Valg av cd spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av cd spiller

Trenger noen synspunkt/forslag.
    Har EC 250DMB og EC 4 1/2, høytalere Ton Art Aural, cd spiller Marantz 63MKII Signature, plassert på en rack laget av rundt 200kg granitt og glass.
    Er egentlig veldig fornøyd med oppsettet, men ønsker å fornye cd-spilleren. Det naturlige valget er selvfølgelig EMC 1 up eller ECC 1. Men tenker da brukt/demo på grunn av prisen.
    Har dere forslag på hva som er fornuftig demo/brukt pris på utstyret, og hvilke sider jeg bør holde øye med?
    Er ellers veldig interessert i andre like gode/bedre alternativer, og adresser i utlandet som selger dem til en god pris. Forutsetningen er at spilleren er svart og står godt til resten av oppsettet.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Velkommen til forumet..
    Hadde jeg vært deg, noe jeg ikke er hehe, så hadde jeg gjort som du foreslår selv. Dette da du vet hva du får, og det passer godt inn i anlegget ditt utseendemessig. Vet ikke om du er i samme båt som meg der en forutsetning er at ting ser noen lunde ut (noe det ikke gjør her i gården for øyeblikket)..

Bare et lite sidespørsmål. Senest i går la jeg merke til Ton Art Aural, og samboeren min ble veldig interessert i de hun også faktisk. Leste noen reviews på dem, og de var jo ikke halvgærne. Hvordan synes du de spiller? Om man normalt spiller musikk i 70-90/100 db området, altså ikke forferdelig høyt...
    Så at de kanskje ikke strekker seg veldig høyt i volum. Kan ikke bytte høyttaler nå, men de virker til å passe godt inn med andre møbler? Har du noen bilder fra oppsettet ditt forresten?

Espen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sender et par bilder av oppsettet. Håper det motiverer flere til å komme med synspunkt/tilbakemeldinger.
    I forhold til kvaliteten på hvordan auralene spiller så skal jeg være litt forsiktig; jeg har nok mer peiling på musikk enn hifi. På bildet bak vises mine gamle høytalere, Infinity Kappa 8.2i (står til salgs på Finn, men det har vært begrenset interesse). Jeg har nettopp fått mine brukte Ton Art Aural i hus. Foreløpig status er at at lydbildet er mye mer detaljert, og mer "luftig" sammenlignet med de gamle høytalerne. Det er en ny opplevelse å høre musikk nå:-D Når det er sagt så er det langt fra den "trøkken" jeg er vant med fra tidligere. Volumknappen kan ikke skrus for langt mot høyre før de begynner å slite. Men det er nå en gang sånn at dette skjer mer sjeldent enn tidligere (familiefar på 44), og Judas Priest og annen heavy sjeldnere blir satt i spilleren. Så i forhold til gode innspillinger av mer rolig/mindre "bassdrevet" musikk har de gitt meg en ny opplevelse av musikk. Spilte i dag eksempelvis Flaming Lips/At war with the mystics, og det låt utrolig bra!!! Utgangspunktet for meg var (som for kanskje endel andre) en kone som skulle ha noen høytalere hun kunne leve med i stuen. Auralene syntes hun var pen å se på (smale), og jeg var fornøyd med at jeg fremdeles kunne sette opp høytalere av en viss størrelse og kvalitet:-D
    I forhold til mitt opprinnelige innlegg om cd spiller så har jeg fått noen gode råd fra forumet hos Hifisentralen. Tenker nå (men ting forandrer seg kanskje) å kjøpe DAC'en til EC og bruke min gamle cd-spiller som drivverk. Antar at jeg i løpet av sommeren også får installert en Squezebox. Så får tiden vise om jeg klarer meg uten cd'er....
    Ønsker tilbakemeldinger/synspunkt på hvor mye bedre lyden blir etter at DAC'en er kommet i hus (tenker da sammen med den gamle cd-spilleren)? Går det an å beskrive lydforskjellen? Vil den bli like god som om jeg kjøpte en EMC 1 up istedenfor DAC'en?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo flott ut dette
    Er enig med rådene du har fått på HFS.. Kjøper man DAC'en som er foreslått og beholder cd-spilleren så vil ikke CD-spilleren behandle/dekode lyden i det hele tatt, men bare lese cd'en.
    En annen fordel med ekstern DAC er at man kan koble til andre digitale kilder med variabel lydkvalitet, og heve kvaliteten betraktelig.
    Kjøpte selv Squeezebox nå for noen uker siden. Er kjempefornøyd. Koblet den til DAC'en min, sammen med tv-tuner og dvd-spiller. Det er da kvaliteten i DAC'en som står for lyden og ikke de andre komponentene. I grove trekk i allefall. Er ikke noe ekspert på dette heller

Ulempen med dette er at man får masse bokser på benken etter hvert

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil foreslå en Transporter, koster ca. 12K nå, da trenger du heller ingen annen dac, pluss du har også her digitale innganger i tilfelde du har annet du vil kjøre gjennom den.
    Det er en befrielse å sette kasser med cd´er på loftet, bare vent å se.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen mellom Transporteren og en DAC. "skummet" litt, men skjønte det ikke helt:| Kan jeg ikke (også) koble opp cd-spilleren min(som på DAC) hvis jeg går for Transporter? Er det i utlandet du finner den til 12, var innom Logitech, og de skulle ha 17K

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hvor var det én til 12K ? Der var én der nevnte dette i en tråd men jeg finder den ikke igjen.
    Transporter kan brukes som dac ja, da kan du bruke hvasomhelst som drivverk. Du kan også trådløst kople den sammen med din pc, og da har du internet radio fra hele verden tilgjengelig, også selvom pc´en er avslått, men dette er samme som Squeezeboksen kan.
    Men, Transporter er jo en forfinet versjon av Squeezeboksen, en highend streaming maskin. Den takler 24/96 filer, som du f.eks. kan laste ned til pc´en fra Linn, og da kan du streame disse trådløst til Transporteren.
    Ellers samme funksjoner som Squeezeboksen, blott en verdensklasse dac i Transporter til forskjell.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •