Skal sette sammen Surround anlegg og...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal sette sammen Surround anlegg og...

Trenger absolutt assistanse

Prisklasse : ikke mer enn 15k
    bruksområde : primert film/tv og musikk[mest rock/subpop/alternative]
    dingzer : Popcorn media streamer, DVD, KabelTv decoder. (trenger vel 3 hdmi da?)
    Plassering : anlegget blir stående i stua. rommet er ikke akkurat firkanta..prøver med en ascii illustrasjon :P
    (totalflate 54m^2 - Tv området er vel nærmere 10-13m^2

........|-----------|
    ........|................|
    ........|................|
    |-----|................|
    |..tv......|............|
    |...........|............|
    |..sofa...|............|
    |-----------------|

Sofaen blir stående tett oppmot veggen og tv veggen er ikke like lang som sofa veggen så noe optimalt lydbilde tror jeg vi kan se langt etter... Men lyd må jeg ha, så jeg har sett litt rundtomkring og lest på forumet her og kommet fram til etpar forslag som jeg gjerne vil ha tilbakemelding på.
    Settene jeg har kommet fram til er jo ganske "store", som i at de stjeler mye plass. Jeg blir ikke veldig lei meg(aka kona blir ikke lei seg) om anlegget blir noe mindre og stilrent?
    Kanskje noen små satelitter som bakhøytalere hadde vært lurere enn det jeg har funnet fram til?

Recievern er gjengående i alle pakkene rett og slett fordi jeg ikke har peiling og den virka som ett godt kjøp!
    Kom gjerne med helt egne pakkeløsninger som forslag!

option x:
    Yamaha Receiver RX-V861
    Proson Stratego Kevlar 350 watt
    Proson 300 Watt, 10" Sub
    Proson Genexxa (Stratego) Center 6 v.2
    Proson Genexxa (Stratego) Monitor 6 (v.2)
    Totalpris = 12.150,-

Option y:
    Yamaha Receiver RX-V861
    JBL ES pakke
    Totalpris = 14.485,-

option z:
    Yamaha Receiver RX-V861
    Dynavoice M-65 pakke]
    Totalpris = 9080

Newcomer xoop sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pakke 2 virker som et solid og godt kjøp.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker du noe mindre og penere ville jeg sett på noe fra XTZ. Produktene deres er holder god kvalitet og er veldig hyggelig priset
    F.eks

XTZ 99 WMT Center i sort pianolakk

+ 2 sett av
    XTZ 93 WMT Pyramide Pianolakk

+ denne
    XTZ 99 W12 i Pianolakk

+ 2 sett av
    XTZ Floorstand 99 i sort pianolakk

Denne pakken + receiveren du linker til legger seg rett over 15000,- men du får helt sikkert en pakkepris på dette hvis du bestiller alt fra Surround.no
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en fantastisk illustrasjon av rommet!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var fryktelig forskjellige anlegg, hehe.
    Blir nok veldig smak og behag hva som låter best. Det kommer ann på hva slags lyd man er ute etter.

Vet du hva slags lydkvaliteter du setter mest pris på ?
    Og hvilken du synes er av mindre betydning ?
    Klangkarakter ?

Personlig tror jeg nok at "Option y" er den "beste" allrounderen.

Alternativet til devilej virker også fornuftig. Er nok en av de anleggene som vil gi deg "mest riktig" hifi lyd.

99W12 er en meget bra sub. Eneste subben til under 4k jeg har hørt som faktisk spiller omtrent like bra som gode subber i prisklassen 7k... Den er også veldig fleksibel med mulighetene man har til porttuning for å finne den bassgjennivelsen man synes låter best.
    Høyttalerene 93WMT har jeg aldri hørt med egene ører.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for feedback! romtegninga er jeg spesiellt stolt av :P

Blir nok mere all round anlegg jeg er på utkikk etter. Er ikke noe hi-fi entusiast i så måte, men når jeg først kjøper ett anlegg så ønsker jeg jo at det blir bra
    (Fram til nå har jeg hatt sånne små satelitt anlegg fra pioneer)

Sånn musikk messig så går det jo i rock, gjerne av den tunge sorten.

Er rett og slett på utkikk etter et anlegg som ikke tar veldig mye plass, spiller bra (ikke nødvendigvis høyest mulig), og som ser litt stilren ut.

XTZ anlegget blir litt vel startrek etter min smak(sorry!) og pianolakk er jeg ikke fryktelig glad i så blir nok ikke den løsninga.

Heller vel mot JBL settet + recievern.
    Om det er noen bra høyttaler sett der ute som tar litt mindre plass men samtidig spiller bra så er jeg lutter øre

Hva er hovedforskjellen mellom proson settet og JBL i forhold til lyd?
    I forhold til film og slikt så er det viktig at dialog ikke drukner i ambience osv.

Og igjen, takker for feedback!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Primært film og pop/rock...

Sitat Opprinnelig postet av khelben
    Takker for feedback! romtegninga er jeg spesiellt stolt av :P

Blir nok mere all round anlegg jeg er på utkikk etter. Er ikke noe hi-fi entusiast i så måte, men når jeg først kjøper ett anlegg så ønsker jeg jo at det blir bra
    (Fram til nå har jeg hatt sånne små satelitt anlegg fra pioneer)

Sånn musikk messig så går det jo i rock, gjerne av den tunge sorten.

Er rett og slett på utkikk etter et anlegg som ikke tar veldig mye plass, spiller bra (ikke nødvendigvis høyest mulig), og som ser litt stilren ut.

XTZ anlegget blir litt vel startrek etter min smak(sorry!) og pianolakk er jeg ikke fryktelig glad i så blir nok ikke den løsninga.

Heller vel mot JBL settet + recievern.
    Om det er noen bra høyttaler sett der ute som tar litt mindre plass men samtidig spiller bra så er jeg lutter øre

Hva er hovedforskjellen mellom proson settet og JBL i forhold til lyd?
    I forhold til film og slikt så er det viktig at dialog ikke drukner i ambience osv.

Og igjen, takker for feedback!
    Det slår meg liksom at det kunne være på sin plass å nevne Klipsch i denne sammenhengen...

Jeg skal ikke gå innpå hva som skiller Proson og JBL i denne sammenheng, men jeg mener selv at JBL er et klart bedre valg enn Proson, har med hvordan det låter å gjøre, har til gode å høre en Proson som jeg virkelig har likt.

Selv små Klipsch høytalere gir rikelig med trøkk og de er lettdrevne så selvom man ikke kjøper de mest voldsomme reciverene får man skikkerlig kino volum og det hender man får gode tilbud på Klipsch systemer rundt om da det er mange forhandlere av det merket.
    Fikk ikke med meg hvor du var fra, men skal kunne være mulig å få noen tilbud på en slik pakke, kanskje Yamaha 663 reciver med en surround pakke fra klipsch, spare litt penger å kjøpe en annerkjent subb fra XTZ utenom. (virkelige gode subber til prisen som ikke bare kommer i pianolakk.)

Det er ikke en lett avgjørelse, og man får mye høytalere for pengene med JBL pakken der, men har aldri vert noen stor fan av de rimligste seriene til JBL, og Man trenger ikke se seg mye rundt her på forumet for å finne noen som varmt kan annbefale Klipsch til surround systemet.

I oslo så har man sikkert flere forhandlere men her er to:
    Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30
    Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

Kan varmt annbefalte Stereofil, de har også Tannoy men kan hende den serien som kommer innunder ditt buskjett blir litt liten.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker, har faktisk sett litt på klipsch allerede og skal ta en tur innom de butikkene du nevner.

Bor i oslo så burde være mulig å få en demo av settene kanskje. Da blir kanskje valget noe lettere

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •