Tips til kjøp av ett lite sourround anlegg.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til kjøp av ett lite sourround anlegg.

Er på utkikk etter ett lite surround anlegg, er ny i dette gamet så dette vil være mitt først surround anlegg.
    Skal erstatte de intergrerte høytalerene i tv'en så alt er vel bedre enn nåværende oppsett :-D.

Uansett, kravene er anlegget tar lite plass, stor sub med mye effekt er ikke viktig da jeg bor i leilighet og ønsker å ta hensyn til naboene ops:.

Vil være en fordel med trådløse bakhøytalere hvis det er å få tak i, hvis ikke bør de være såpass små at de kan monteres på veggen.

Alle tips mottas med takk!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Er på utkikk etter ett lite surround anlegg, er ny i dette gamet så dette vil være mitt først surround anlegg.
    Skal erstatte de intergrerte høytalerene i tv'en så alt er vel bedre enn nåværende oppsett :-D.

Uansett, kravene er anlegget tar lite plass, stor sub med mye effekt er ikke viktig da jeg bor i leilighet og ønsker å ta hensyn til naboene ops:.

Vil være en fordel med trådløse bakhøytalere hvis det er å få tak i, hvis ikke bør de være såpass små at de kan monteres på veggen.

Alle tips mottas med takk!
    Du bör oppgi hva budsjettet ditt er.
    Trådlöse höyttalere er egentlig ikke trådlöse da de uansett må ha en strömkabel.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjettet er på ca 10000,- ,strømkabel er greit, men å få kabelen fra receiveren til bakhøytalerene vil ikke se pent ut på teppet :-D.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ser etter noe av det samme.

Det kommer jo veldig ann på hva du vil skal være med i pakken, og om du er opptatt primært av lydkvaliteten eller hvor praktisk det er i bruk.
    Jeg skaffet mine foreldre en ny Panasonic plasmaskjerm nå for kort tid tiden og ønsker selv å finn ut mer om: Panasonic's eget surround sett, med Blu-Ray spiller: Panasonic SC-BT100 med Blu-ray - Lyd og Bilde
    Vet ikke om dette er noen stor høydare når det gjelder lyd, men jeg akter å finne ut av det snart nok. Mine foreldre er vel å merke ikke særlig audiofile av seg og med tanke på hva de har klart seg med i mange år så blir det uansett en bra oppgradering.

Hadde det vert meg selv som skulle ha en komplett pakke til 10k så hadde jeg sikkert tøyd grensene for busjettet ganske bra :-D Det skjer nesten alltid for min del.
    Ville sett på hvor det skal være, størrelsen på rommet og farger ellers.
    Tenker du deg et system hvor frontene er gulvstående høytalere? eller bare sattelitter "all about"

Om du kan ha gulvstående forran, så ville jeg tenkt på:
    Dynavoice Magic F-6-pakke XTZ 10 subwoofer med en slik som forsterker: Yamaha RX-V563 7.1 hjemmekinoreceiver Sort

Dynavoice Definition-pakke i Sort farve
    er også et alternativ, og om du vil ha kunn stativ høytalere rundt om så kunne jo :Welcome to L-Sound! SVS sine surround saker være et alternativ.

Dette er ting som er (hvertfal kan være) vesentlig bedre på lyd enn de vanligste surrond pakkene fra de store produsentene.

Ellers vet jeg at KEF har en liten trådløs sender som sender signalet bakover til to små forsterkere som kan stå rett ved høytaleren, så dem på elektrofil messa i oslo nå sist uke, men fikk ikke hørt hvordan det låt. (var to 50w forsterkere om jeg husker rett)
    De skal kunne brukes med hvilke som helst reciver fikk jeg beskjed om, men var i seg selv ikke veldig billige, husker ikke hva det var desverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Det kommer jo veldig ann på hva du vil skal være med i pakken, og om du er opptatt primært av lydkvaliteten eller hvor praktisk det er i bruk.
    Jeg skaffet mine foreldre en ny Panasonic plasmaskjerm nå for kort tid tiden og ønsker selv å finn ut mer om: Panasonic's eget surround sett, med Blu-Ray spiller: Panasonic SC-BT100 med Blu-ray - Lyd og Bilde
    Vet ikke om dette er noen stor høydare når det gjelder lyd, men jeg akter å finne ut av det snart nok.
    Har du fått testet dette anlegget?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sc-bt100

Har panasonic sitt SC_BT100 blue ray anlegg.Er veldig fornøyd bildemessig, men har litt å utsette på lydsiden ved lavt volum. Jeg har kjøpt dette med ekstra trådløs sender bak pluss bakhøyttalere.
    Jeg har problemer med sus i bakhøyttalerne når lyden ikke er satt så høyt.
    Er dette noe andre også har? vet noen om noe kan gjøes med dette? Plagsomt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •