Bruktpriser på AVTorget... - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 74
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nad_319
    det som er med å skrive opp ny pris er da vel mer for å indikere hva slags klasse produktet er i. det som er en annen post å fylle ut på torget er jo alder. altså man har ny pris og alder. man har navnet. søk opp navn på produkt. les og les om tester og spørre folk her så klarer man skjønne om det er verdt det.

verste jeg har vært borti er en TULLING som sku ha 8000 tror jeg det var for et par med Cerwin Vega DC15. greit de er klassikere men mer enn ny pris etter så mange år da. hohoh

uansett det å sette opp det en selv betalte blir feil, om man lurte noen til å selge til deg billig er jo man selv interressert i best mulig pris. men du har de som lever i trua ja. gud veit hvor mange mail jeg har sendt ut på finn.no til folk som krever priser som ikke burde vært lov da. så beste er å søke rundt, gjerne finne butikk som har solgt det ut og høre hva de kostet/koster og hva de tror de/det er verdt.
    en gylden regel bør være er at man begrenser språket sitt og avstår fra å døpe folk for tulling selv om man syns prisen er lite reell..

selv har jeg fått meldinger som "dust og svindler" når jeg engang forlangte 1500,- for en prikkfri Yamaha rx-v750 og 750,- for en Denon dvd-1740. jeg kjøpte forsterkeren med en gang den kom i salg og betalte drøye 7000,-, men vedkommede med de fine ordene henviste til sluttsalget av forsterkeren som var halvparten.

en ting er å prute på ting men det er endel som utelukkende er ute etter å gjøre kjøp de vet, burde visst, at verdien er langt høyere enn det den er satt til. eksempelvis var det en unggutt som hadde en helt ny Denon 4xxx hjemmekinoforsterker han måtte bli kvitt. den var satt til 1200,- (tror jeg det var). jeg ringte fyren og det viste seg han var i akutt pengeknipe. jeg fikk loset han til bekjent som kjøpte forsterkeren for 4 ganger beløpet satt her. man skal ha litt moral og ryggrad sier nå jeg.

og jeg mener bestemt de fleste som bruker dette bruktmarkedet er rimelig oppegående når det gjelder verdien på ting. så til det innlegget jeg siterte i starten; der ser alle med gangsyn at prisen ikke står i forhold til produktet. da er det veldig enkelt å ignorere den annonsen.

kjøper er selv ansvarlig for å finne reell verdi og hva man ønsker å gi. selger kan forlange hva han/hun vil.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ideal
    Brukeren Msport har lagt inn samme kommentar på annonsen min tre ganger, etter at jeg har slettet den. Det vil ikke forbause meg om han fortsetter med det.
    Det er rett og slett fordi jeg ble meget provosert - annonsen grenser mot ren svindel. Stort sett synes jeg det er greit at man oppgir ny pris og det der, men denne linken som gjør at det skal fremstå som om den faktisk er i salg enda gjør det bare rett ut håpløst!

Man lager rett og slett en annonse som for det til å se ut som at dette produktet selges den dag i dag til den nette sum av 2 x prisen av hva samme produsent tar for 2 generasjoner nyere tv innenfor samme segmentet. Du for faktisk en flunkende ny PX8 42" til kr 6 500.

Nei, jeg la aldri inn samme kommentar tre ganger. Jeg kommenterte annonsen 2 ganger, men ikke noe blåkopi.

Nå har folk begynt å ringe til meg, jeg synes dette har gått for langt.
    Kjære Msport, hvis du synes det er morsomt å ringe fra skjult nummer bare for å kødde med meg så må jeg bare opplyse om at dette faktisk er ulovlig og kalles telefonterror.

Det er siste gang jeg gidder å benytte dette forumet til noe som helst.
    Jeg ringer aldri fra skjult nr og er en voksen mann som tørr å fremstå med nr hvis det så skulle være behov for å ringe noen. Har ikke behov for å drive med telefonterror som du kaller det.

Derimot skal du ha for en ting - du klarte å provosere meg. Det er det ikke alle som klarer.

Derimot synes jeg det er ok å ta opp slike problemstillinger som dette i forumet i blandt. Det er faktisk et reellt problem at enkelte forsøker på en såpass spekulativ måte å få folk til å betale mer for produkter enn hva de er verdt.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har folk begynt å ringe til meg, jeg synes dette har gått for langt.
    Kjære Msport, hvis du synes det er morsomt å ringe fra skjult nummer bare for å kødde med meg så må jeg bare opplyse om at dette faktisk er ulovlig og kalles telefonterror.

Det er siste gang jeg gidder å benytte dette forumet til noe som helst.
    1: Hvordan vet du at det er msport om det er fra et skjult nummer?

2: Hvis du ikke har noe bevis for denne påstanden, så har du her prestert å anklage en fyr uten bevis.

3: Om du ikke benytter dette forummet til noe mer så er det et valg du må ta. Når du ikke oppgir riktig informasjon i annonsen og så anklager en annen bruker for anonym telefonterror, så tror jeg vel ikke at folk feller noen tårer om du forlater forummet. Men, det er jo en annen litt mer diplomatisk måte å løse dette på: slett annonsen og legg den opp på ny, denne gangen med korrekt info. Og rediger bort inlegget hvor du anklager msport for telefonterror
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    1: Hvordan vet du at det er msport om det er fra et skjult nummer?

2: Hvis du ikke har noe bevis for denne påstanden, så har du her prestert å anklage en fyr uten bevis.
    Du vet det Nisse - jeg bryr meg ikke døyt om grunnløse anklager. De faller av seg selv. Sover neppe dårlig til natta for å si det sånn

Ser han ønsker meg utestengt og/eller advarsel for "dårlig takt og tone" - det bekymrer meg heller ikke nevneverdig.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Du vet det Nisse - jeg bryr meg ikke døyt om grunnløse anklager. De faller av seg selv. Sover neppe dårlig til natta for å si det sånn
    hahaha, nei, jeg var ikke så redd for at du skulle få en psykisk knekk over dette, miste nattesøvnen og forlate forummet , men en av de få tinga som virkelig provoserer meg er grunnløse anklager, og da spesielt på et nettforum.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hahaha, nei, jeg var ikke så redd for at du skulle få en psykisk knekk over dette, miste nattesøvnen og forlate forummet , men en av de få tinga som virkelig provoserer meg er grunnløse anklager, og da spesielt på et nettforum.
    Slik er det bare enkelte ganger.

Tror faktisk ikke jeg hadde reagert på annonsen hadde ikke den linken til prisguiden.no vært der. Det ga inntrykk av at denne fortsatt var i salg og til den summen som man fant der.

Newcomer Ideal sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom man klarer å irritere seg så grenseløst av en annonse, at man er nødt til å holde på slik, ja da har man åpenbare problemer.

LYKKE TIL VIDERE I LIVET.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom man klarer å irritere seg så grenseløst av en annonse, at man er nødt til å holde på slik, ja da har man åpenbare problemer.

Takk for lykkehilsene. Ha en riktig flott dag du også!

(Til dere som faktisk tror på Ideal - nei, det er ikke jeg som ringer han... Er såpass voksen at jeg har noe bedre å finne på enn slik barnslig lek.)

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, dersom det ikke er du som ringer, så bør du i alle fall ta inn over deg at det er DU som er direkte skyld i at en eller annen jævel ringer!!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til tross for at dette egentlig er litt tragisk, så kan jeg ikke unngå å le meg tårevåt.

Du går jo faktisk ut på et forum og sier at annen bruker ljuger osv.

Alt dette pga at du valgte å henvise til en pris som er alt annet enn gyldig. Tenk hvor mye enklere det hadde vært om du fjernet linken til prisguiden? Da ville jo annonsen ha vært helt grei uten misvisende info. Men for all del, om du får et lite kick ut av å krangle om dette istedet, så får du vel kose deg med det da..
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du tydeligvis er opptatt av urimelige priser, burde du vel skjønne det.

Frode

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ......................(slettet)................... .....

Ideal. Skjønner at du er frustrert, men slik språkbruk/personangrep og den type beskyldninger bør være unødvendig. Håper du forstår dette.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, dersom det ikke er du som ringer, så bør du i alle fall ta inn over deg at det er DU som er direkte skyld i at en eller annen jævel ringer!!
    Jeg har direkte skyld i at du legger opp en link til en pris som langt fra gjelder i dagens marked for nye fjernsyn?

Ett tips: legg på neste gang eller svar høflig at du ikke ønsker å diskutere med personen.

Må jo si at jeg synes det er synd at folk ringer deg opp - på det bitte lille punktet skal du få medfølelse, men der stopper det også :?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    'Tis a fun thread. Keep up the good work! :-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jo si at jeg synes det er synd at folk ringer deg opp - på det bitte lille punktet skal du få medfølelse, men der stopper det også :?
    Medfølelse for dette er nok noe jeg er i akkutt mangel av. Når man legger ut nummeret sitt i ei annonse som byr på ukorrekt informasjon for så å gå til angrep på alle som påpeker dette på forummet fremfor å slette annonsen og legge opp en ny en med korrekt info må man bare regne med at det kommer noen sure telefoner.

Jeg så foresten at annonsen er merket som SOLGT nå; jeg sa jo dette var et attraktivt produkt
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    'Tis a fun thread. Keep up the good work! :-)
    hadde det ikke vært for at jeg ligger rett ut med en kombinasjon av influensa og omgangssjuke (en relativt rævva kombo foresten!) så hadde denne situasjonen vært god nok grunn til å helle oppi noe godt drikke i glasset og nyte underholdningen

så kan man jo undre seg over hvor lang tid det tar før en moderator rydder opp litt i tråden
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så kan man jo undre seg over hvor lang tid det tar før en moderator rydder opp litt i tråden
    Det har vel HåkonN gjort alt?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er hyggelig når det er så mange drittsekker som rotter seg sammen mot deg samtidig, og enda hyggeligere når moderator ser ut til å være med på leken og viser seg å ha like lav moral som resten av telefonterroristene.

Det er vel kanskje en grunn til at dere har tusenvis av innlegg her, og jeg en håndfull.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vel HåkonN gjort alt?
    du har nok rett i det; ref min kommentar om influensa og omgangssjuke på en gang. Jeg unnskylder herved meg selv for eventuelle misforståelser og ting jeg overser
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er hyggelig når det er så mange drittsekker som rotter seg sammen mot deg samtidig, og enda hyggeligere når moderator ser ut til å være med på leken og viser seg å ha like lav moral som resten av telefonterroristene.

...............

Det er vel kanskje en grunn til at dere har tusenvis av innlegg her, og jeg en håndfull.
    Det er forsåvidt greit at du ikke har sånn altfor mye til overs for denne situasjonen. Men det å kalle oss andre for drittesekker som rotter seg sammen og påstå at moderator er "på laget til de med mange innlegg" så virker det jo som du har misforstått noe.

I mine øyne har moderator gjort en god jobb i denne tråden, rett og slett fordi direkte personangrep - og attpåtil angrep uten bevis (ref denne telefonterrorgreia di) skal ikke forekomme på et forum. En god diskusjon med høy temperatur er bare kjærkomment på et forum som ikke byr på de største kranglene daglig. Men når man må ty til disse personangrepene tråkker man over streken.

Som jeg har prøvd å si deg noen ganger tidligere idag; hvorfor i alle dager sletta du ikke annonsen, og la den opp på nytt med korrekt info når vi gjorde deg oppmerksom på dette? Tenk hvor mye tull som hadde vært spart da mann!
    -------
    Mvh
    Rune

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •