Er det jeg som er litt syk? Bytting av produkter - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 78 av 78
    Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tror det er lurt å kaste emballasjen. På denne måten er man ikke så fristet å pakke ned produktet og sende det ut på bruktbørsen igjen...

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maskinisten
    Jeg vil tro at selve lytterommet i mange tilfeller kan føre til at man ikke blir helt fornøyd med lydkvaliteten.
    Det er jo mye fokus på romkorreksjon i surround-oppsett, hvorfor ikke i to kanaler også?

Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Jeg tror det er lurt å kaste emballasjen. På denne måten er man ikke så fristet å pakke ned produktet og sende det ut på bruktbørsen igjen...
    Godt forslag!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tror faktisk det er noen folk som lar seg presse av å ha et bedre anlegg, uten at noen har sagt eller gjort noe med de.. Det de ønsker er å få status her inne, og at mange liker anlegget deres. De vil gjerne være med i "gruppa". Selv om det ikke er så mange, så vil jeg anta det er noen av dem.. Og når de er sånn, så selger de og oppgraderer hele tiden..

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hula
    jeg tror faktisk det er noen folk som lar seg presse av å ha et bedre anlegg, uten at noen har sagt eller gjort noe med de.. Det de ønsker er å få status her inne, og at mange liker anlegget deres. De vil gjerne være med i "gruppa". Selv om det ikke er så mange, så vil jeg anta det er noen av dem.. Og når de er sånn, så selger de og oppgraderer hele tiden..

Hmm.. en liten tankevekker :-?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ding ding ding. Er alt for lite entusiaster med "sjel" her inne på forumet syns jeg. OK, det er unntak.

En anna tankevekker, Cerwin Vega, både elsket og hatet. Men ser man på de som bytter anlegg oftest, så er vel Cerwin fantastene de som holder seg til det de mener var best i starten av. Mens de som påstår å ha bedre lydanlett, bytter i huggu og ræva. Ofte til det dyrere, frodi det MÅ jo være bedre. Er så latterlig å se de "rakker" ned på andre, så å kjøpe et langt dyrere anlegg, som faktisk låter totalt forskjellig ifra sitt gamle...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Ding ding ding. Er alt for lite entusiaster med "sjel" her inne på forumet syns jeg. OK, det er unntak.

En anna tankevekker, Cerwin Vega, både elsket og hatet. Men ser man på de som bytter anlegg oftest, så er vel Cerwin fantastene de som holder seg til det de mener var best i starten av. Mens de som påstår å ha bedre lydanlett, bytter i huggu og ræva. Ofte til det dyrere, frodi det MÅ jo være bedre. Er så latterlig å se de "rakker" ned på andre, så å kjøpe et langt dyrere anlegg, som faktisk låter totalt forskjellig ifra sitt gamle...

Jeg er ikke noe superfan av Cerwin Vega, men hater det heller ikke. Synes de største kassene de har, CLS-215, er fete til fester. For meg er ikke "pure music" så viktig da.. Hadde jeg hatt et barn, så hadde jeg helt klart kjøpt cerwin vega til han så han kunne lekt seg litt

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine anlegg er dynamiske
    Byttes over en lav sko for å prøve flest mulige produkter og kombinasjoner.
    Synes det er stas når noe nytt kommer inne dørene for å hvilke innvirkninger det gir. Er ganske konsekvent på å kjøpe brukt slik at det ikke blir et pengesluk. Bytter en mye så forsvinner endel penger, men ikke mer enn det jeg er villig til å bruke på en hobby.
    Forstår Hoj og andre som er stabile angående anleggene sine.

Føler ikke noe stort press for å ha bedre saker enn andre eller for å komme i en spesiell "gruppe" Har og har hatt en mengde produkteter som ikke er omtalt på forum.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den siste tiden har eg selv byttet ut mye på 2 års periode. Bytter pga eg har lyst å teste masse produkt og prøve å finne gode matcher.

Men nå blir det nok stop på høytaler bytting på en stund. Har funnet de eg vil ha i Kino'en og stuen Men surroundforsterker som matcher Kappa har eg enda å finne.

Mens effektforsterker, DVD (PS3), bakhøytalere og PJ har eg hatt siden eg kjøpe dem og kommer nok til å ha de en god stund til

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm..:shock: kjenner meg litt igjen, faktiskops:

Men jeg tror det er noen som bruker musikk til å spille på høyttalerne sine, og ikke høyttalere for å spille musikken sin på. Heldigvis er jeg ikke sånn.. enda :shock:

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg synes er litt merkelig er når byttingen tar såpass overhånd at man bytter gode produkter til dårligere - og dårligere - og dårligere,- marginalt om ikke mer, bare for å prøve nytt. Det står for meg som et stort mysterium.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha kjøpt og prøvd relativt mye utstyr i perioden 2003-2007, så datt ting på plass for meg i slutten av 2007 med det jeg har nå. Jeg ville aldri vært foruten alle inntrykkene de 4 første årene ga meg. Det hevet bevisstheten, slik RS toucher innpå.

Har også lært at ofte så skrytes nye produkter i markedet opp i skyene, enten det er her på forumet eller i fagpressen. Sistnevnte har et "ansvar" å gi sitt publikum informasjon om nye produkter, og vil derfor skape et må-ha-behov for de som tror at alt nytt låter alltid bedre.

Tror ikke eiergleden på anlegget mitt hadde vært noe større om det hadde kostet 5 ganger mer. Jeg hadde bare høyst sannsynlig kjøpt elektronikk som passet som hånd i hanske til et par høyttalere som ikke hadde passet i rommet....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Det jeg synes er litt merkelig er når byttingen tar såpass overhånd at man bytter gode produkter til dårligere - og dårligere - og dårligere,- marginalt om ikke mer, bare for å prøve nytt. Det står for meg som et stort mysterium.

Tror de fleste ''nedgraderer'' fordi de har fått kjæledyr, babyer osv og de ikke vil utsette høyttalerne sine for fare? :? Correct me if I'm wrong. Eller de innser at de ikke hadde plass/bruk for så store/gode høyttalere og de prioriterer andre ting, som familie og venner, og heller vil bruke pengene sine på det de MÅ ha.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror at nedgradering også ofte forveksles med "når man kjøper og selger ofte så får man mindre penger og må nedgradere". I de aller fleste tilfeller er det der en misforsåelse. Bruktmarkedet er et eldorado for de som vil prøve ut mange produkter for en billig penge.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Set er ingen hensikt i å oppgradere hvis det ikke er en markant oppgradering.
    Den oppgraderingen som mange her inne holder på med, altså det å bytte utstyr innen samme prisklasse forstår jeg ikke helt.
    Skal man ha bedre lyd/bilde må man opp i ytelse, det koster mer penger for hver gang.
    Vindunderkjøpene er far and few between.
    Jeg tror mye av utbyttingen som skjer er et resultat av hva som ligger på bruktbørsen i det øyeblikket man har pengene.
    Jeg gjorde for litt over et år siden det jeg anser som den største utskiftningen og den beste investeringen jeg har gjort, jeg tok skrittet godt opp i high-end land hva høyttalere angår. Det har latt meg virkelig leke meg med prosessorer, cd spillere, effektforsterkere og kabler i søken etter noe som lydmessig innhar samme kvaliteter som høyttalerene. Det beste er at jeg er innstillt på at denne prosessen vil ta tid og at jeg gleder meg over det å lytte på forsjellige produkter, gjøre research og sakte, men sikkert se at målet er innen rekkevidde

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre ytelse på bilde betyr som regel mer penger i investering, ja. På lyd så er anderledels ytelse vel så interessant, og bedre ytelse betyr ikke nødvendigvis dyrere utstyr. Og dette er ikke ment som kritikk av high-end.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del var det oppgradering inntil i fjor...
    Men, med at den ene komponenten etter den andre har tatt kvelden så har vel annlegget sett sine bedre dager:s

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne byttingen av produkter her inne er helt rå da, folk nedgraderer og kommer ut med dyrere saker ut av butikken enn de ventet med. Det kanskje på tide å gjøre rommet optimalt heller for den lyden man ønsker, smelle på med akustiske tiltak. Det ligger vel noe i komponentene også, men det er ikke mange rom i dag som virkelig egner seg for lyden man ønsker.

Den type jakten på lyd kan man leite lenge etter, så man kjører på og lommeboka er flat og kreditten brukt opp. Hvor ender jakten da, hos kemnern eller fraskilt kone..

Jeg ønsker meg noe bedre og bedre som mange andre her inne, men jeg kan enda da klare å ha ting ett års tid i hvertfall før noe skal byttes ut. Er det mange av dere som klarer ett år?

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har byttet endel høyttalere de siste 5 åra. Byttet fra den ene mellomstore høyttaler til den andre, inntil jeg forsto at rommet var for lite og en stativhøyttaler ville funke bedre. Har nå B&W cm1 og har aldri før hatt bedre lyd:-)

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •