Bruktpriser på AVTorget... - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 74 av 74
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ideal
    Ja, det er hyggelig når det er så mange drittsekker som rotter seg sammen mot deg samtidig, og enda hyggeligere når moderator ser ut til å være med på leken og viser seg å ha like lav moral som resten av telefonterroristene.

Det er vel kanskje en grunn til at dere har tusenvis av innlegg her, og jeg en håndfull.
    Det er selvfølgelig trist at noen har misbrukt ditt telefonnummer. Det er helt en helt uakseptabel oppførsel uavhengig av hvor opphetet diskusjonen er.

Jeg ser du ønsker at vi skal moderere alle innlegg vedrørende din annonse. Det kommer jeg ikke til å gjøre. Det må nesten være lov å ytre sin mening om en annonse fritt så lenge det går på sak og ikke person. Såpass takhøyde bør det være på et forum.

Det som ikke er akseptabelt er angrep som går på person og beskyldninger uten hold. Dette har jeg nå moderert deg på flere ganger.

Jeg har nå slettet flere useriøse innlegg som overhodet ikke har noe med topic å gjøre, og foreslår at alle lar diskusjonen rundt den aktuelle TV`en ligge. Neste steg vil være å stenge hele tråden.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde også blitt paranoid om alle var ute etter å ta meg.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, jaggu meg tomt for popcorn og cola her hos meg nå...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    'Tis a fun thread. Keep up the good work! :-)
    Ja du kan få sagt det

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle ønske noen faktisk hadde gjort meg oppmerksom på at jeg overpriset produktet/ene mitt/-ne jeg. Jeg gikk til butikken som forhandler produktet og tok nypris derfra (dog, det var jo en nyere, men identisk, modell..) i god tro.
    Det var først lenge etterpå at jeg ble opplyst om nypris og angret hardt i ettertid. Jeg må jo ta selvkritikk på at jeg ikke så på kvitteringen min i steden også :P

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er hyggelig når det er så mange drittsekker som rotter seg sammen mot deg samtidig, og enda hyggeligere når moderator ser ut til å være med på leken og viser seg å ha like lav moral som resten av telefonterroristene.

Det er vel kanskje en grunn til at dere har tusenvis av innlegg her, og jeg en håndfull.
    At det ikke skal gå an å svindle folk i fred her!
    Makan

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    At det ikke skal gå an å svindle folk i fred her!
    Makan
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jeg har nå slettet flere useriøse innlegg som overhodet ikke har noe med topic å gjøre, og foreslår at alle lar diskusjonen rundt den aktuelle TV`en ligge. Neste steg vil være å stenge hele tråden.
    Jeg har også rimelig mange verbale bomber på lager rundt denne saken, men som du ser av sitatet fra HåkonN, så ønskes det ikke flere sleivspark rundt denne tven, da risikerer vi at tråden blir stengt. Hva om vi prøver å følge HåkonN's oppfordring og dermed unngå en stenging av tråden?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terka
    Hva gjør dere når dere ser annonser med førpris/bruktpris som ikke er helt reelle sammenlignet med dagens priser?

I dette tilfellet ligger det en annonse på AVTorget i dag der oppgitt nypris er nesten 50 % mer en dagens nypris av samme produkt.
    (Nyprisen stemmer helt sikkert med prisen når produktet ble kjøpt.)

I tilegg er ønsket pris/bruktpris høyere(såvidt) en prisen samme produkt selges for i ny og ubrukt utgave på en norsk nettbutikk.

Bør det legges inn kommentar om det under annonsen eller bør man la selger og mulig kjøper "leve lykkelig" i den tro at de har gjort en god handel?

Mvh,
    Terka

Får prøve å hanke oss tilbake til tema her :grin:

Jeg synes at kommentar feltet er helt topp til bla og gi beskjed til selger ang åker pris osv. Har savnet kommentarfeltet på finn.no også. Er så glad for at mange av, Avforums medlemmer ikke er redd for å si ifra hvis priser etc er helt på vidda.. Avforum "er" og bør også forsette å bli en plass hvor en kan få inspirasjon og kjøpe ting uten å bli lurt.. Så fortsett å "SEI I FRÅ "dere:grin: :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gammel tråd dette, men vil dele en erfaring jeg hadde.
    Jeg hadde en stund en NAD T762 Reciever. Den hadde som andre NAD fra den tiden en tendens til å lage litt trafostøy i forsterkerdelen. Jeg følte ikke at jeg kunne ta mer enn 1500,- for den, og da var det allerede for høyt syntes jeg.
    En kar kom og kjøpte den, og før kvelden var omme stod forsterkeren på brukttorget igjen til dobbel pris. Tror den ble solgt også relativt kjapt

Det har vel mye med samvittigheten til den som selger og hvor mye han trenger til sin neste oppgradering som styrer prisene tror jeg

Selv kjøper jeg eldre ting som jeg taper minimalt på. Lyd var bra før i tiden også 8)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Disse trådene er alltid festlige selv om jeg har liten forsåelse for temaet i dem. Man betaler det man synes et brukt produkt er verd for en selv. Den faktiske bruktverdien bestemmes ganske enkelt av etterspørselen, og ikke av nypris eller antall eiere. 2 salg jeg nylig gjorde reflekterer dette ganske godt. Begge hadde ca samme nypris, og var begge 10 mnd gamle. SVS PC-Ultra hadde bud helt opp i 11000 + sending, mens Denon DVD3930 gikk for 5000. Med andre ord er nypris helt uinteressant for faktisk markedsverdi
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer Ideal sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til tross for dere her inne ble tv'en faktisk solgt og er avhentet.
    All dritten dere spydde ut viste vel stort sett bare hva dere sto for som personer, og at dere ikke har noen kjennskap til hva noe er verdt er jo åpenbart..

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne saken har vel blitt dratt langt nok nå
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette nypris feltet burde kanskje vært modifisert noe, slik at man ikke lenger har like stor sansynlighet for slike problemer som beskrives av enklete av avtorgbrukerene her. En dato og hvor prisen er innhentet, kan vel langt på vei fjerne slike konflikter.

Det å ringe opp fra hemmelig nummer for å plage selgere osv, det handler vel ikke om å hjelpe hverken kjøpere eller selgere, men rett og slett om dårlig oppførsel, og det er vel ingen her som støtter slik respons på litt uheldige oppsatte annonser.

Det er vel også helt opp til kjøper å vurdere hvor mye produktet er verd, og man velger jo helt og holdent selv å kjøpe varen eller å la være.

Er enig med de som mener at det er viktig med mest mulig informasjon om produktet i slike salgs annonser, men man trenger vel samtidig også mest mulig riktig informasjon i slik salgs annonser.

Synes derfor informasjon om nypris burde være blank hvis selger ikke ønsker at dagens pris skal være utslagsgivende hvis det typisk er til selgers dissfavør.

Ellers burde det vel vært deffinert pris betalt i henhold til hva som står på kvitteringen med en dato. eventuellt ny pris på et produkt som fremdeles med angitt dato er mulig å få kjøpt ny i butikk.

De fleste vet vel at nypris på AVutstyr kan variere mye fra når man har kjøpt produktet, og vi trenger vel ikke å ha et felt som kan fungere som villedenede informasjon i et AVtorg.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til tross for dere her inne ble tv'en faktisk solgt og er avhentet.
    All dritten dere spydde ut viste vel stort sett bare hva dere sto for som personer, og at dere ikke har noen kjennskap til hva noe er verdt er jo åpenbart..
    Helt riktig, det man skriver i et forum kan til en viss grad si om hvordan man er som person. Håper du også tar det til etterettning.

Forumet ønsker å ha en fin tone mellom sine debbatanter, hvor man unngår person angrep og ufin oppførsel.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •