Er det jeg som er litt syk? Bytting av produkter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 78
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er det jeg som er litt syk? Bytting av produkter

Har sett på avf og hfs, mange bytter produkter hele tiden, inn og ut, rekker knapt å pakke opp før det pakkes ned igjen. Og det er gøy, gøy å lese og kjekt å se hva folk prøver og finner..

Men så tenker jeg, er det jeg som er litt "syk" jeg sitter nå her med ett anlegg og tenker - håper det ikke ryker eller noe slikt på mange - mange år. Har reist rundt å hørt på mye anlegg, men likevel så er jeg meget fornøyd med det jeg har, jovistt så er ikke dette her bra i alt, så klart har mange jeg besøkt bedre lyd osv. men jeg er fornøyd.

Er det flere som tenker som meg, eller er det bare meg som har det slik..?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også det er merkelig å se folk kjøpe noe, for å så bytte det med en gang. Neste gang jeg kjøper noe nytt, gjør jeg det for at jeg skal ha det lenge, veldig lenge.

Newcomer xoop sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå varierer det litt for min del, på stereosiden ser jeg liten hensikt i å bytte hele tiden. Men surround forsterkere kommer stadig med nye "features" og jeg lar meg til stadighet friste . Men det er vel i grunnen oppgraderingsmonsteret som er "sykdommen" tenker jeg.

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tror nok at det er noe med at folk har for mye penger i disse dager :P.
    personlig er jeg en fattig student/lærling, så blir ikke store oppgraderinger :evil:, men på en annen side er det vel kanskje like så greit

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jippii

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv kjøper jeg utstyr i god tro om at jeg skal ha de i mange mange år fremover...

Sist jeg handla Parasound Halo elektronikk splitter nytt, var jeg så fornøyd med 10års garanti Saken er jo at det ikke sto her lenger en 3mnd. før et tilbud "dukka" opp jeg ikke kunne si nei til...ops:

Nå tenker jeg atter engang "Nå er jeg i mål med elektronikken", men innerst inne vet jeg at det finnes fristelser som kan "overlumpe" meg i nær framtid:evil:

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det er supert at mange bytter komponenter oftere enn jeg skifter øh... sokker.
    Selv er jeg stort sett fornøyd med det nest-beste(ikke absolutt siste skrik) noe som også gjør at jeg kan ta meg råd til å skifte et-eller-annet i racket en gang iblant.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Syns det er supert at mange bytter komponenter oftere enn jeg skifter øh... sokker...
    Dette stinker..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God rotasjon av komponentar sørger jo for å halde oss "fattige" med eit rikholdig bruktmarked.

Bytter ut ting&tang innimellom, ikkje så ofte som mange andre har eg inntrykk av, men bruker ikkje eigentleg svære summar på lyd, held meg i budsjettklassen.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Penge er jo nøkkelen. Med penge kjøper man det man har lyst på, for noen er det en sykkel, for andre et stykke hifi, eller video.
    I surround verdenen går utviklingen fortere enn butikkene kan lage hylleplass og man skal være beslutsom om man vil ha det nyeste, nøler man er toget kjørt og man har "utdatert" utstyr.
    Det er vel bare i pc verdenen ting går like raskt, det er jo helt aldeles håpløst å holde seg opdatert, og merkelig nok fungerer det gamle utstyr stadig perfekt.....
    Jeg har blitt så gammel at nytt hifi, og nå tenker jeg på stereo, ikke tenner meg mer, jeg ser det som "gammelt nytt". Stereo blev moden for lenge siden, der er en grunn til der er et Vintage forum her jo.
    Jeg er mer interessert i virkelig gode innspillinger i form av nedlastinger av musikk jeg liker.
    Surround har jeg gitt opp, men det utstyret jeg hadde brukte jeg i 3 år, og min dvd spiller bruker jeg ennå.
    Summen jeg fikk for surround stasjet blev lagt i stereo, og intet har blitt skiftet ut, det er 2 år siden, dog har jeg solgt en komponent jeg nå angrer veldig på. Jeg var veldig kresen da jeg skulle velge stereo, jeg hater selvfølgelig å tape penger hvis jeg kjøpte noe der ikke viste seg å fungere for meg, derfor har jeg absolutt ingen planer om noen som helst utskiftning siden jeg er strålende fornøyd.
    Komponenten jeg solgte venter jeg på dukker opp på bruktbørsen.....

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er merkelige greier. Et anlegg for meg er mer en stor investering etter nøye ettertanke og testing - og spare spare spare - og så kjøpe.

Med tanke på hvor mye penger man "mister" på konstant utbytting hadde jeg aldri kunnet gjort noe slikt. Anlegget jeg har nå har stått - og vil stå - i lang, lang tid. Er dritfornøyd jeg!

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som tror folk nødvendigvis taper penger på å bytte på anlegget er skremmende naive.....

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Dere som tror folk nødvendigvis taper penger på å bytte på anlegget er skremmende naive.....

Jeg vet godt at enkelte ikke taper penger på det. Så det har jeg ikke tenkt på i det hele tatt..

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, stjeler man nye produkter er der jo penge å tjene.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prioriterer bruken av anlegget, noe som dessverre ikke får like stort fokus fra alle.
    Bruker heller penger på musikk og noe attåt.

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe-fyfaen mye bla bla her..geez.jeg er jævla rå på og sjekke opp damer.det må jo utgjøre en høy pris på hifi. kanskje 300 000kr i hifi jeg har større forsteker enn deg.nei det har du ikke.min veier mer enn din.nei så.min er krell.ja vel.min er luremus

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mikkel rev
    hehe-fyfaen mye bla bla her..geez.jeg er jævla rå på og sjekke opp damer.det må jo utgjøre en høy pris på hifi. kanskje 300 000kr i hifi jeg har større forsteker enn deg.nei det har du ikke.min veier mer enn din.nei så.min er krell.ja vel.min er luremus
    Tror du er på feil forum!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok det at folk ikke er helt fornøyd med lyden innerst inne er det egentlige problemet, særlig hos de som er hardest rammet av byttesyken/AV viruset. Så byttes det utstyr fordi hjernen plutselig får det for seg at akkurat den råe komponenten man leste en flott anmeldelse om kommer til å gjøre underverker, selv om man egentlig vet at det nok ikke kommer til å bli slik.

I stedet er det andre ting som virkelig skaper problemet, som f.eks rom akustikk. Som gjør at man så godt som aldri vil oppnå den musikalske lyden hvor alt låter slik man vil.
    Man er jo som regel klar over dette, men velger likevel å bytte utstyr - kanskje fordi man tror at man skal klare å omgå det egentlige problemet, eller at det rett og slett er mye morsommere de fem første minuttene, helt til realiteten slår en, og lommeboken er tom

Jeg merker i hvertfall selv at byttetrangen øker betraktelig når lyden ikke sitter helt som jeg vil, selv om jeg i mitt tilfelle egentlig vet at det er rommets skyld. Det er på en måte underbevisstheten som sier i fra, når hjernen ikke vil innrømme nederlaget. Når det faktisk låter svært bra er det kun andre eksterne årsaker som evt får meg til å bytte noe utstyr en sjelden gang, men enn så lenge så sloss jeg for det utstyret jeg har som jeg føler låter knallbra. Særlig de tilfellene hvor man noen ganger har flotte opplevelser foran anlegget (som er med på å minne en på hvorfor en driver med dette) for så at det neste dag låter uengasjerende og absolutt ikke har den flyten man vil at det skal ha er skumle. Da slår underbevisstheten inn og oppgraderingsbehovet VIL komme snikende. Det er i hvertfall min erfaring. Nå føler jeg ikke noen umiddelbar oppgraderingstrang i anlegget. Nettopp fordi det ikke lenger har kvelder det låter dårlig, og andre kvelder det låter kjempebra. Det låter slik jeg vil HVER gang jeg skrur på anlegget i forhold til mine ambisjoner. Langt i fra perfekt lyd, men jeg føler jeg får utnyttet potensialet maksimalt. Hvordan det ble slik er jeg bare delvis klar over. Men tingen er at jeg trenger som regel minst et halvår med særlig høyttalere før jeg har lært meg og prøvd ut det meste slik at jeg endelig får lyden til å sitte maksimalt i forhold til de inngangsparametre (rom o.l) jeg har å forholde meg til. Da er det spennende med folk som bytter omtrent annenhver uke...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mikkel rev

Litt av en rev du mikkel..

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror mikkel har røyka en rev eller to for mye i kveld...

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •