utskremt journalist fra lokalavisen dukket etterhvert opp, og fikk seg bokstavelig talt en real fysisk omgang i regi av mr Flageborg.
    Utover ettermiddagen ble det også tid til å sette seg ned å nyte musikk eller film i EHEDs to demorom, eller kanskje en runde Call of Duty på E.Heitmanns heftige oppsett.

Etter middag ble det rene juleaften for flere av deltagerne, et overfylt gavebord ble delt ut til storfornøyde vinnere.
    Kvelden ble avsluttet med "Iron Man" på Blu-ray, etterfulgt av noen timer med forfriskninger nede i lavvoen.

Søndag ble delt opp i flere parallelle seanser. SVS-gutta kjørte i gang test av det kommende Audyssey-oppsettet, mens andre fant fram drill og stikksag for å "modifisere" en tilårskommen sovesofa. Resultatet har dere vel allerede sett bilder av, jeg kan skrive under på at dette er noe man absolutt må prøve. Utrolig morsom effekt som ikke behøver koste stort.

Alt i alt er jeg godt fornøyd med arrangementet i sin helhet, jeg føler at vi fikk ting til å flyte bra, det meste av det vi hadde planlagt ble gjennomført, og alle vi har snakket med har vært tilfreds.

Jeg tror Phatbull fikk kjørt en korttest av Blu-ray-spillere for noen få resterende deltagere søndag ettermiddag, hvordan dette gikk kommer han helt sikkert tilbake til.
    2.35:1-presentasjonen falt sånn halvveis ut av programmet, det ble ingen "offisiell" presentasjon, men i løpet av helga var det flere som fikk presentert mulighetene av meg personlig.

Igjen viste det seg at 2.5 dager blir for lite til å få tid til alt vi ønsker. Det er alltid noe som dukker opp som gjør at programmet må justeres.

Neste gang (Ja, vi er faktisk i gang med planleggingen av et nytt treff allerede) ønsker vi å sette av ytterligere to dager, og opplegget blir sånn sett også ganske annerledes.
    Dette er uansett et stykke frem i tid, vi anslår en eller annen gang sensommer / høst 2009. Mer info kommer selvsagt her på forumet etterhvert.

Avslutningsvis vil jeg rette en stor takk til alle som har vært en del av dette arrangementet, og da spesielt aktørene og sponsorene som skal ha mye av æren for at treffet ble såpass vellykket, og selvsagt også kjøkkengjengen som sørget for fortreffelige måltider helga igjennom.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første videoklippet jeg la ut, med rundtur i lokalene, er nå lagt ut i høyeste kvalitet (rett fra fotoapparatet) på

http://momentor.no/landstreff/video/rundtur.avi (ca 500 MB)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS AS-EQ1 til ca 6000 kr ???

Da ser det ut til at det blir skifte av Bass Management hos meg :-D
    Og det kommer en stykk SMS-1 på bruktmarkedet ;-)

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også jeg vil få si...MANGE TAKK...for et meget vellykket treff.

Sitter igjen med mange nye erfaringer, forsterket glede og iver innen for denne lidenskapen og har fått truffet mange utrolig hyggelige og sosiale AVF'ere.

Man innser på et slikt treff at man er en del av en helt spesiell gruppe mennesker. Alle er nysgjerrige, medelsomme, sosiale, ivrige, selvironiske, ydmyke (ok, relativt ydmyke :-) ), tvers igjennom en hyggelig gjeng å være en del av!

Interessen for Lyd og Bilde blir som en Totempel; man samler seg rundt denne, sosialiserer seg, bygger relasjoner, deler og erverer erfaringer, gir råd, , gir og får tips på ulike løsninger innenfor ulike aspekter av interesseområde. Man snakker teknikk, estetikk, fysikk og teknologi.

Når man går rundt på et slikt treff innser man at man faktisk er i en helt spesiell setting..man ønsker ikke å velge bort noe av det som foregår....man får med seg prosessen hvorpå en 2 seter sovesofa blir utsatt for stikksag, treskruer og gaffatape, alt for å sørge for at 3 stk 15" elementer skal forsterke morrofaktoren i et kinooppsett, samtidig, i samme rom, står noen med stoppeklokke for å teste eject, start og stopptid på tre ulike BluRay-alternativer (resultatene av denne testen blir sikker publisert her om ikke lenge), Sofaen har nå trykket rygg og setemuskler på de av deltagerne som ønsket å prøve dette...det dukker opp et nytt alternativ til bruk av elementer...hva gjør vi...JO..vi monterer også disse...prøver på nytt, kjenner etter likheter/ulikheter...hvilken likte vi best, hva var forskjellen?

Man beveger seg til neste rom, her står et et 7.1 oppsett med precensekanaler i front (Earthquacke HT-oppsett)...Man ser Pixar samle-DVD, JVC HD bidrar med flott bilde, man har sømløst lydbilde, man blir positivt overrasket over hvor godt dette spiller, man flytter seg litt rundt i rommet, man registrerer lydforskjeller. Man prøver sweetspot, man setter seg helt bakerst, hva skjer med lyden, mer bass bak her enn i sweetspot..hvorfor det, man diskuterer, man finner mulige årsaker, diskuerer lyd i bevegelse, påvirkninger på og av denne.

Videre til neste rom, en av utstillerne har en musikkDVD som vi bare "må høre"..The Blue Man Group, DVD inn i oPPo-spilleren...eller var det oddo den het, (Flageborg vet dette ), vi kjører igang, 5.1 lyd, sinnsykt trykk, vanvittige rytmer, spektakulert show......i neste øyeblikk sitter man i samme rom og lytter til svensk Radios Surround-Sound utgivelser..mener faktisk det var dts?!..Man sitter i et hav av ren klar lyd, lyden formelig løper rundt i rommet.....og foran seg har man 6 stk SVS Ultra som blåser friskt...og jeg mener blåser...SVS strøk oss med fønvind og sørget samtidig for at brystkassa gjenga respsonans til resten av kroppen..

Man tar en spisepause, alt arrangert av Striky og Pathbull (tror det var næmeste familie til PathBull som stod for tilretteleggingen av mat)..vi spiser, deler inntrykk, diskuterer "hva om vi hadde gjort sånn og slik, hvordan hadde det slått ut...Hmm..kun en måte å finne det ut på...TEST DET....og DET gjør vi :-) Masse tid til slikt når man er samlet på treff.

Alt dette er et utdrag av ca. en halv dags opplevelser av en av treffets to hele dager.

Vanskelig å være konkret i formidlingen av inntrykk etter en slik helg, det er så mye...og man må nesten være der for å kunne ha en ide om hvordan dette er og var.

Kjøreturen hjem til Trondheim var ikke nok til å bearbeide inntrykkene....dette treffet kommer til å være i bevisstheten lenge...

Igjen...MANGE TAKK, da spesielt til arrangørene, men også til alle AVF'ere som var der og forsterket samling rundt Totempelen, Lyd og Bilde!

Ny treffmulighet vil bli pioritert, også neste gang!!

Mvh

Leif Morten
    -Globe

Har sett igjennom billedsamlingen min etter treffet, stort sett samme motiver som det nå etterhvert florerer av her i tråden, men på mitt CF-kort lå det i tillegg noen bilder av uteaktiviteter også....Vi fikk prøvkjøre ATV - Firehjulinger..og du verden hvor dette gikk....Det regna noe forferdelig på lørdagen, men dette var ikke noe hinder for å la "gutten i oss" få spillerom:

Vedlegg 38831
    Undertegnede og MrMyagi...klar for testing

Vedlegg 38833

Vedlegg 38832
    Bull i fullt pådrag...det regna noe VANNvittig, men morro var det :-)

Vedlegg 38834
    Bildeformidler på rommet til Mor10...han hadde en meget god Demopris på denne...vet ikke om den ble solgt!

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Btw; Denne "God moves on the water" som blir spelt innimellom, er det blind Willie Johnson sin versjon? Kva plate er denne henta frå?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut til at arrangementet var særdeles vellykket. Striky og Phatbull har virkelig stått på, og fortjener masse ros for opplegget.

Virkelig bra jobbet gutter, bare synd at jeg ikke hadde anledning til å være der

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, artig treff Og jeg fikk med meg et par fine høyttalere også.

Noen som husker hvilke rumperistere som ble skrudd inn i sofaen på slutten? Tenker ikke på de vanlige høyttalerelementene, men de små sølvfargede dingsene.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som tilskuer fra hjemmepcn så ser det ut til at arrangement ikke kunne vært gjort bedre selv fra proffer :-D

Eneste er vel at tiden ble knapp med så mye planlagt til og vinne på alt he he :-D

Håper det legges inn flere bilder oxo når folket har kommet seg etter helgen :-D

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Ja, artig treff Og jeg fikk med meg et par fine høyttalere også.

Noen som husker hvilke rumperistere som ble skrudd inn i sofaen på slutten? Tenker ikke på de vanlige høyttalerelementene, men de små sølvfargede dingsene.

Det skulle vel være denne du tenker på. Dette er vel noe Mor10 har i sitt assortement.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig H/K, dette kunne ikke vært gjort bedre av proffer, og dette fenomenet har jeg sett i andre sammenhenger også. Min teori er at amatører/entusiaster er mer opptatt av at det skal være moro mens folk som jobber med slikt (proffer) kanskje er mer opptatt av det økonomiske aspektet.

Et tvers i gjennom perfekt arrangement! God mat også, hils kjøkkengjengen. Gleder meg allerede til høsten 2009!

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tusen takk for tilbakemeldinger!!!

-ja kjøkkengjengen hadde til tider mye å gjøre. Vi kjøpte inn 14 kg kjøttdeig til taco... -og borte ble det gitt. :-)

Landstreff i Gausdal er avsluttet. Stor takk til alle!-mat-jpg

Mens alle har treffet ferskt i minne, send PM med Ris og Ros! Det er alltid rom for forbedringer, og vi treng derfor også tilbakemelding med konstruktiv kritikk. Takk!

I dagens GD (lokalavis) var det en helside om treffet. Jeg skal laste opp reportasjen i løpet av kvelden.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg og junior kommet hjem også. Fikk ikke med oss søndagen, resten av familien ville at vi skulle dele litt av høstferien med dem også, slik er det bare enkelte ganger.

Takk til Tor og Geir, det var utrolig godt planlagt og gjennomført, og takk til de som stilte utstyr og kunnskap til disposisjon.

Som vanlig i slike situasjoner fikk jeg en del aha opplevelser, alltid noe nytt å lære når det er slike tilstelninger.

Det var også artig at Mor10 stilte med utstyr fra en "ukjent" merke, men etter de demoene han kom med så vil jeg tro at flere vil høre fra Earthquake etterhvert.

"SVS rommet" som junior kalte det var ingenting annet enn rått, og for oss som ikke hadde sett Iron Man enda (fikk ikke takk i BR versjon her i byen) var det en ekstra go'bit på kelden, men det spørs hvor mye stas det blir med bare en PC+ og en 15" i rumpa når vi skal se den. Har et par 15" som skal inn i sofaen, og det er mulig de må inn før Iron Man blir vist her i huset.

Skulle gjerne ha fått med meg sammen ligning av spillere osv. men skal iallefall lese inntrykkene som kommer etterhvert.

Og blir det nytt treff neste år så er ikke 6 timers bilkjøring for mye

Takk igjen til Geir og Tor for en knallhelg
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenSteven
    Vet ikke hva som er vanlig prosedyre etter slike A/V -treff, så derfor spør jeg. :-)

Vil det bli "publisert" noen rapporter/artikler fra de ulike testene som er blitt foretatt under treffet?
    Er selv spent på resultatet etter BD-spiller-testen. Og hvordan Tecsonic'en klarte seg ...
    Fikk null respons på denne i går, men jeg gir meg ikke så lett :-D

The question still stands

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Resultat fra BD-spiller-testen kommer.
    Jerome, Troeen og undertegnede benyttet demo disk fra Dolby i denne uhøytidlige testen. Kommentarer ble notert av Jerome.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

GD (lokalavis) i dag.