Hifi og AV = Sykdom uten helbredelse - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hadde ikke finn.no og HFS, AVF og Audiophile's bruktsider så ville ikke interessen min vært så sterk

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Hadde ikke finn.no og HFS, AVF og Audiophile's bruktsider så ville ikke interessen min vært så sterk

+1!

Det er jo så å si umulig å holde seg unna hvis man ser et godt brukttilbud og har penger, selv om man kanskje ikke helt har bruk eller behov for tingen...?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig moro å lese deres erfaringer med kjøp og prioriteringer, dette er en tråd som er åpen for alle. Og det er skikkelig flott at folk deler noen linjer med andre. I dag er det veldig mye fokus på det som kalles go'lyden, og den er det ikke lett å finne bestandig. Om vi da og brukte det vi hadde av utstyr og beholdt det, og kanskje tok og justerte litt i hjemmet for å få lyden. Jeg tror mye av lyden ikke anlegget bestandig, man kan ha det feiteste av det feiteste selv om det ikke tilfredstiller til det man ønsker. Så mye av lydproblematikken i dag er jo i selve hjemmet, er så få hjem som er bygget at det kan låte bra.

Det er kanskje på tide å rive opp litt i heimen for å forbedre det hele, så kanskje legge av mindre penger i lyd. Om rommene er bygget med slik kontruksjon at lyden hører hjemme, da er det som oftest lett å bytte ut hva som ikke passer inn av komponenter. Er jo mye forskjell i lydsignaturen i de forskjellige komponenter, men er det dette som er lykke?

Finne lyden altså, lykken med lyd og moro. Det hadde vært fint om konene deres kunne få slippe til denne tråden, høre hva de synes siden de fleste ikke tør å tøye grensene uten motparten sier sitt... Jeg skjønner damene også, men glem ikke det... Hifi og A/V er de peneste møblene jeg vet om...

Savner noen innspill av de STORE her inne, hadde det ikke vært for dette forumet hadde jeg ikke hatt den int heller. Vil takke for alle som deler ordene med andre her inne, masse flotte folk med masse erfaringer som gjør godt å få en bit av. Selv har jeg blitt litt tryggere på kjøp og slik etter masse timers lesning her inne, så det er flott med alle bidragene som kommer inn.

AVFORUM - En lyd for deg og en regning til meg

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    +1!

Det er jo så å si umulig å holde seg unna hvis man ser et godt brukttilbud og har penger, selv om man kanskje ikke helt har bruk eller behov for tingen...?
    Ja, er vel nettopp derfor jeg plukket opp to m65 hos deg i går Det virket så billig, så da kjøper jeg først også finner jeg noe å bruke de til senere.... Får se hvor lenge de ligger i eskene da.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Ja, er vel nettopp derfor jeg plukket opp to m65 hos deg i går Det virket så billig, så da kjøper jeg først også finner jeg noe å bruke de til senere.... Får se hvor lenge de ligger i eskene da.

Det var deg! Kult. Håper det ikke ble skrammer på de da, var ikke lett å få tunge høyttalere inn i eskene sine alene, de er ikke så kompakte heller. Kos deg

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enhver hobby fordrer jo en viss bruk av penger.
    Det vil altid finnes mennesker som tar helt av, være seg de som bygger hus rundt stereoen, de som maxer ut amexen for å prøve europas beste golfbaner eller de som kjøper seg sportsbil med driftsutgifter litt i overkant av en gjennomsnittlig lønn osv.
    Hifi er på ingen måte unikt når det kommer til priser, utspekulert markedsføring eller samlemani. Desverre så er det slik at hifi og hjemmekino ikke er en stueren måte å blåse en halv million på, mens for båt, bil, golf osv så er dette fullt godtatt.
    Det er godt å se at så mange står med føttene solid plantet på jorda og ikke har noen problemer med å handle brukt.
    Jeg har vært på dette forumet noen år nå og det er ikke til å stikke under en stol at det har vært flere episoder der nye og ivrige medlemer har satset alt i håp om godlyd og status i miljøet, mange av disse medlemmene har vært die hard hifi entusiaster, ihvertfall i den rentefrie perioden før man må begynne å nedbetale crescoen...
    Jeg tror at slik som minhjemmekino og minhifi er til mye inspirasjon, men kan også potensielt forvirre endel hoder der ute. å bli for ensporet er ikke bra for lommeboken eller samlivet, husk derfor å stikke hodet ut av sanden (eller lytterommet) en gang i blandt.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare ikke bra å svi av en mill på lyd, da hadde jeg skutt meg selv tror jeg. Jeg selv har ikke problemer å si at veien til lyden har gått via Visa'n, så det er vel slik det er for mange. Selv hadde det vært deilig å hatt penger til denne lyden, siden det koster så er den kjedelige måten avbetaling for min litt kjedelig. Jeg kan med det at min lille hobby si med det at jeg sover godt om natten, så det er ikke noe problem. Så jeg får håpe på en lotto premie så jeg kan kjøpe go lyden der og da...

Lov med drømmer dere.... Lev dem ut, ikke fall inn i de...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •