Trøbbel med posten

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
  1. #1
    Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Unhappy Trøbbel med posten

    Hallo, det var jeg som kjøpte de 99.36 som Cybervision_ hadde, og han sendte dem til meg forrige mandag, og bare en av høyttalerne er kommet fram. Nå har posten etterlyst den siste høyttaleren, men det virker som om den er sunket i jorden.

    Det jeg lurte på var om noen visste hvor lang tid det tar før man evt. Får erstatning? Og om noen har hatt like/lignende opplevelser med posten.

    Er forøvrig norgespakken, smartpost pakken ble sendt som.

  2. #2
    Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har nå fått høyttaleren som var på villspor.... Tok sin tid det der.

  3. #3
    Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Posten kommer alltid frem tilslutt

  4. #4
    Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Godt at det løste seg da! Sånt noe er så UTROLIG kjedelig!

  5. #5
    Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Posten kommer alltid frem tilslutt
    Det spørs bare i hvilken tilstand. Her er en plate jeg fikk i posten:




  6. #6
    Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    AU au au!

  7. #7
    Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Off, nå begynner jeg å bli redd for å sende høytalerene mine

  8. #8
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så lenge man har dokumentasjon på eierskap (dvs. kjøpskvittering fra opprinnelig utsalgssted) og pakkelappen så er jo det å miste brukte gjenstander i posten det beste som kan skje enhver selger

    Fortell mer hører jeg dere si...

    Jeg solgte en gang en gammel sub til litt under halv nypris. Under transport til kjøper forsvant pakken. Jeg meldte sendingen savnet og la i tillegg ved kvitteringen fra da jeg kjøpte den ny. Posten har da 2 uker på seg til å spore opp pakken. Etter 2 uker fikk jeg brev fra posten om at de ikke var i stand til å oppdrive sendingen min og at den dessverre (?) var å anse som tapt.

    Resultat: Jeg fikk tilbake utsalgspris da subben var ny + fraktkostnadene.

  9. #9
    Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Posten er fantastiske. Jeg pakket inn høytalerene i så mye bobleplast at de var helt polstret. Alikevel klarer posten å sleppe høytaleren ned i bakken fra en høyde på det ene hjørne fremme oppe på den ene høytaleren. Og da ble det selvfølgelig et merke

  10. #10
    Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har vært et problem når pakker skal innom Oslo. Det har gått rykter at de har et merkelig transportbånd som dropper pakker noen meter. Om det er sant vet jeg ikke.

    Men vi hadde på den tidl. jobben problem med å sende tromler med kabel til kunder på sørlandet og i oslo pga sveisinga knakk og trommelen ble ødelagt. Var bare de som gikk via oslo som det hendte med.

    Så lenge du er privatperson får du god erstatning, men ikke som bedrift. Der er det gjerne kroner pr.kg i erstattning.

    Du må regne med at det tar noen uker før du får erstatning.

  11. #11
    Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok, men må ikke posten se når du åpner pakken? Eller hva bruker du som bevis? Jeg har solgt og sendt disse høytalerene til en i trondheim. Så det er skikkelig surt for han. Høytalerene var helt strøkne når jeg sendte de.

  12. #12
    Newcomer POSEN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Hei!

    Har oppevd lignende:???:

    Skulle sende en fjærnstyrt bil med posten, pakket den inn og sendte. Da den kom fram var den jo knust

    Tok kontakt med posten og vi ordnet alt på mail raskt og greit. Sendte bilder av ødelagt vare og emballasje og fikk penger for vare og frakt inn på konto innen kort tid

  13. #13
    Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok, håper det ordner seg for han. Kjipt å sende noe, og så blir det ødelagt av dustene i posten. For med min pakking nå måtte den sleppes fra en høyde for å bli ødelagt. Ser ut som den har landet på hjørne.

  14. #14
    Newcomer petterjacobsen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jobbet med sortering av pakker hos Posten i min ungdom, og pakkene som kom inn til oss fikk røff behandling.

    De burene pakkene blir fraktet i blir satt inn i en maskin, løftet opp og snudd på hodet slik at alt ramler ut på et samlebånd. Så står det en gjeng med smartinger langs samlebåndet og sorterer pakkene etter postnummer. Pakkene blir så slengt oppi andre bur. Var ca 4-5 meter fra samlebåndet til burene, og den strekningen var lang å gå når pakkene kom i full fart på samlebåndet. Resultatet var at pakkene bla kastet de 4-5 meterne fra samlebåndet til buret...

    Og det hjelper IKKE om det står "forsiktig", "Glass" eller lign på pakka...

  15. #15
    Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kjøpte en brukt DAC fra en kar på HFS. Selger sendte pakka 10 Mars. Etter lang tids venting fikk jeg til slutt vite at posten hadde sent pakken feil og at den ikke hadde blitt registrert der den var havnet. Dermed fikk jeg pakken hjem til meg 2 April. Totalt 23 dager!
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

  16. #16
    Newcomer Cleeves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Forstått det sånn at posten har slutta med å gi ut/selge sånne lappar det står "Forsiktig"/"Glass" på. Dei har sikkert hatt mykje problem med henvendelsar ang pakkar som er ødelagt med slike merkingar. Fekk sist beskjed om at alle pakkar blir behandla likt uansett. Sender du som vanlig pakkepost må du rekne med at at pakken får vanlig behandling i systemet.

  17. #17
    Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Ok, men må ikke posten se når du åpner pakken? Eller hva bruker du som bevis? Jeg har solgt og sendt disse høytalerene til en i trondheim. Så det er skikkelig surt for han. Høytalerene var helt strøkne når jeg sendte de.

    Må nesten åpne på postkontoret når man ser at embalasjen er skadet, men de må nesten bare stole på kundene.

  18. #18
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    en ting man skal være obs på angående sending med posten er ved dyrere forsendinger er at de kunn er forsikret for 10.000. veldig kjipt å få den summen tilbake når det er verdt mye mer. Skal man ha høyere forsikring må man ha noe tilleggsforsikring eller sende med ekspress.

  19. #19
    Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ble nesten litt redd for å sende noe med posten nå... :?

  20. #20
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    posten

    Som Finvåg sier, det er inntil 10.000 på Smart/Norgespakke.

    Det er greit å ta vare på original emballasje og bruke den til å sende i. Da kan ikke Posten klage på mangelfull og dårlig emballering (og avkorte/nekte erstatning)

    For private er det greit å huske på at hvis man bruker Bedriftspakke Postkontor (samme som dør-dør, 2 prioritet, kjøres ut) så beregnes det etter vegfraktsloven, samme som bedriftenes avtaleprodukter

    "Postens ansvar for befordringen er regulert av Vegfraktavtaleloven.
    Postens erstatningsansvar for innenriksbefordring er etter Vegfraktavtaleloven nå begrenset til 17 SDR pr kg for det tapte godsets bruttovekt. Lov om Vegfraktavtaler."

    (Bedriftspakke postkontor kontant - Produktvilkar)

    1 SDR = ca. 8kr (https://www.dnbnor.no/markets/intera...utakurser.html)

    Da er det bedre å la pakken ta en dag og to ekstra og bruke smart/norgespakke du henter på postkontoret

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •