Er det jeg som er litt syk? Bytting av produkter - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 78
    Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror det er endel her inne som har gode kontakter ute hos forhandlerne.
    De får kjøpt til gode priser, og selger på bruktmarkedet uten særlig tap. dersom det er tap i det hele tatt.

Endel importerer også, og selger med en grei margin.

Alt dette er selvfølgelig i orden, og det holder bruktmarkedet dynamisk og interresant.:-D

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Dere som tror folk nødvendigvis taper penger på å bytte på anlegget er skremmende naive.....
    Kjøper man komponenter til listepris eller deromkring, slik de fleste av oss er henvist til, og selger dem videre som brukte produkter, er man nødt til å tape penger. Får en store rabatter hos forhandler, eller kjøper brukt, kan en bytte med moderate tap, moderate gevinster eller gå i null. Jeg antar du ligger i kategori 2 her, men tror det finnes en god del mennesker i kategori 1, uten at jeg dermed er naiv :-)

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du har nok fått et lite snev av svartsjuke HoJ.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mikkel rev
    men det er samme det.skal ikke skrive mer jeg.hehe. helt i orden
    Takk for det:-D

Skjønner egentlig ikke at idioter som deg gidder å sitte på et forum å rakke ned på folk som synes det er helt ålreit å bruke penger på hobbyen sin.

Regner med at du bruker en del penger på det du røyker også?

Nok om det!

Det er vel ganske påfallende at folk som har litt penger å bruke på hobbyen sin, faktisk gjør det. Og folk som ikke har så mye penger akkurat nå, bruker ikke så mye penger på hobbyen sin? Er det ikke der det ligger? De fleste ønsker vel å teste ut noe nytt innimellom, men alle har ikke råd til det bestandig?

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes den artikkelen som Vi Menn Multimedia hadde om Akto var ganske bra.

Han sa at noen kjøper en båt til en million som de bruker litt på sommeren, hvorfor ikke legge penger i hjemmekino som man kan nyte hverdag hele året.

Det summerer jo det hele opp. Enkelte velger å bruke penger på motorsykkel, snøscooter eller biler, mens andre velger bort sånne ting til fordel for lyd og bilde, noe som jeg synes er helt greit.

Jeg blir aldri å kjøpe meg motorsykkel, 99% sannsynlig ikke båt heller, tvilsomt at det blir noe hytte på meg i den forstand at jeg ikke er noe hyttemenneske. Synes da det blir helt naturlig å bruke penger på favoritthobbyen.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel enkelt og si det slik at man bruker penger på det man har lyst, om andre sier man er idiot for det så er det svartsjuke ute og går. Jeg ser jo på alle disse lekre rommene her inne som er dedikerte kinoer, er jo bare noe jeg kan drømme om. Er ikke vits å svartmale andre som bruker penger på dette, men det er noen som aldri blir fornøyd da. Sånn er det med alle ting og oppdaterte produkter kommer heletiden, så det går ikke ann å følge med lengre så jeg synes vi skal være fornøyd med det vi har jeg.

Tviler vi vil merke så stor forskjell på det vi har om vi ikke river ned rommene og lager de spesifikt til musikk/film rom. Er ikke alltid elektronikken som svikter, noe med ørene og hjernen som regel..

Det er i kun i hjernen man kan tenke og handle, men det er den indre syken som tar over hjernen og sier jeg må ha, jeg må ha.......

Spill litt Øystein Sunde - Kjekt å ha, passer godt inn i dagens handle mysterier..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Ja, du har nok fått et lite snev av svartsjuke HoJ.

Det er mulig det det er..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer Dogge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Spill litt Øystein Sunde - Kjekt å ha, passer godt inn i dagens handle mysterier..
    En riktig god unnskyldning til å ikke nøvendigvis bytte ut heller, men å beholde litt utstyr for enhver anledning.
    Her står det klasse A, D, A/B, Hybrid og ren rørforsterker i skapet for å bli tatt ut alt etter humør og dagsform.
    Noen par med høyttalere er det også blitt gjemt bort gjennom årene.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...da er det ryddet litt her. Fint om vi alle her forholder oss til tema, så setter vi pris på om folk heller gir beskjed til moderator ved denne type innlegg, så ordner vi heller opp...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å si det, grunnen til trådens start, er og var ikke for å skape heftige debatter ang. selgere, ei heller kritisere de som bytter og kjøper mye.
    Grunnen til tråden er at denne hobbyen vår som heter Hifi - eller AV kan utføres på mange måter, den ene er nettopp å bytte, selge - og prøve, mens den motsatte må være å kjøpe et anlegg, og bare nyte det. Her er ingen av delen rett eller gal, men det kan være litt gøy å høre, hva liker DU av disse tingene?

Bare for å si det, selv om jeg nå hadde vunnet mye penger, så tror jeg ikke hadde gjort noe som helst med anlegget, så klart hører jeg anlegg der noe blir utført på en bedre måte, men alt i alt så er jeg meget glad i det anlegget jeg har. Og håper at dette vil "leve lenge". Sist anlegg jeg hadde begynte jeg å bli "lei" etter fem år, så minst så lenge håper jeg på å kose meg med det jeg nå har.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Synes den artikkelen som Vi Menn Multimedia hadde om Akto var ganske bra.

Han sa at noen kjøper en båt til en million som de bruker litt på sommeren, hvorfor ikke legge penger i hjemmekino som man kan nyte hverdag hele året.
    En litt dårlig "forsvarstale" for superdyre anlegg etter min mening.

En båt til én million er en flott båt, men det er allikevel et produkt som hele familien og venner har mye glede av - år etter år, og også utenom de 4-6 sommerukene om man legger godviljen til.
    Et anlegg som er spisset slik at AV-fantasten er superfornøyd, la oss si til én million, er nok mest til glede for AV-fantasten. Mor&barn kan selvfølgelig se og høre de også, men siden man nesten må regne med at de ikke innehar samme overveldende interesse for lyd og bilde til fingespissene, så er altså denne hobbyen ganske så mye mere egoistisk enn en båt.

Jeg føler at en viss grad av edruelighet er til beste for alle parter om man er i en slik livssituasjon.

Min båt får man på bruktmarkedet for 40.000
    Mitt AV-anlegg + Hi-Fi (lowcost) har vel en ca innkjøpspris på 40.000

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, men asvaberg, det er ikke alle som ønsker å bruke en båt hver helg hele sommeren og utover høsten. Personlig har jeg ofte tenkt: Skal jeg kjøpe båt? Og svaret er alltid: Nei, jeg er som regel forbøyd i forhold til båtlivet om jeg får 1-2 turer på sjøen i løpet av en sommer, egen båt koster mer i ulemper enn fordeler.

Det er altså en prioriteringssak, det med hva man bruker penger på. Hjemme hos meg ser barna mer film enn meg, og jeg ser jo at de også lar seg imponere av god lyd og stort bilde. Så en AV-hobby trenger ikke være mer egoistisk enn en båt (kjenner mange båteiere som helst drar ut og seiler med gutta, mens familien bare er med en gang i ny og ne).

Men denne tråden dreier seg vel om utskiftingshastighet. Jeg er en av de som bytter utstyr relativt sjelden, men det er noe med å være fornøyd og å ikke være fornøyd. De gangene jeg opplever at det er noe galt med lydbildet, så setter jeg gjerne i gang raske prosesser for å finne ut hvordan jeg kan forbedre ting. Er man i den situasjonen, så skjønner jeg at man kan ha høy utskiftningstakt i jakten på god matching i anlegget.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    En litt dårlig "forsvarstale" for superdyre anlegg etter min mening.

En båt til én million er en flott båt, men det er allikevel et produkt som hele familien og venner har mye glede av - år etter år, og også utenom de 4-6 sommerukene om man legger godviljen til.
    Et anlegg som er spisset slik at AV-fantasten er superfornøyd, la oss si til én million, er nok mest til glede for AV-fantasten. Mor&barn kan selvfølgelig se og høre de også, men siden man nesten må regne med at de ikke innehar samme overveldende interesse for lyd og bilde til fingespissene, så er altså denne hobbyen ganske så mye mere egoistisk enn en båt.

Jeg føler at en viss grad av edruelighet er til beste for alle parter om man er i en slik livssituasjon.

Min båt får man på bruktmarkedet for 40.000
    Mitt AV-anlegg + Hi-Fi (lowcost) har vel en ca innkjøpspris på 40.000
    Det er vel også ofte lettere å få igjen noe av den samme prisen man ga for en båt enn det man får for AVutsyr, men man har jo en del andre utgifter i året med en båt, så regnestykket går vel ofte ikke helt opp, og disse hobbyene er vel vanskelig å sammenligne. For båtfolket har man vel den beryktede 3fot syken.

Ellers blir det vel ofte meget galt hvis man skal sette opp regnestykkene for hobbier, blir vel nesten som spørre folk som har dilla på Jakt og fiske, å regne kg pris for kjøttet, og lure på hvorfor de ikke bare tar en tur i butikken i stedet.... Det er vel ofte opplevelsene rundt hobbyen som er viktig.

Selv handler jeg stort sett Avutstyr fra brukmarkedet, og vil bare i en tråd som dette takke alle de som bidrar til å fylle bruktmarkedet med såpass mange gode produkter, enten de er kjøpt med listepris, eller nermest uten avangse fra utsalgsstedet....

Hører vel selv til den kategorien som kjøper utstsyr for å bruke det i mange år. Mitt problem er at jeg sjeldent eller aldri selger unna / hiver utrangerte komponenter, så lageret vokser og har vel litt for mye liggende og støve ned....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jo, men asvaberg, det er ikke alle som ønsker å bruke en båt hver helg hele sommeren og utover høsten. Personlig har jeg ofte tenkt: Skal jeg kjøpe båt? Og svaret er alltid: Nei, jeg er som regel forbøyd i forhold til båtlivet om jeg får 1-2 turer på sjøen i løpet av en sommer, egen båt koster mer i ulemper enn fordeler.

Men denne tråden dreier seg vel om utskiftingshastighet. Jeg er en av de som bytter utstyr relativt sjelden, men det er noe med å være fornøyd og å ikke være fornøyd. De gangene jeg opplever at det er noe galt med lydbildet, så setter jeg gjerne i gang raske prosesser for å finne ut hvordan jeg kan forbedre ting. Er man i den situasjonen, så skjønner jeg at man kan ha høy utskiftningstakt i jakten på god matching i anlegget.
    Nettopp - en som er på båttur 1-2 ganger pr år har like lite bruk for en båt som en som ser film 1-2 ganger pr år har med et påkostet AV-anlegg
    Sistnevnte kan like godt kjøpe en flatskjerm med innebygget DVD spiller.

Utskifting - tema:
    jeg vil tro at det hele dreier seg om å gå seg til - finne frem i jungelen til man er fornøyd i forhold til lommebok og tid/interesse.
    Noen tipper over, svært få (sånn som han fyren med innpakkede strømkabler på Youtube).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Regel nr 1

Når alt høres bra ut og det ser bra ut, ja da er det på tide å bytte noe.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToolPusher
    Når alt høres bra ut og det ser bra ut, ja da er det på tide å bytte noe.
    Ja, om ikke annet enn en mer optimal og behagelig sittestilling i sweetspott....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange bytter nok litt ofte pga. andre problemer enn selve anlegget.
    Jeg vil tro at selve lytterommet i mange tilfeller kan føre til at man ikke blir helt fornøyd med lydkvaliteten.
    Har faktisk vært borti at noen har byttet høyttalere og forsterkere både 5 og 6 ganger bare i løpet av et par år, og de samme samme ''problemene'' har oppstått hver gang.
    I sånne tilfeller mener jeg definitivt at det i utgangspunktet ikke er elektronikk eller høyttalere som er problemet, da bør man begynne å se etter løsninger med tanke på selve lytterommet.
    Når det er sagt så lever vi i en tid der utvikling av nye formater, både på lyd og bildesiden skjer med lynets hastighet.
    Dette igjen fører til at vi som forbrukere, og da spesielt vi som har lyd og bilde som hobby og interesse kjøper nytt utstyr for å følge med, det ikke minst pga. behovet vi har for å opprettholde brukervennligheten på AV utstyret.
    Nye formater, fører som kjent til at man også må oppgradere hardwaren for at ikke brukervennligheten skal bli dårligere.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du er inne på noe vesentlig maskinisten, rommet er forranderer seg lite om en har Nad eller EC.

Tenker også på noe annet, en har en drømm om f.eks. ungdomstiden da lyden var så "bra" første gang, ungdoms-hifi forelskelsen.. Og jakter etter den opplevelsen igjen. Den følelsen av at ting høres "ekstremt bra ut", den har vi lydmessig etter all sannsynlighet fått, men følelsen kan være værre å hente frem..

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja HoJ, den ungdomstiden var noe for seg selv
    Og det med å finne den rette følelsen kan nok også være en utfordring, kanskje en eske med hormonpiller hadde gjort susen..

Musikksmaken forandrer seg kanskje også endel med årene, det gjelder ihvertfall for noen av oss.
    Og da vil jo også egenskapene til hi-fi komponentene bli satt på andre prøvelser.

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmm

Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    Jeg synes også det er merkelig å se folk kjøpe noe, for å så bytte det med en gang. Neste gang jeg kjøper noe nytt, gjør jeg det for at jeg skal ha det lenge, veldig lenge.

Er helt enig. Når jeg kjøper meg noe nytt bruker jeg lang laaaang tid på å spare penger, teste og finne ut hva jeg skal ha. Halve gleden min er faktisk letingen og testingen. Når jeg får produkt i stuen skal det være der lenge, men samtidig starter letingen etter noe nytt :-D

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •