3 lydsignaler men kun 2 lydinnganger. Tips?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

3 lydsignaler men kun 2 lydinnganger. Tips?

Edit:

*LØST*

Nye TV'en min (Sony 52W4000) hadde jo optisk SP/DIF ut så da kjører jeg bare get hd pvr og xbox 360 inn med hdmi og optisk ut til forsterkeren og vips har jeg ledig RCA-in til PC lydkortet. Herlig.

Heisann.

Jeg har den siste tiden kun hatt Get HD PVR og Xbox 360 koblet til forsterkeren. Get-boksen er koblet til med 'vanlig' audiokabel (rød/hvit) mens Xbox360'en er koblet til med optisk SP/DIF. Jeg vil nå også koble PC'en (lydkortet) til forsterkeren, men det finnes kun de 2 audio input'ene på forsterkeren (ja, det er en middels kjip surround-forsterker).

Da vet jeg at det finnes en liten 'audio-switch'-boks hvor jeg kan velge hvilket signal som skal gå inn på forsterkeren med en knapp/bryter e.l. og det er vel dette jeg er på jakt etter.

Er det noen som har tips til hvor jeg kan få tak i dette? Prisen har ikke såå mye å si (rimelig er bra, men vil ikke la pris gå utover lydkvalitet), men det som er viktig er at boksen er relativt liten.

Alle råd mottas med takk.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger vel en optisk switchbox så du kan velge om lyden skal komme fra Xbox'en eller fra PC'en:

3 Way Optical Switch Box - Optical Adapters - 'a star solutions' - Audio & Video Leads, Adapters and Accessories

Litt StarTrek aktig, men ufattelig billig:

Det finnes en 2in-1ut på siden også, enda billigere

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Du trenger vel en optisk switchbox så du kan velge om lyden skal komme fra Xbox'en eller fra PC'en:

3 Way Optical Switch Box - Optical Adapters - 'a star solutions' - Audio & Video Leads, Adapters and Accessories

Litt StarTrek aktig, men ufattelig billig:

Det finnes en 2in-1ut på siden også, enda billigere
    Haha.. Ser ut som noe man kjøper på Toys'R'Us .. Uansett, takk for tipset. Finnes det noe lignende som jeg kan få kjøpt i Norge (helst i dag)?

Jeg tror Clas Ohlson har noe, men det er vel sykt dårlige greier?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •