Av-Medlemmer's Hifi tabber! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 98
    Newcomer Moppen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Synes vi skal komme tilbake til tråden jeg...:lol:

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Synes alle burde begynt å snakke røverspråk jeg
    Ar-ar-ar!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit.

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moppen
    Synes vi skal komme tilbake til tråden jeg...:lol:
    AMEN for that.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva som er forståelig er veldig individuelt og kommer i høy grad på hvor en kommer fra i landet..

Hvorfor ikke bare skrive slik at alle forstår?

Jeg vedder på at dere hadde skjønt fint lite om jeg skulle ha skrevet moldedialekt og.

Å lese ett innlegg med en million "Æ'er" synes jeg er enormt slitsomt, jeg vedder på at det er flere som er enig med meg.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med å kutte ut språkdiskusjonen og gå tilbake til det tråden handler om...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    hva med å kutte ut språkdiskusjonen og gå tilbake til det tråden handler om...
    Er flere dager siden det ble diskutert... bare å sette igang.

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, synes ikke jeg enda har gjort de største flausene, men under diy blir det altids noe.

- Å lage røykmaskin av kondensatorer er vel en av gjengangerne.
    - Dessuten har jeg greid å lage ett sveiseapparat av ett diy elektrokort. Jeg hadde greid å slå kortslutning, så når jeg koblet til nettstrømmen, sveiset jeg likeså fast kabelen inne i nettspenningskontakten i huset...
    - Og så har vi jo den gangen jeg enderlig var ferdig med euforia-stofframmen, malt ferdig og alting, så greier jeg uten videre å knekke den i 6 deler. 6!
    - og så er det jo det å huske på at selvom en 28" billedrørs-tv bruker 77 W kontinuerlig i bruk, trekker den fort 1000W under påslag pga avmagnetisering av billedrøret. Så koble den på kontaktene bak på recieveren, fungerer alltid dårlig

Det er sikkert mer, men selv prøver jeg å fortrenge dummheter fortest mulig ;-)

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør kontaktene bakpå receivere?

Jeg kunne garantert ha funnet på å koble en lampe bakpå der uten vidre, jeg gjorde det bare aldri..

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjorde noe teit en gang (flere ganger egentlig, men nå forteller jeg om en av gangene ). Flight of the Phoenix er en film mange kjenner (sånn fysisk altså). Særlig de som har sub. Jeg var alene hjemme og skrudde på relativt høyt. Jeg var VELDIG fornøyd med lyden og syntes alt var topp. Etterpå skulle jeg høre musikk, og da oppdaget jeg at min lille sønn hadde tuklet med A/B-knappen på forsterkeren. Jeg hadde sett hele filmen uten å merke at frontene ikke var med.

Dette var jo ikke veldig dumt, men jeg synes altså dette var pinlig. ops:

Dette har ikke med AV å gjøre, men jeg gjorde i fjor noe fryktelig dumt på bilen min. Den fuska litt, og jeg "feilsøkte" i motorrommet mens motoren gikk. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg gjorde det, men jeg tok ledningen ut av fordeleren mens jeg holdt godt i chassiset med den andre hånden. For de av dere som har prøvd strømgjerde på bondegård kan jeg opplyse at opplevelsen jeg fikk var rimelig heftig i forhold.

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Hva gjør kontaktene bakpå receivere?

Jeg kunne garantert ha funnet på å koble en lampe bakpå der uten vidre, jeg gjorde det bare aldri..
    Vet ikke hva de andre snakker om, men jeg snakker om en nettspenningskontakt (230V) bakpå recieveren, hvor man kan koble på lettdrevene elektriske apparater som trekker under 50-100W

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss være enige på en ting, uansett hva det er så er det og gjøre urasjonelle noe mennesket klarer MEGET godt.

Husker også når jeg skulle koble forsterkeren i russebilen min, så skulle jeg skru den på, så røyk sikringa. tenkte det bare var normalt, så tok en større sikring, og samme skjedde om og om igjen, helt til jeg slutt fant ut at jeg hadde glemt igjen skrutrekkeren bak forsterkeren som lå på tvers over alt av kabler, terminaler og slikt.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et VM Acoustics S4 rack på soverommet. Der står HK AVR 335.

En dag jeg skulle koble til dvd spilleren bak, vridde jeg på HKen uten å ta den fremover. Det resulterte i at den ene coax inngangen ble bøyd til sides.. Ikke så voldsom tabbe, men irriterende none the less.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morro tråd !

For ca 10 år siden, da jeg var 5-6 år, hadde min far et par høyttalere fra B&W, i den tunge serien, helt nye og greier. Jeg måkka ned den ene, og begynte å trøkke på diskanten, og happy var jeg ! Da far skulle se på film, var det liksom noe som manglet... Han rev seg i håret og begynte å rigge ned anlegget og koble det opp igjen. Koblet det opp igjen, og begynte å spille. Han tok av dekslet på den jeg hadde bekket, og kikket på diskanten, så kikket han stygt på meg og slepte meg på rommet! Han var ikke fullt så glad de ukene da den var på verksted!!

Kom over et lite uheld på tv'en til mor og far og fant en magnet og begynte å dra den nedover, og skjermen ble helt svart, var ikke fullt så glad da heller.

Ellers har jeg aldri hatt noe store uheld, bortsett fra da jeg koblet minus på pluss og pluss på minus, og begynte å kjøre, og da gikk Jamo'ene til blokksberg!

Men har også koblet på bilstereo på en utgang som allerede var i bruk på den ene høyttalere, og det var den forsterkeren...

Etter dette så har heldigvis lært å ta vare på saker og ting.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Nårsk unnervising ??? :?: Så lenge meningen er forståelig , er det likegyldig hvilket målføre som brukes. SMS språk suger, det er greit, men dialekt er da bare vakkert

Trenger sikkert litt oppfriskning selv ( I rettskrivning )
    Personlig synes jeg det er utrolig irriterende å leste da folk tar mellomrom mellom hver " , " Det irriterer meg noe forferdelig, og da folk skriver med kun små bokstaver er noe som kan ødelegge dagen min HELT!!

Er greit nok at folk har dysleksi og lignende, ikke noe galt i det, men det går an å slutte med mellomrom mellom hver " , " hele tiden og skrive med KUN små bokstaver!

Jeg respekterer dere som har dysleksi og sliter med skrivemåte, men vær så snill å slutt med mellomrom både forran og bak komaene! :-)

Jeg kunne ha bedd på mine knær som at folk kan lære seg å skrive ordentlig!

Ha en fin dag resten av dere. :-)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i millitæret.

Tjensetegjorde på Velferden grunnet en skranglette rygg. Der hadde vi en eldre Harman/Kardon stereo forsterker på pauseromet på kontoret tilkoblet tv og parabol og cd spiller og playstation.
    Samt et par golvstående PSB høytalere.

Der er det en kino, og noen høytalerkabler som lå der til overs etter de innstalerte der.

Ja, fant jo ut at den ikke kunne ligge der uten og bli brukt... tok den med på pauseromet på kontroret og koblet de til.

Var vel 6 eller 8 mm så måtte legge noen tråder til side for og få de inn i terminalene på H/K forsterkeren.

Det er da ikke mere rom mellom terminalene en normalt... resultatet etter en del dagers bruk kan vel da såps........

Joda, noen av trådene fra høyre og venstere terminaler kom nok bort i hverandre og da skjedde jo det som måtte skje....
    Det sa POFF !!! Så kom det en blå/grå røyk opp og forsterkeren, og luktet meget brent.

En lettelse var det at etter at jeg åpnet og tittet litt ned i forsterkeren var det ikke annet en sikringen som var røket.
    Vel.Of Kapteinen var da lettet over at det ikke trengtes kjøpes ny forsterker.

Etter det har jeg ikke tvinget høytalerkabler en med tverrsnitt på 4 mm inn i høytalerterminaler :-D

Bomkjøp teller det ???

Bestilte Component kabler til over 2.000 kr.
    Brukte de nesten 2 månder før DVD spilleren gikk kaputski.

Så etter det er det ligget nesten ubrukte Component kabler som ingen trengte.
    Kunne jo kjøpt mange filmer for 2.000 kr "sukk". :-/

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som liten unge klipte jeg av samtlige kabler på "stereoen" hjemme. Høyttalerne var noe fra B&O. Så ikke det rimligste. ops: Var sikkert ikke mer enn 3-4 år.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kasta bort penger på ett par mgr høytalere med 2x15" i hver.
    brokobla en nad c270 og kobla til en stroker15 som var kobla til 1ohm på terminalen. da kom det fin røyk gitt

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy

Jeg respekterer dere som har dysleksi og sliter med skrivemåte, men vær så snill å slutt med mellomrom både forran og bak komaene! :-)
    Siden vi kommenterer rettskrivning: det skrives " foran" og "kommaene"

Vel, jeg var 13-14 år og interessen for ting som ga lyd fra seg var oppadgående. Jeg hadde kjøpt et 3-veis byggesett hos Fritjof Arngren, og hadde, av en eller annen grunn en tonegenerator for hånden. Å se at bassen beveget seg sakte ut og inn var ganske morsomt, helt til det begynte å ryke... Da var det ikke morsomt lenger. Etter det har jeg vært veldig forsiktig med sinustoner med veldig lav frekvens.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    kasta bort penger på ett par mgr høytalere med 2x15" i hver.
    brokobla en nad c270 og kobla til en stroker15 som var kobla til 1ohm på terminalen. da kom det fin røyk gitt
    Hehe.

Likte at du hadde tatt deg bryet med å brokoble NADen i tillegg. Dødsdom kan det kanskje kalles.
    Sitat Opprinnelig postet av KimSan
    Tja, synes ikke jeg enda har gjort de største flausene, men under diy blir det altids noe.

- Å lage røykmaskin av kondensatorer er vel en av gjengangerne.
    - Dessuten har jeg greid å lage ett sveiseapparat av ett diy elektrokort. Jeg hadde greid å slå kortslutning, så når jeg koblet til nettstrømmen, sveiset jeg likeså fast kabelen inne i nettspenningskontakten i huset...
    - Og så har vi jo den gangen jeg enderlig var ferdig med euforia-stofframmen, malt ferdig og alting, så greier jeg uten videre å knekke den i 6 deler. 6!
    - og så er det jo det å huske på at selvom en 28" billedrørs-tv bruker 77 W kontinuerlig i bruk, trekker den fort 1000W under påslag pga avmagnetisering av billedrøret. Så koble den på kontaktene bak på recieveren, fungerer alltid dårlig

Det er sikkert mer, men selv prøver jeg å fortrenge dummheter fortest mulig ;-)
    Men disse var fantastiske.

Ler så jeg griner!

Geir Arne

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •