Hei !

Har en Panasonic PT-AE700 prosjektor nede i kjelleren, og har brukt et Logitech Z-5500 anlegg for å få litt surrerundt lyd der nede. Egentlig ble de innkjøpt på impuls sammen med en hjemme-PC ordning, og det har i grunnen gjort nytten sin.

Jeg har en eldre ('99) Rotel receiver (RSX-965) som har stått pakket ned, som var tiltenkt en rolle der nede. Og en Denon 2910 dvd spiller.

Har nå kjøpt et sett med KEF KHT 2005.2 høyttalere (har ikke plass til noe annet - og disse har fått mye bra omtale). Hadde tenkt å bruke disse på Rotel receiveren - og forventer mye bedre lyd med dette - vs. PC-høyttalerene

Men, nå leser jeg mye bra omtaler om disse høyttalerene - og lurer på om de kanskje fortjener en bedre/nyere receiver ?

Ser at Denon 3805'en begynner å gå billig på bruktmarkedet - dette var jo en konge i i sin tid ? Spørsmålet mitt er om denne kanskje begynner å bli gammel, og dersom jeg skulle vurdere brukt - så bør jeg gå for en nyere mtp Audessey romkorreksjon - og evt HDMI switching ? Kan i og for seg klare meg uten HDMI switching, selv om det hadde vært kjekt... Er romkorreksjonen så mye dårligere i 3805'en - enn f.eks i 2807 eller 3806 ? Og hva ligger disse typisk på pris i bruktmarkedet nå ?

Jeg har tydligvis hengt meg litt opp i Denon, men bør jeg vurdere andre bruktkandidater kanskje også ?

Stalltips mottas med glede - uansett så forventer jeg noen større kvantesprang frem/opp i forhold til Logitech settet....

Mvh
Pompel