Mangler punch, høy diskant, div spm - nybegynner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 41
    Newcomer jocke sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mangler punch, høy diskant, div spm - nybegynner

Hei,

Etter flere år hvor jeg har inntatt film/serier via PC-skjermen og hodetelefoner, fant jeg ut at jeg måtte gjøre noen tiltak.
    Etter ett år i arbeid, gikk jeg til innkjøp av 5.1 høyttalere, reciever og en TV. Sprengte både to og tre budsjetter, men tror jeg endte opp med ei relativt grei nybegynnerpakke.

Har nå hatt utstyret i ca 2 måneder, og skal for all del ikke klage i forhold til hodetelefonene :-)

Dog er det et par ting jeg har merket meg, som jeg ønsker å finne løsninger på.
    Problemet er bare at jeg er helt ny på dette, og har strengt tatt lite peiling på hva jeg har begått meg ut på - har ikke lyst til å være av den sorten med godt utstyr, men uten muligheten til å utnytte potensialet.

AVforum.no - jocke's hjemmekino

a) Jeg føler det mangler punch. Savner punchen i magen. Hva kan dette skyldes? Plassering av sub? Skråtak? For stort rom iht hvor bra høyttalerne kan prestere?

b) Diskanten er, etter min mening, ALT for skarp og høy. Det har vært flere scener i film hvor jeg har vært nødt å skru ned volumet pga at diskanten har vært for høy i forhold til hva ørene mine liker/tåler. Har lest en eller annen plass at toalettpapir kan brukes til å gjøre noe med dette formålet?

c) Har allerede tenkt tanken om jeg har drete på leggen med å kjøpe JBL-settet? Ville jeg fått bedre utnytte ved å evt. selge settet, og gå til anskaffelse av noe annet?

d) Ved avspilling av musikk (rock spesielt), føler jeg at lyden blir meget, meget grøtete, og stemmer/detaljer er vanskelig å høre. Dette både om jeg spiller av musikk i 5.1, eller 2.0/2.1. Hva kan være grunnen til dette?

e) ES150P'en har noen salige gummiføtter, og vibrasjoner spiser seg derfor ned i gulvet, og videre ned i kjelleren - faktisk hører man mer av anlegget i kjelleren - 2 etg under, hvorav ene etasjeskillet er spenncon-plater (betong) - enn man hører rett på utsiden av huset. Jeg er derfor på jakt etter en måte å isolere dette på. Snuste på tanken om å få tak i noen tunge granittplater, som jeg legger på noe skumgummi, hvorpå jeg setter sub m/ spikes oppå der igjen. Men her er det dere som har peiling - ikke jeg :-)

f) Har nå bare plugget alt sammen, kjørt romkorreksjon med LX70'en, og latt det spille slik. Har faktisk ikke sjekket ohm på høyttalere og forsterker - har dette noen betydning? JBL-settet og LX70'en har spilt helt fint til nå....

g) Har 2 kanaler ledig på LX70'en (surround back), og lurte på om jeg vil ha noen særlig effekt med å bruke disse til å drive frontene? Dvs fjerne plintene mellom de to koblingspunktene bak på frontene (ES80), og kjøre to sett med kabler til høyttalerne.

Ellers mottas lure tips & triks i ludo med stor takk!

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morn Jocke!

Mangel på punch kan godt hende at subben er feilplassert.
    Sett den gjerneakkuratt der du pleier og sitte når du hører på musikk eller se på godfilm, så beveger du deg rundt i rommet mens du spiller f.eks musikk. når du kommer til det stedet du føler at bassen er best, DER er hvor du plasserer subben, da får du den samme følelsen når du bytter om på subben med deg. (hvis du skjønner).

Diskanten på noen anlegg blir ofte for kraftig, ble det på mitt anlegg også. så det jeg gjorde var å Bi-wired høytalerne mine, slik at Mellomtone/diskant kjøres separat fra bassen. jeg selv føltes at dette var et ganske stort fremskritt til det perfekte lydbildet.

JBL høytalerne har jeg hørt er gode, men mangler den toppen på kransekaken når det kommer til PUNCHEN, mulig legge til en ekstra sub? men vill ikke si du har skyti deg selv i foten. det blir å ta i litt for mye

Det med vibrasjon så tror jeg det med Granittplate under høytalerne er en meget god idè, har ikke prøvd det selv, men ser mange særiøse HIFI entusiaster her inne har gjort dette og sier det gjør det mye bedre.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville ihvertall prøvd og sette senge en annen plass, slik at du kan plassere høytalerene mest mulig symetrisk og plassere suben i hjørenet. Vist du har mulighet til og sette pc pulten et annet sted også, gjør det og så får du lik avstand mellom bakhøyttalerene dine. Bi-amp front-høyttalerene dine også. Kjøpe deg en radioshack og jobb litt med plassering. Vist du ikke blir fornøyd kjøp deg en ny og større sub foreksepel en svs eller kanskje to xtzer

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut til at du har en del nakne vegger, dette er sikkert noe av årsaken til at du får skjærende diskant når du drar på litt. Litt demping hadde sikkert gjort seg.

Flytting av sub til et hjørne ville nok gjort noe med punch også.

Hvordan er høyttalerne dine satt med tanke pålarge/small? Kanskje du kan prøve deg fram litt her for å finne en bedre innstilling?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zcum
    Mangel på punch kan godt hende at subben er feilplassert.
    Sett den gjerneakkuratt der du pleier og sitte når du hører på musikk eller se på godfilm, så beveger du deg rundt i rommet mens du spiller f.eks musikk. når du kommer til det stedet du føler at bassen er best, DER er hvor du plasserer subben, da får du den samme følelsen når du bytter om på subben med deg.
    Så det har ingenting å si om sub'en står forran, på siden eller bak sittegruppa?

Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    plassere suben i hjørenet.
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Flytting av sub til et hjørne ville nok gjort noe med punch også.
    Så det er absolutt å anbefale å ha subben i et av rommets hjørner?

så det jeg gjorde var å Bi-wired høytalerne mine, slik at Mellomtone/diskant kjøres separat fra bassen.
    Bi-amp front-høyttalerene dine også.
    Da går jeg for det. Har 2x2m Nordost Flatline Gold til frontene nå.
    Er det like greit å kjøpe 2x2m til for bi-ampinga, eller prøve å selge de jeg har nå, og kjøpe meg kabler med 2 par pr. kabel?

jeg ville ihvertall prøvd og sette senge en annen plass, slik at du kan plassere høytalerene mest mulig symetrisk og
    Hva mener du med symmetrisk? De står nå ganske likt iht TV'en.
    Kan nok tenke meg jeg finner en bedre plass til sub'en mtp lyd, så da blir det litt mer plass til frontene...

Vist du har mulighet til og sette pc pulten et annet sted også, gjør det og så får du lik avstand mellom bakhøyttalerene dine.
    De er oppmålt, så de står like langt fra senter begge to. Spørsmålet er vel om du mener at de skal ha samme avstand mellom seg som frontene, eller?

Det ser ut til at du har en del nakne vegger, dette er sikkert noe av årsaken til at du får skjærende diskant når du drar på litt. Litt demping hadde sikkert gjort seg.
    Tips til hva som kan gjøres på denne fronten? Huset skal selges igjen, så kan ikke gjøre inngrep som vil etterlate noe særlig spor. Har prøvd å holde rommet rent og stilfult, så vil prøve å fortsette med dette også (aka ingen svære, "stygge" plater som skal klistres opp på alle veggene)...

Hvordan er høyttalerne dine satt med tanke pålarge/small? Kanskje du kan prøve deg fram litt her for å finne en bedre innstilling?
    Front + center skal være satt til large, bak til small, og sub til plus.

Kjøpe deg en radioshack
    Bestiller en sånn en da - eller bør jeg spytte i noen ekstra kronasjer og få en som kan kobles til PC'en?

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jocke
    Så det har ingenting å si om sub'en står forran, på siden eller bak sittegruppa?
    Subben kan stå hvor som helst, det som har noe å si er hvordan du føler bassen er. du plasserer bassen der du synes du føler den best, du kan være i hjørnet, bak sofaen, på siden av sofaen, eller framme ved høytalerne.

Vet ikke hvorfor det er sånn, mulig det har noe med rommets resonans og gjøre? eller rett og slett at sub'en treffer et punkt forskjellig etter hvor du plasserer den, og at du må bare plassere det på et sted der det punktet den treffer er der du sitter.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så det er absolutt å anbefale å ha subben i et av rommets hjørner?

Da går jeg for det. Har 2x2m Nordost Flatline Gold til frontene nå.
    Er det like greit å kjøpe 2x2m til for bi-ampinga, eller prøve å selge de jeg har nå, og kjøpe meg kabler med 2 par pr. kabel?

Hva mener du med symmetrisk? De står nå ganske likt iht TV'en.
    Kan nok tenke meg jeg finner en bedre plass til sub'en mtp lyd, så da blir det litt mer plass til frontene...

De er oppmålt, så de står like langt fra senter begge to. Spørsmålet er vel om du mener at de skal ha samme avstand mellom seg som frontene, eller?

Tips til hva som kan gjøres på denne fronten? Huset skal selges igjen, så kan ikke gjøre inngrep som vil etterlate noe særlig spor. Har prøvd å holde rommet rent og stilfult, så vil prøve å fortsette med dette også (aka ingen svære, "stygge" plater som skal klistres opp på alle veggene)...

Front + center skal være satt til large, bak til small, og sub til plus.

Bestiller en sånn en da - eller bør jeg spytte i noen ekstra kronasjer og få en som kan kobles til PC'en?
    Det jeg mener med symetrisk er at begge høyttalerene er plassert likt iforhold til sidevegg og bakkvegg og at de helst er likt med vegger på begge sider

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik at den receiveren din sjekker om høyttalere er i fase? Om du har vært så uheldig å bytte om pluss og minus, evt. stilt feil fase på suben vil mye punch forsvinne.

Prøv dette:

1. Sett fronter og senter til small, hvordan blir det da?
    2. Koble bort sub, fronter som larrge, hva skjer da?

Ikke sikkert at det hjelper, men det kan hende det er noe muffens med koblingen, har skjedd før, meg selv inkludert
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lest gjennom alle svar her men ser fort en feil som jeg også gjorde.

Skråtaket du har er BAK deg, jeg hadde akkurat samme problem når byttet til slik du har det nå.Skråtaket vil hjelpe på bassen iallefall, og det vil på en måte løfte lyden oppover.

Angret at jeg snudde det på den måten du har det nå.

Dette er ren erfaring

PS: Du greier ikke å utnytte lyden din med den pipa der så nært høyttalerne..de trenger rom og størrelse desverre...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvorfor det er sånn, mulig det har noe med rommets resonans og gjøre? eller rett og slett at sub'en treffer et punkt forskjellig etter hvor du plasserer den, og at du må bare plassere det på et sted der det punktet den treffer er der du sitter.
    Vel, skal ikke se bort ifra at rommet mitt ikke er det mest gunstige lydmessig. Skråtak, pipe, rektangulært, flate/glatte vegger...

Er det slik at den receiveren din sjekker om høyttalere er i fase?
    Ingen anelse - har en Pioneer VSX-LX70... sjekker denne det?

Skal ta å teste ut det du foreslo imorgen etter jobb - har ikke lyst å vekke huset nå.

Sitat Opprinnelig postet av Soundispower
    Skråtaket du har er BAK deg, jeg hadde akkurat samme problem når byttet til slik du har det nå.
    Så skråtaket burde mao helst vært på den siden hvor TV'en/frontene er? Vel, tror ikke jeg skal begynne å snu på rommet med det første - alt av kontakter/kabler er strukket i vegger til der hvor TV'en befinner seg nå, så blir tungvindt å ha TV'en en annen plass.

PS: Du greier ikke å utnytte lyden din med den pipa der så nært høyttalerne..de trenger rom og størrelse desverre...
    Så pipe = dårlig for lyden? Veggfestet til TV'en er justerbar, så om jeg fjerner sub'en, kan jeg få litt mer rom/plass til frontene, evt dra de enda litt mer ut fra veggen.

Tenkte også tanken om å skaffe tunge steinplater til å ha under frontene også (ikke bare til sub'en). Nå står de på filtknotter rett på tregulvet, så mye av lyden går rett ned i gulvet - noe som sikkert kan være med å ødelegge endel av lydbildet. Eller hva mener dere?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik at den receiveren din sjekker om høyttalere er i fase?
    Ingen anelse - har en Pioneer VSX-LX70... sjekker denne det?
    Disse stemmer. Dobbeltsjekka nettopp. Alle kablene er merka med plus/minus i begge ender, så visste vel egentlig at dette var kobla rett.

Bak sub'en ble jeg litt i tvil. Har ei RCA-kabel fra recievern til sub'en, kobla til LFE-inngangen der. Bryteren er satt til å motta LFE-signaler, og ikke vanlig stereo-signal. Videre er det en bryter som heter "Phase", som kan stå på 0 eller 180. Denne står på 0 nå. Hva gjør denne?

Videre er det to justerbare knotter, en for level, og den andre for Hz-crossover (fra 50-150). Hva bør sistnevnte stå på?

1. Sett fronter og senter til small, hvordan blir det da?
    2. Koble bort sub, fronter som large, hva skjer da?
    1) Mindre punch, jevnt over mer "pinglete" lyd.
    2) Fronter spiller egentlig relativt bra, og har grei punch - men desverre virker det som at mesteparten av punchen går ned i gulvet på et vis, da jeg kjenner bassen fra sofaen/gulvet, og ikke i magen/kroppen. Prøvde også å sette frontene til small med sub frakoblet, og de ble nesten pc-høyttalere i forhold til når de var på large.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så pipe = dårlig for lyden? Veggfestet til TV'en er justerbar, så om jeg fjerner sub'en, kan jeg få litt mer rom/plass til frontene, evt dra de enda litt mer ut fra veggen.
    Nei pipe vet jeg pent lite om

Det jeg ville fram til at høyttalerne trenger rom rundt seg

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei pipe vet jeg pent lite om

Det jeg ville fram til at høyttalerne trenger rom rundt seg
    Aha! Det forklarer jo litt.

Jeg sliter fortsatt med å kabalen til å gå opp. Har flytta litt rundt på sub'en nå, og det kan virke som den gjør mest nytte av seg i hjørnet til venstre eller høyre for TV'en. Siden døra inn til rommet er ved høyre hjørnet, sitter jeg igjen med hjørnet til venstre - som pr. nå er okkupert av senga :-/

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja plassering er noe herk, har ofte hatt lyst til å rive meg i håret grunnet dette (se mitt lille rom)

Heldigvis skal jeg i et større rom ganske snart

Det er mye som kan spille inn i lydbildet.

Jeg fikk feks mye mer punch og trykk etter at jeg skaffet effektforsterker.

Jeg fikk faktisk mer trykk av stativhøyttalere hvorfor ?
    Jo store høyttalere er ikke optimale på så små rom osv.

Bare å begynne å rive seg i håret

Det der med subben så er faseknappen gull å ha med en radioshack.

Fungerer ganske enkelt at du finner en sinus tone og har radioshack i sitteposisjon.
    Så er det bare å se på nåla mens en kompis vrir på faseknappen til du har mest utslag osv.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn, da ordna jeg meg en Radioshack fra eBay. Sparte 2 (hundre)lapper på det, inkl. transport.

Anyhow, jeg tror jeg har funnet en mulig løsning på omflytting, men vil vente til jeg får Radioshacken, så jeg er sikker på at jeg har funnet den "beste" plassen.

Fant noen gamle skiferstein bak i hagen, som jeg midlertidig la oppå noen gamle håndklær. Fjerna plastføttene til høyttalerne, og skrudde i spikes. Kunne med èn gang spille høyere, uten at det blir til sjenanse for de i kjelleren. Skal erstatte håndklærne med svart, myk "rørisolasjon", som blir brukt i større kjøl/frys-installasjoner.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bak sub'en ble jeg litt i tvil. Har ei RCA-kabel fra recievern til sub'en, kobla til LFE-inngangen der. Bryteren er satt til å motta LFE-signaler, og ikke vanlig stereo-signal. Videre er det en bryter som heter "Phase", som kan stå på 0 eller 180. Denne står på 0 nå. Hva gjør denne?

Videre er det to justerbare knotter, en for level, og den andre for Hz-crossover (fra 50-150). Hva bør sistnevnte stå på?
    Sett Hz crossover til max, men siden du bruker LFE inngangen er antakelig denne koblet ut.

Phase må du prøve deg fram med. Det kan være denne som er problemet. Om du ikke har lydtrykksmåler så få noen til å bytte posisjon på denne mens du spiller noe basstung musikk. Skal stå i den posisjonen som gir best bass.

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn, da ordna jeg meg en Radioshack fra eBay. Sparte 2 lapper på det, inkl. transport.
    Regner med du mener hundrelapper?

Ang lydproblemet, har ikke hørt JBL, men kanskje andre høyttalermerker passer deg bedre?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett Hz crossover til max, men siden du bruker LFE inngangen er antakelig denne koblet ut.

Phase må du prøve deg fram med. Det kan være denne som er problemet. Om du ikke har lydtrykksmåler så få noen til å bytte posisjon på denne mens du spiller noe basstung musikk. Skal stå i den posisjonen som gir best bass.
    Er Radioshack en lydtrykksmåler, eller bare en lydnivåmåler?

Sitat Opprinnelig postet av St3ffaN
    Regner med du mener hundrelapper?

Ang lydproblemet, har ikke hørt JBL, men kanskje andre høyttalermerker passer deg bedre?
    Ja, mente hundrelapper. Redigert innlegget for å reflektere dette :-)

Og ja, jeg er enig med deg at det kan være andre høyttalere som jeg liker bedre. Må dog ta høyde for at dette er det første jeg kan kalle et anlegg som jeg har eid/hatt.

Har bestemt meg for å teste endel mer med det utstyret jeg har først, og ta det derfra. En radioshack og bi-wiring på frontene, samt plassering/tweaking av sub'en er første steg. Deretter blir det kanskje en forforsterker/effektforsterker (hva er forskjellen egentlig?). Først etter dette, vil jeg anta at jeg eventuelt begynner å bytte ut høyttalere.

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner meg igjen i dette, satt selv i ett år og var fornøyd med at anlegget kunne vibrere spiker ut av veggen. Men en dag jeg kjørte noen konsert dvd'er innså jeg at det var lite i området over den dype bassen.
    Har ett litt vanskelig rom, spiller på tvers av lengderettningen samt endel andre saker, det ble såpass mye at H/K'ens romkalibrering osv ikke var nok.
    Det som gjorde susen var en Radioshack & Room EQ Wizard (REW, gratis) i første omgang, dette visualiserer problemene umidelbart og du ser med en gang om det ble bedre eller værre når du gjør små justeringer. Det var alle de små forbedringene som gjordte det store utslaget, hver enkelt justering var knappt hørbar :-D
    Hvis problemene er store så er det utrolig hjelp i en egen bass-equalizer, alla Behringer. Radioshack & Behringeren kostet meg under 2000,- . Kunne ikke fått større forbedring om jeg så hadde brukt 10 000,- på mer utstyr, så lenge problemet ligger i rommet.
    Angående demping av rommet, har laget noen lydplater trekt med pent stoff med kinoplakater på som gjør en god jobb for en billig penge, sammtidig som de ikke skjemmer ut rommet.
    Lykke til!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ookami
    Kjenner meg igjen i dette, satt selv i ett år og var fornøyd med at anlegget kunne vibrere spiker ut av veggen. Men en dag jeg kjørte noen konsert dvd'er innså jeg at det var lite i området over den dype bassen.
    Har ett litt vanskelig rom, spiller på tvers av lengderettningen samt endel andre saker, det ble såpass mye at H/K'ens romkalibrering osv ikke var nok.
    Det som gjorde susen var en Radioshack & Room EQ Wizard (REW, gratis) i første omgang, dette visualiserer problemene umidelbart og du ser med en gang om det ble bedre eller værre når du gjør små justeringer. Det var alle de små forbedringene som gjordte det store utslaget, hver enkelt justering var knappt hørbar :-D
    Hvis problemene er store så er det utrolig hjelp i en egen bass-equalizer, alla Behringer. Radioshack & Behringeren kostet meg under 2000,- . Kunne ikke fått større forbedring om jeg så hadde brukt 10 000,- på mer utstyr, så lenge problemet ligger i rommet.
    Angående demping av rommet, har laget noen lydplater trekt med pent stoff med kinoplakater på som gjør en god jobb for en billig penge, sammtidig som de ikke skjemmer ut rommet.
    Lykke til!
    jeg ville prøvd meg frem før jeg hadde tydd til en equalizer, da du vil miste noe headroom

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •