Bass som trykker i mellomgulvet - Klarer dette anlegget det? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da vil jeg tippe fasefeil.. Noe du ikke klarer å gjøre på egenhånd, en må justere fasen mens du sitter å lytter.. Sinustone som er tårlig lav passer bra, så må du høre etter når du synes at lyden treffer deg best (fetes lyd)..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ja.. Prøde å endre litt på den så høre, endre litt, høre, og sånt, men funka ikke så veldig bra alene nei

Du tror ikke det kan ha en del å si at jeg spiller av fra datamaskinen da? Med en vanlig 3,5mm jack ut til RCA i forsterkeren? Når jeg spiller av fra playstationen merker jeg at det blir litt fastere/bedre bass. Fortsatt ikke så altfor mye bedre da altså. Hadde det funka bedre om jeg hadde kjøpt lydkort med optisk utgang, optisk kabel til DD dekoderen, som fulgte med forsterkeren, også 3 RCA kabler til forsterkeren?

Mvh Olav B, Gulbrandsen

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være, pc som kilde har jeg lite peil på.. Hvis det er hovedkilden din, så tror jeg du skulle brukt en squeezebox, den gjør jobben bra! Logitech Squeezebox Classic - MPX
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, så interresant ut den. Men hvordan skal jeg kople til alt da? En optisk kabel fra den til DD dekoderen, så til forsterken? Og med en nettverkskabel fra switch'n jeg er tilkoplet nå til den?

Blir det like bra som om jeg hadde kjøpt nytt lydkort osv da? Med mulighet for full surround også?

Mvh Olav B, Gulbrandsen

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olavgulb
    Hmm, så interresant ut den. Men hvordan skal jeg kople til alt da? En optisk kabel fra den til DD dekoderen, så til forsterken? Og med en nettverkskabel fra switch'n jeg er tilkoplet nå til den?

Blir det like bra som om jeg hadde kjøpt nytt lydkort osv da? Med mulighet for full surround også?

Mvh Olav B, Gulbrandsen

Trådløst, eller nettverkskabel, fra pc til SB'n.. derfor kan du velge digitalt ut, eller analog.. Slik som det er med dvd\cd spillere.

Let litt på forumet, masse tråder ang. SB'n.. Den takler all format (tror jeg) av lydfiler du har på pc'n samt du får nettradio.. Så finnes det egene servere osv. ute på nettet.. Utrolig kjek sak!

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurdert romperister? :-D
    Ellers er det kanskje ikke mer dypbass du trenger, men mer mellombass/øvre bass. Den bassen som dunker i brystet ligger ikke primært i subbassområdet. PA-bass innholder sjelden særlig mye bass under 50-60 Hz, men kan trykke som bare det. Jeg tror forresten også at utfasing kan være noe av problemet her.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ'n sparker godt i mellomgulvet også.. den har frekvensdeling fra 40 - 250hz.. Men som sagt, vi snakker nok om rom\fase problem her.. og da hjelper det lite hva en bruker av "hjelpemiddel" - ting vil ikke sitte likevel. Kan jo vurdere å dempe rommet..

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er vel bare to ting å gjør, omplassere og se om det hjelper eller bytte utstyret. tror ikke subben gjør det helt store i midbassen men

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •