Bruktpriser på AVTorget... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 74
    Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Terka
    Ser også at flere har lagt inn kommentarer i på annonsen vedrørende pris etter at jeg postet innlegget her. Så vet iallefall mulige kjøpere at samme vare kan kjøpes til en lavere pris på mpx eller komplett som bør være relativt seriøse nettbutikker.
    Det er det vanlige, ja.

Hvis prisen er redusert eller det har vært tilbudspris på produktet før det gikk ut - eller hvis det fortsatt finnes i salg til lavere pris - så er det helt kurant å legge inn kommentar om dette.

Så bare legg inn kommentar.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for nyskjerrighet : Hvilken annonse er det snakk om ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Bare for nyskjerrighet : Hvilken annonse er det snakk om ?
    EDIT: Fjerner innlegget mitt her da jeg ikke er helt komfortabel med å synliggjøre produkt og dermed selger i en slik diskusjon. Kan heller sende det som PM.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg la ut en kommentar om at nyprisen med full garanti, angrefrist og et flunkende nytt produkt kostet fem kroner mindre enn hva selger forlangte for sitt produkt.

Men, der går grensen. Jeg kommenterer ikke ytterligere om prisen i annonsen og selger har den fulle rett til å slette kommentaren om han ønsker det.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo bare å se på hvor mange Region A bluray filmer som ved auksjon går for like mye eller mer enn det koster å kjøpe ny på amazon/marketplace...

Jeg synes en brukt gjenstand bør gå for rundt 1/2 pris, og har en selger kjøpt den brukt selv bør prisen reflektere at den har hatt 2-3 eiere...
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til selgers forsvar så er skal varen være helt ny og uåpnet iflg annonsen, og da er kanskje ikke annonseprisen så "hakkende gal".

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    så det er da flere her inne som mener at i et tenkt tilfelle:

jeg kjøper en gjenstand av en selger for 2000kr, nypris er 4000kr.

så finner jeg raskt ut at gjenstanden ikke passet inn i oppsettet mitt. å derfor naturlig nok vil jeg kvitte meg med den.

er det da naturlig at jeg skal selge denne for rundt 1000kr? kun fordi jeg er andre eier?

mener flere virkelig det?

mvh
    stian
    Unntak finnes. Du kan allikevel si det som det er i annonsen.
    Saken blir noe annerledes om jeg skal selge prosjektøren min. Som helt ny på markedet kostet den rundt 50000 kr.
    Etter å ha blitt prisjustert flere ganger iløpet av et par år var ny veiledende pris cirka 20000. Da den ble avløst av ny modell fikk jeg kjøpt min for 13500. Hva bør jeg sette som nypris? 50000? 20000? 13500?
    Og hvor mye skal jeg forlange? Jeg vil velge å selge min for godt under 10000. Dette vil selvsagt ødelegge for de som har betalt 20000 eller mer, men er det riktig at de skal selge sine for like mye som jeg betalte for en helt ny? Joda, jeg har sett forsøk på det. "Førpris over 20000, pære gått 1500 timer, må snart byttes. Prisantydning: 13000." Jeg husker med gru den annonsen. Man kan selvsagt ikke forlange at selger har fulgt med på markedet, kanskje skriver vedkommende annonsen i aller edleste hensikt, men det kan ikke skade om selger rådfører seg med andre før tingen legges ut for salg.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, helt nye varer er jo en annen sak enn brukte varer, så fremt varen fortsatt er i salg. Da er det opp til kjøper om den reduserte garantitiden oppveier prisforskjellen man oppnår.

For å kommentere de andre diskusjonene her: dersom du selv har kjøpt en vare brukt - til ½ pris, bør selvsagt ikke prisen du i din tur selger den for halveres på nytt. Det får da være grenser. Noe reduksjon er nok en fordel, men ikke mye - generelt sett.

Et høyt antall tidligere eiere bør reflekteres i prisforlangende, men det er selvsagt alltid kjøper som selv avveier hva han/hun er villig til å gi for varen. Kjøper man en brukt vare, så har man jo opplagt tatt en beslutning omkring dette. Har varen vært innom mange kjøpere, så bør man vel generelt sett være litt oppmerksom...

Er man våken og fornuftig, sjekker man alltid hva en slik vare bør ligge på i dagens marked.

En prisguide vil jo alltid avsløre hvor stort sprik det er på prisforlangende for en ny vare, men man kan jo ikke anklage de som forlanger den høyeste prisen for annet enn at de ikke følger med på markedsprisen. Det eneste de dyreste selgerne oppnår er å selge svært lite, eller få et slumpsalg til en som ikke gidder å sjekke prisbarometeret.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    For å kommentere de andre diskusjonene her: dersom du selv har kjøpt en vare brukt - til ½ pris, bør selvsagt ikke prisen du i din tur selger den for halveres på nytt. Det får da være grenser. Noe reduksjon er nok en fordel, men ikke mye - generelt sett.
    Det var ikke slik jeg mente det. Mente bare at man bør han rett til å vite om det originale selgeren som selger varen eller om den har gått på "rundgang" (tatt mindre vare på).

Men men, jeg hopper ut av denne tråden - sjekker alltid markedspris før jeg ringer og det bør absolutt alle gjøre, nettet er genialt til å finne slik informasjon på en enkel måte

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte selger en mail på annonsen, da jeg var ute etter en slik til, i tillegg til den jeg har fra før. Selvsagt sløvt av meg, men jeg var faktisk ikke klar over at nyprisen hadde falt så mye... regner med at releasen av Duet har påvirket her.
    Fikk svar fra selger at varen var noen få dager gammel, er i uåpnet embalasje, og med kvittering, så å forvente at man skal få denne kastet etter seg er vel litt mye å forvente. Litt ned i pris iforhold til hva man får den for ellers på nett kanskje, men å forvente halv pris på et slikt klisse nytt produkt blir faktisk litt drøyt mener nå jeg. En drøy høvding syns jeg ville vært fair.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruktbørsen i dette markedet kan være litt vanskelig å man bør nesten ha litt oversikt over de forskjellige forhandlerne for ikke å gå på en smell (betale for mye). Noen forhandlere har en veil pris og følger den som en veil pris bør.
    Noen forhandlere gir pris etter dagsformen, og av og til kan man gjøre kjempekupp og kjøpe nye produkter til en pris lavere enn det produktet går for brukt.

En annen ting er at vi alle mener vi sitter på gull produkter som er mye bedre enn alle andre i samme prisklasse og priser dem der etter, det er jo en grunn til at vi endte på et gitt produkt.

Når det gjelder vor lav bruktprisen bør være så kommer det vel veldig an på tilstand og alder også. Helt nye bruktkjøpte produkter bør selvsagt ligge litt høyere enn samme vare som er et par år gammel. Ser også at mange forlanger så godt som fullpris på bruktbørsen, dette blir for meg som å tro på julenissen! For selv om noen forhandlere som jeg skrev tidligere følger veil prisene, så vil de aller fleste produkter være prutbare, ihvertfall er det min erfaring..

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes nesten det kan være folks plikt å kommentere lavere pris dersom en selger har urimelig prisantydning. Kanskje det kan være med på å spare uheldige kjøpere fra å betale overpris..

Kom over denne for eksempel:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...?product=32656
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Jeg synes nesten det kan være folks plikt å kommentere lavere pris dersom en selger har urimelig prisantydning. Kanskje det kan være med på å spare uheldige kjøpere fra å betale overpris..

Kom over denne for eksempel:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...?product=32656
    det her har alltid vært, og alltid kommer til å være et dilemma. På den ene siden er det selvfølgelig hyggelig gjort ovenfor potensielle kjøpere å påpeke at selger ønsker mer enn hva varen egentlig er verdt, på en annen side så er det et kjøpers marked hvor varen går for det kjøper er villig til å betale, noen ganger taper du ett par kroner, andre ganger tjener du noen kroner.

Nå hører det jo med til historien at selgeren i annonsen du linket til satt sporenstreks ned prisen når han ble gjort oppmerksom på at det var litt vel høy pris. Som han skrev så hadde han ikke sjekket nypris andre steder enn der han kjøpte, og i forhold til det så var ikke prisen gæli, men som du skreiv, så kan man få denne filmen gørbillig på nettet...
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært sjelden jeg blir provosert over å se hvordan folk markedsfører sine produkter på avtorget, men denne her tar hele kransekaka: http://avforum.no/avtorget/showprodu...ct=43426&cat=7

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Svært sjelden jeg blir provosert over å se hvordan folk markedsfører sine produkter på avtorget, men denne her tar hele kransekaka: http://avforum.no/avtorget/showprodu...ct=43426&cat=7
    Og han vil slite med å få solgt den her inne på torget i hvertfall. :wink:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Og han vil slite med å få solgt den her inne på torget i hvertfall. :wink:
    næsj, skal man tolke annonsen hans litt på siden, så har vi her å gjøre med en 2gammel klassiker av en tv som faktisk er i salg den dag i dag. Og det er jo ikke akkurat ofte at en tvmodell faktisk varer 2 år på markedet. Et virkelig godt kvalitetsstempel!
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer Ideal sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukeren Msport har lagt inn samme kommentar på annonsen min tre ganger, etter at jeg har slettet den. Det vil ikke forbause meg om han fortsetter med det.

Det er faktisk ikke kriminellt å legge ut en annonse. Jeg viser til prisguiden, som faktisk indikerer at denne tv'en selges til over 13000 kroner den dag i dag. Det er kun en konstatering av fakta som det ikke går an å være uenig i med mindre man fornekter virkeligheten.

At brukeren Msport mener det finnes bedre kjøp på markedet får være hans sak, men jeg mener han bryter reglene for skikk og bruk på Avforum ved sin oppførsel i denne saken.
    Jeg håper moderator gir han en advarsel og/eller utestenger han.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ideal
    Det er faktisk ikke kriminellt å legge ut en annonse. Jeg viser til prisguiden, som faktisk indikerer at denne tv'en selges til over 13000 kroner den dag i dag. Det er kun en konstatering av fakta som det ikke går an å være uenig i med mindre man fornekter virkeligheten.
    Kan du gi meg en link til den aktuelle varen hos denne butikken? Utenom den som ligger i prisguiden altså

Det er godt mulig det er noe galt med detektivevnene mine, men jeg finner ikke denne tv'en hos denne butikken. Mye tyder på at dette er noe som har hengt igjen i prisguiden.

Hva du ønsker for din tv er meg klinkende likegyldig, men det folk reagerer på er at du henviser til noe som ikke stemmer.
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer Ideal sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har folk begynt å ringe til meg, jeg synes dette har gått for langt.
    Kjære Msport, hvis du synes det er morsomt å ringe fra skjult nummer bare for å kødde med meg så må jeg bare opplyse om at dette faktisk er ulovlig og kalles telefonterror.

Det er siste gang jeg gidder å benytte dette forumet til noe som helst.

Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han derre Msport altså.... kommer her å ødelegge hele salget for deg, skamme seg

Tror kanskje Finn.no eller tilsvarende er stedet for deg Ideal. At man finner ett totalt utdatert produkt i en prisguide til en ublu pris, har vel strengt tatt ikke rot i virkeligheten, noe de fleste avforum brukerne nok innser _veldig_ kjapt.

Uansett... lykke til med salget

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •