Bruktpriser på AVTorget...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 74
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruktpriser på AVTorget...

Hva gjør dere når dere ser annonser med førpris/bruktpris som ikke er helt reelle sammenlignet med dagens priser?

I dette tilfellet ligger det en annonse på AVTorget i dag der oppgitt nypris er nesten 50 % mer en dagens nypris av samme produkt.
    (Nyprisen stemmer helt sikkert med prisen når produktet ble kjøpt.)

I tilegg er ønsket pris/bruktpris høyere(såvidt) en prisen samme produkt selges for i ny og ubrukt utgave på en norsk nettbutikk.

Bør det legges inn kommentar om det under annonsen eller bør man la selger og mulig kjøper "leve lykkelig" i den tro at de har gjort en god handel?

Mvh,
    Terka

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har vi vært gjennom et x antall ganger tidligere. Konklusjonen er vel at det er kjøpers marked, og at kjøpere er såpass oppegående at de kan skille mellom reelle priser og fantasipriser.
    Noen har en tendens til å forlange litt mye, mens andre er mer edruelig i prissettingen, sånn er det bare :-D

Skal ikke være nødvendig å kommentere pris i kommentarfeltet, du kan sende en PM i stedet....
    Er en vare priset for høyt blir den ikke solgt uten vidre...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle varer er jo forsåvidt verdt så mye som kjøper er villig til å betale.
    Men er så vanskelig å skille mellom de som gjør dette med vilje, og de som bare ikke har fått det med seg. Jeg syns det er greit å legge inn en liten høflig kommentar som sier at nypris pr i dag er så så mye, osv.

Dette vil jo ofte gå utover de som kanskje er nye innenfor området, og ikke helt vet hvor mye slikt koster - har kosta. Veldig dumt hvis deres møte med bruktmarkedet viser seg å bli et kraftig overprisa kjøp.

Nyprisen syns jeg dog alltid skal være det du selv betalte - men prisen du legger ut for må jo være i henhold til hva(hvis man kan få den ny lenger) den koster ny pr i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med dere i det dere skriver, som "gubben" skriver så har dette også vært diskutert før. Synest det bare ble litt hjerterått å se en bruktpris som er over dagens ny-pris av samme produkt.. ville ikke likt å gjort en slik handel selv!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sant så sant...

men regner vel også med at kjøper sjekker selv hv adette produktet koster nytt uansett. Selv om det er kjøpers marked regner jeg med at alle som kjøper brukt sjekker ut hva det faktisk koster nytt før en begynner å by eller tilby en pris for ett produkt!

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forsåvidt greit å anta at folk på et slikt forum som dette har mulighet til å sjekke hva poduktet kostet tidligere/koster i dag, men for de som har null peiling, eller kanskje er eldre, så er det ikke så lett å skjønne hvilket produkt som tilsvarer hva. Se på TV-er. Det er så mange like modellnavn og betegnelser at det er lett å bli totalt forvirret om man ikke har fulgt litt med.

Jeg synes det er helt på sin plass å kommentere at en førpris ikke er korrekt - det er noe butikker får masse straff for å "lyve" om, og som privatpersoner også burde skjønne er galt. Men å kommentere at prisen selger ber om er "for høy" eller "for gal", det hører ikke hjemme noe sted.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terka
    I dette tilfellet ligger det en annonse på AVTorget i dag der oppgitt nypris er nesten 50 % mer en dagens nypris av samme produkt.
    (Nyprisen stemmer helt sikkert med prisen når produktet ble kjøpt.)
    Problem er også nypris.
    Hva er nypris > useriøse netthandleres pris eller eller netthandler av den seriøse sorten ? (hvor og hvem setter grensen for seiøsitet)

Overpriset > Alle er ikke ute etter en ærlig pris overfor brukere av denne siden.
    Motiver kan være griske grisk , uvitenhet , problemer med egen vurdering.
    (enkelte er medlem på denne siden kun for å selge å bruker AVtorget på samme måte som feks Finn.no )

Jeg mener det er ok å skrive noen ord om det er for drøyt.
    Er dette en¨å samme som driver aktiv overprising bør brukerkonto stenges .

Send pm om hvor uenig du er i pris men se opp for å være urimelig (ikke sammenlign med useriøse netthandlere)

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som gubben sier, så er det kjøpers marked.

Og om personen får solgt produktet til den oppsatte prisen så er det jo bra for vedkommende og uheldig for kjøperen.

Anbefaler folk å søke ut om produktet på nettet ang. nypris på produktet og gjerne forhøre seg om alder, hvilken stand produktet er i og bilder, så man kan forsikre seg mot at det ikke har noen alvorlige kosmetiske skader.

Er også endel her som stiller opp med ett råd hvis man skulle være usikker ang. ett kjøp.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil gjerne ha "Jeg betalte:" og "Antall eiere:".

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring så langt er at det danner seg en markedspris på de mest kurrante sakene, mens mere obskure ting holder seg uforskammet høyt i pris uansett alder og nypris (skal ikke nevne noe spesiellt ) MEN, skal man ha tak i gamle perler så koster det
    Selger man recivere eller DVD spillere må man regne med et større "tap" enn ved fex. effektfosterkere, bare som en sammenligning....
    Kvalitetsvarer holder seg bedre i pris over tid, det er nå min erfaring ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye bra kommentarer til temaet her. Ser også at flere har lagt inn kommentarer i på annonsen vedrørende pris etter at jeg postet innlegget her. Så vet iallefall mulige kjøpere at samme vare kan kjøpes til en lavere pris på mpx eller komplett som bør være relativt seriøse nettbutikker.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Jeg vil gjerne ha "Jeg betalte:" og "Antall eiere:".
    Veeeeeldig sjelden du finner det her inne:
    Som regel fører de opp markedspris...

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skulle det være intresant å vite hva selger betalte for eneheten? Den blir vel hverken mer eller mindre verdt for kjøper av den grunn?

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Hvorfor skulle det være intresant å vite hva selger betalte for eneheten? Den blir vel hverken mer eller mindre verdt for kjøper av den grunn?
    Da forstår man kanskje hvorfor selger setter den prisen de gjør? I god tro?

Da er det innimellom OK å rettlede selger med "dagens pris"?

Kanskje først på pm som nevnt ovenfor i tråden?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Mjaaa, du.
    Det er mange nok som rynker på nesa dersom de oppdager at selger har betalt det samme, eller mindre, som du gir for den når du kjøper den av ham/henne (diplomatisk tillegg... ;-) )....

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så det er da flere her inne som mener at i et tenkt tilfelle:

jeg kjøper en gjenstand av en selger for 2000kr, nypris er 4000kr.

så finner jeg raskt ut at gjenstanden ikke passet inn i oppsettet mitt. å derfor naturlig nok vil jeg kvitte meg med den.

er det da naturlig at jeg skal selge denne for rundt 1000kr? kun fordi jeg er andre eier?

mener flere virkelig det?

mvh
    stian

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    så det er da flere her inne som mener at i et tenkt tilfelle:

jeg kjøper en gjenstand av en selger for 2000kr, nypris er 4000kr.

så finner jeg raskt ut at gjenstanden ikke passet inn i oppsettet mitt. å derfor naturlig nok vil jeg kvitte meg med den.

er det da naturlig at jeg skal selge denne for rundt 1000kr? kun fordi jeg er andre eier?

mener flere virkelig det?

mvh
    stian
    refererte til pianoblack sitt rop om "jeg betalte" "antall eiere"

mvh
    stian

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo mer opplysninger man får om produktet. Jo bedre, sier nå jeg.
    Forutsatt at de er riktige

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjern like godt "nyprispunktet" på avtorget sier nå jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Veeeeeldig sjelden du finner det her inne:
    Som regel fører de opp markedspris...
    det som er med å skrive opp ny pris er da vel mer for å indikere hva slags klasse produktet er i. det som er en annen post å fylle ut på torget er jo alder. altså man har ny pris og alder. man har navnet. søk opp navn på produkt. les og les om tester og spørre folk her så klarer man skjønne om det er verdt det.

verste jeg har vært borti er en TULLING som sku ha 8000 tror jeg det var for et par med Cerwin Vega DC15. greit de er klassikere men mer enn ny pris etter så mange år da. hohoh

uansett det å sette opp det en selv betalte blir feil, om man lurte noen til å selge til deg billig er jo man selv interressert i best mulig pris. men du har de som lever i trua ja. gud veit hvor mange mail jeg har sendt ut på finn.no til folk som krever priser som ikke burde vært lov da. så beste er å søke rundt, gjerne finne butikk som har solgt det ut og høre hva de kostet/koster og hva de tror de/det er verdt.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •