Hei!

Er ny på forumet her, men har surfet innom i perioder for å høre hva folket her har å si om diverse ting, føler det er mye kunnskap på dette forumet, samt en god innstilling.

Uansett, jeg har lyst på litt ålreit lyd til filmer i sommer!

Har for meg at lyden kan være halvopplevelsen (og enda mer) når man ser film, derfor har jeg lyst på noe som gir en god følelse når jeg ser på film.

Budsjettet ligger på rundt 2000-4000 (kan gå litt opp om jeg får noe veldig bra tilbake).

Jeg har sett på flere:
1. Logitech Z-5500 5.1 høyttalersystem
hw.no test

Vet dette er primært pc høyttalersystem, men hvis det er ålreit så er det ålreit. =)

2. Creative Gigaworks S750 7.1
hw.no test igjen

Igjen, dette er vel mest ment for PC, men hvis det gir bra lyd på film så trenger ikke det være noe u-ting, selv om jeg fokuserer på at lyden skal være beregnet på film da jeg ikke spiller noe særlig.

3. LG HT903TA Hjemmekino 5.1 system
Multihandel

Dette er jeg litt skeptisk på, først og fremst pga. nettbutikken, ikke kjøpt noe derfra før, og fant annonsen med link til Multihandel på finn.no. Dessuten virker det som om Multihandel lover fryd og gammen og masse teknisk informasjon som man skal bli forvirret av.

Sammenligner man med f. eks. Samsung HT-TXQ120 så kjønner man at sistnevnte burde vaske gulvet med LG systemet. Men overskriftene er nogenlunde like, hva betyr f. eks. oppskalering til 1080P?

Det er forøvrig bare å komme med forslag, jeg har veldig lite greie på dette med lyd.

Takker på forhånd for svar .