Av-Medlemmer's Hifi tabber! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 98 av 98
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hadde en gang en slik NAD C372.
    Den hadde kontakt bak for tilkobling av CD-, DVD-spiller e.l (vet jeg nå)...

Husker jeg syntes det hadde vært dritkult om ei lampe kunne skrudd seg på når jeg skrudde på forsterkeren... Det funka ikke..

Heldigvis reparerte 'klubben' den gratis, selvom det 'lyste' brukerfeil av problemet... :-D

Newcomer petimeter sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tabbe

Litt OT kanskje men DIY betyr vel did it yourself så her kommer den. En kompis skulle ha innflyttningsfest i leiligheten jeg hadde hjulpet til med å pusse opp. På fester den gangen ble det ofte inntak av betydelige mengder mannebrus og ildvann.
    Med god mat og 14 - 15 personer rundt bordet og et CD stativ i metall fullstappet av cd plater rett bak meg gikk det som det måtte gå. Skyver stolen bakover for å gå på kjøkkenet å hente mannebrus med det resultat at CD stativet får en real dult og velter...... rett inn i hans akvarium på 1000 liter.............. Det var fisk og vann overalt! ops:
    Musikken ble dempet og festen ble igrunn aldri den samme etterpå.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Største hifi-tabben i familien må vel sies å være et samarbeid mellom min far og meg.
    Pappa var glad i å høre radio og musikk, og allerede på tidlig 70-tall hadde han en hjemmesnekret multiromløsning som dekte stue , kjøkken , kjeller og 3 soverom. Alt drevet at et slikt Radionette kabinett:

Tabben var da at han hadde brukt bananplugger på høyttalerkablene over alt, for maks fleksibilitet. Det var såpass fleksibelt at jeg som 3-åring klarte å å putte bananpluggene på en kabel som som gikk ned til Radionetten , inn i stikkontakta :!: :shock: :cry:

Den ble visst aldri helt det samme etterpå..

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den største tabben jeg har gjort var når jeg for konfpengene hadde kjøpt min første dvd spiller. plutselig en dag var den død, jeg åpnet lokket og fant en sikring som var gåen. Men jeg hadde da ingen sikringer, så tenkte at en tynn skrue burde da funke fint! siden det går så bra på eldre forsterkere

Men nei det endte med at skiten tok fyr Fikk det på garanti da jeg sa tordenværet tok den

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ivara
    Den ble visst aldri helt det samme etterpå..
    Men dette kunne da ikke være helt ufarlig for deg heller...?
    Ble du den samme etterpå ? ;-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    he he, mener å huske at det var plasthylser på bananpluggene, så jeg fikk neppe noen varige men der.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nyrik konfirmant på slutten av 60-tallet gikk jeg til innkjøp av Philips bærbar kasettspiller. Hi-fi var det neppe, men lykkelig eier var jeg - i ca tre uker. Det ble gjordt opptak med medfølgende mikrofon fra radioens Ti i skuddet. Det var en formidabel oppgave for en fersk lydtekniker å få husets øvrige beboere til å sitte musestille uten en lyd mens opptak foregikk. Spesielt husets buhund hadde store problemer med å ta alvoret innover seg. En kveld lå vi noen kompiser nede ved elva med Philips'n på maks volum. Vi utforska alkoholens gleder og sorger. Vi fant virkningen interessant, bivirkningene var derimot mer uforutsigbare. En av gutta fikk et akutt anfall av det siste og leverte med stor presisjon akkurat der Philips'n sto. Det ble nokså umiddelbart tyst. I ungdommelig overmot prøvde vi skylle av det verste i elva men den store stillheten hadde definitivt senka seg over Philips'n. Å prøve med en garantisak dagen derpå ble raskt utelukket - dessuten hadde jeg et formidabelt forklaringsproblem overfor foresatte....

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Min største var den gangen CD platene kom...Låt jo sinnsykt fint, sanyo cd spiller :-D , platespilleren OG en haug med god gammel vinyl gikk på dynga HFSCYB....
    Er det mulig?
    : panneklask:

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Manglende forståelse for impedanshalvering ved tilkobling av flere sett høyttalere, med svidd NAD som resultat må vel være den største tabben jeg har begått.
    NOE har man vel lært siden.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et av mine første HIFI minner var å måtte fjerne høyttalerne fra anlegget. I 1970 kom nemlig plutselig hybelvertinnen på inspeksjon på nyinnflyttet hybel på Majorstua og uttalte følgende: "Det er ikke lov å ha med møbler her, så få de store vedkassene ut herfra øyeblikkelig!" Høyttalerne ble da anbragt hos en venninne inntil det endelig ble flytting til annen hybel. En blytung Koss hodetelefon ble redningen i nøden.

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat ommøblert en stue, båret over 250kg høyttalere og 100kg forsterkere til forskjellige posisjoner, hørt gjennom to fulle album i begge oppsett, men ble ikke fornøyd med noen posisjoner eller kombinasjoner. Merkelig nok var bassen også best på siden av høyttalerne.

Jeg sitter lettere forvirret i sofaen og tenker på at dette spilte da djevelsk bra i går? Så kaster jeg et blikk på den ene effektforsterkeren og ser svart i rød og rød i svart...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde en coda unison ultra jeg solgte i et svakt øyeblikk... har vel angret siden....

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flyttet racket i gamlekinoen med film igang. Fikk dratt ut pre-out til centern, og denne la seg til jord. Sprengte da basselementet i Focal Utopia center. Kostet en formue
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke brukermanualen til en Meridian 558.2 (5x200 eller 2x500+1x200).
    Skulle brokoble og koblet den til som jeg var vant til å gjøre med Nad brokobling.
    Utålmodighet straffer seg. Tok jo temmelig fort fyr og forsterkeren som var 1 time gammel til 50.000 kostet 13.000 å reparere.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cerwin Vega AT100 var mitt første seriøse høytalerpar. Med en Denon POA 2400 på 2x200 watt måtte lyden settes på prøve selvfølgelig, helt til den ene røk. Hadde fått forklart at der fantes en sikring som gikk før spoler og delfiltre skar seg. Stemte det, "12A" leste jeg.

Da hjembøgda ligger utenfor de store butikksentra ble ESSO redningen. Her fant jeg sikring, kliss lik og på 12A. Joda, det ble lyd i kassa og musikk som før. Men så gjentok det samme seg. Nytt besøk til ESSO og nå holdt det. Lite viste jeg at mitt nærsynte blikk hadde tydet 12A istedet for 1.2A.

En venn med musikksmak som favoriserte hard og rask metall på HØYT volum kom på besøk. Volumhjulet gikk til 15 og 16 men rakk ikke 17 før høye knepp og en brå og samtidig stillhet overtok begge høytalere. Det skar seg grundig, - i ordets rette betydning. Spolen i begge 12 tommerne var perfekt skjeve.

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye bra her altså hehe

Kommer dessverre ikke på noe å dele for øyeblikket
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Newcomer MMartinS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber da i kosertbransjen og vi hadde service på et par billige aktive PA høyttalere.

Skulle egentlig bare skifte sikring i plate ampen. Vi gjorde det og alt funket veldig fint. Skrudde det sammen igjen og testet på nytt i ca. 5 min. Fungerte helt toppers. Tok de da med på en liten jobb, rigget de opp og fungerte fint. Etter et par timer der vi da rigget om på scenen (høyttalerne lå på scenen (monitorer)). Begynte da og lukte en merkelig sviddlukt men tenkte ikke så mye over det, før jeg kikket opp og ser røyken bare stige opp fra den. Røsket ut alt av ledninger og tok den av scenen. Sendte den så til reprasjon. Der fant de ut at vi hadde vert litt overivrig når vi skrudde den sammen, så nå var det ikke mere dempemateriell igjen i kassen Dette endte da med at jeg nekter og gjøre service på disse billig kassenen flere ganger8-)

Newcomer Michelangelo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en Samsung BD-P1500 blu-ray spiller som jeg skulle oppdatere med ny firmware, oppdateringa gikk bra helt til jeg skulle skru den på igjen, da var det ingenting som skjedde.
    Dette var en garantisak, hvis jeg bare hadde kvittering, men den hadde jeg rota bort, (mye som kommer bort etter en flytting), prøvde å ta kontakt med firmaet jeg kjøpt blu-ray spilleren av, men dem hadde selvfølgelig gått konk.
    Så der satt jeg godt i det, da ble det ny blu-ray spiller.

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •