Beresford TC-7510 mk6/3 + AKG K701 = ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer Teddy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beresford TC-7510 mk6/3 + AKG K701 = ?

Har fra tidligere av en Beresford TC-7510 mk6/3 og vurderer nå å kjøpe meg et par AKG K701. Jeg har selvsagt tenkt til å kjøpe de eventuelle K701'ene en egen hodetelefonforsterker, antageligvis rør, men da økonomien ikke sier ja til dette riktig enda lurer jeg på om hodetelefon-delen i Beresford DAC'en min duger inntil videre?

Jeg vet at hodetelefon-delen fikk en skikkelig overhaling i mk4-utgaven, men vet igrunn ikke spesielt mye om hvordan den låter, og spesielt ikke med K701, hvilket jeg skjønner kan være ganske kresen samt at den trenger litt krutt.

Er spesielt interessert i erfaringer rundt K701 med nevnte DAC, men også generelle erfaringer rundt hodetelefondelen i Beresford TC-7510 (post mk4).

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke rare hodetelefon'n men har prøvd den litt med 7510'n nå, synes det låter meget bra jeg..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Har ikke rare hodetelefon'n men har prøvd den litt med 7510'n nå, synes det låter meget bra jeg..
    Hva slags hodetelefon har du? Kunne ikke finne noe info om det noe sted.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spørs om det er særlig forsterkning på utgangen i det hele tatt hmm..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    spørs om det er særlig forsterkning på utgangen i det hele tatt hmm..

Skal være enig i at det ikke ser spesielt voldsomt ut, men forsterkning er det. Strømdelen er jo ekstern og her er spesifikasjoner, riktignok for mk5 og ikke mk6, men det er vel neppe noen store forandringer: G E A R D E S K . C O M - Beresford TC-7510 MK-V DAC Digital to Analog Converter

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teddy
    Hva slags hodetelefon har du? Kunne ikke finne noe info om det noe sted.

Som jeg sa.. ikke rare greiene, Koss Porta Pro
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørte litt på 601 hos centerkjeden, selgeren mente det ikke ble noe særlig dreis på de koblet til mcintosh sin cdspiller til 30k.

et annet alternativ er denne
    Zhaolu D2.5
    hode.tlf følger med i billigeste versjon..men med en kraftig en som ekstrautstyr til $55.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørte litt på 601 hos centerkjeden, selgeren mente det ikke ble noe særlig dreis på de koblet til mcintosh sin cdspiller til 30k.

Zhaolu D2.5
    hode.tlf følger med i billigeste versjon..men med en kraftig en som ekstrautstyr til $55.

Ingen tvil om at det finnes andre gode og billige dacer også, og ikke minst Zhaolu'n er meget pen.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Zhaolu D2.5
    Det er nok ikke noe alternativ å kjøpe en ny dac når jeg allerede har beresforden som jeg er veldig fornøyd med.

Når det gjelder spørsmålet mitt så fikk jeg et ganske godt svar av en bruker på hifisentralen. Det viser seg at hodetelefonutgangen på Beresforden overhodet ikke klarer å håndtere K701. Låter visst tynt og rart allerede på lavt volum, og forvrengningen begynner før et akseptabelt lyttenivå.

Vistnok jobber Mr. Stanley Beresford med å oppgradere hodetelefondelen.

Uansett så ser det ut som jeg bare er nødt til å begynne jakten på røramp til hodetelefonene.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teddy
    Det er nok ikke noe alternativ å kjøpe en ny dac når jeg allerede har beresforden som jeg er veldig fornøyd med.

Når det gjelder spørsmålet mitt så fikk jeg et ganske godt svar av en bruker på hifisentralen. Det viser seg at hodetelefonutgangen på Beresforden overhodet ikke klarer å håndtere K701. Låter visst tynt og rart allerede på lavt volum, og forvrengningen begynner før et akseptabelt lyttenivå.

Vistnok jobber Mr. Stanley Beresford med å oppgradere hodetelefondelen.

Uansett så ser det ut som jeg bare er nødt til å begynne jakten på røramp til hodetelefonene.
    Er det noen butikker som selger K701 rundt der du bor, hvis så.. ta med dac'n å prøv.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal du ha en billig røramp så er denne helt grei
    708B, Home Audio items on eBay.com
    XIANG SHENG 708B St Tube Headphone Amplifier Pre Amp - eBay (item 120133672036 end time Jun-12-08 04:09:29 PDT)
    iallefall bedre enn pro-ject headbox SE, som jeg hadde inne samme tid..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal du ha en billig røramp så er denne helt grei
    708B, Home Audio items on eBay.com
    XIANG SHENG 708B St Tube Headphone Amplifier Pre Amp - eBay (item 120133672036 end time Jun-12-08 04:09:29 PDT)
    iallefall bedre enn pro-ject headbox SE, som jeg hadde inne samme tid..

Takk for tips Men etter en dag med research så ser det ut som jeg kommer til å gå for en Little Dot MKII. Fått fantastiske skussmål etter alt hva jeg kan se, passer budsjettet mitt, estetisk flott og jeg kan lett bytte rør. Så med mindre det er noen som har noe veldig negativt å si om den, så blir det nok den.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Er det noen butikker som selger K701 rundt der du bor, hvis så.. ta med dac'n å prøv.
    Ja, jeg kunne gjort det, men det ser ut som det er liten vits i å bruke tid og krefter på det. Nå har jeg også rukket å bli så sykt gira på å skaffe meg rørampen at jeg tror ikke det er noen annen vei å gå uansett :P

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Og neimen om jeg klarte å vente... Etter å ha forsøkt å holde igjen trangen til å handle på ebay måtte jeg bare gi etter. Little Dot MKII og AKG K701 er bestilt! Jeg gleder meg som et barn både til gromlyd og å leke med rør

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •