Hvordan gjør dere det med små barn i huset? - anlegget er fredet inntil videre! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 84
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Gulvet er Marabou skippsgulv laminat. Perlestaff plater malt i damenes yndlingfarge Cafe latte.

...
    Meget stilrent og flott, Msport. Men er det ikke dobbel-latte på de veggene?

Forresten - din frustrasjoner er over slik jeg ser det. Med det oppsettet og den benken er det svært enkelt å sette på noen glassdører/pleksiglass. Du flytter Onkyo'en til venstre (flytter om i hyllene der, justerer høyden på hyllene) og én dør på hver side av centeren.
    Der Onkyo'en står i dag setter du noe som jr. kan klå på - slik at han får et naturlig forhold til hele benken. Noen av hans DVD'er eller FisherPrice leker.

Tror jammen meg det finnes ferdige glassdører til den benken der (IKEA?). Og du må ha på barnesikring hvis du føler for det.

Som Maria sa i Beograd: Hold on, be strong !

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Meget stilrent og flott, Msport. Men er det ikke dobbel-latte på de veggene?

Forresten - din frustrasjoner er over slik jeg ser det. Med det oppsettet og den benken er det svært enkelt å sette på noen glassdører/pleksiglass. Du flytter Onkyo'en til venstre (flytter om i hyllene der, justerer høyden på hyllene) og én dør på hver side av centeren.
    Der Onkyo'en står i dag setter du noe som jr. kan klå på - slik at han får et naturlig forhold til hele benken. Noen av hans DVD'er eller FisherPrice leker.

Tror jammen meg det finnes ferdige glassdører til den benken der (IKEA?). Og du må ha på barnesikring hvis du føler for det.

Som Maria sa i Beograd: Hold on, be strong !
    For å si det sånn, skal du flytte på de hyllene - må du bruke slegge.... De er limt fast med seks treplugger hver. Ikke lett å flytte på dem! Er ganske sikker på at jeg er nødt til å ha Onkyo'en i midten, selv når jeg bygger ny benk. Passer fint med senter og reciver i midten - dessuten trenger den litt luft rundt seg.

IKEA har ikke noe dører som passer pr dags dato - de som passet er utgått av sortimentet. Har sporet opp en hel sjeksjon med rett dører, men det var det å få tid til å hente dem.... Litt overkill å kjøpe en hel sjeksjon for to glass dører, men junior for seg ny hylle på rommet samtidig. Dørene bør være rundt 46 - 50 cm brede og 50-54 cm høye. Å kjøpe nye glassdører produsert på mål tror jeg koster mer enn hva det smaker....

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pleksiglass og noen hengsler er ikke dyrt. Jeg ville nok prøvd ut det før jeg kvitter meg med hele greia - for å si det slik

Alt i tre kan endres på - om det er limt eller ikke. Det er kun snakk om rett verktøy og litt håndlag. Men jeg er enig i at i ditt oppsett er det peneste med receiver i midten under. Jeg ønsket å gi eksempel på hvordan du kan kompromisse med jr. og anlegget

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pleksiglass og noen hengsler er ikke dyrt. Jeg ville nok prøvd ut det før jeg kvitter meg med hele greia - for å si det slik

Alt i tre kan endres på - om det er limt eller ikke. Det er kun snakk om rett verktøy og litt håndlag. Men jeg er enig i at i ditt oppsett er det peneste med receiver i midten under. Jeg ønsket å gi eksempel på hvordan du kan kompromisse med jr. og anlegget
    Et annet problem med reciver ute på siden, er dybden - reciveren er rett ut for dyp!

Takknemelig for alle forslag! Fortsett med det (innefor rimlighetense grenser )!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pleksiglass foran receiver også!

Gå til en glassmester og spør hva det vil koste. Herdet glass eller pleksiglass.
    Tror ikke det er veldig dyrt.
    Hengsler osv får du hos ClasOhlsson eller andre steder.
    Hull til hengslene er selvfølgelig lettere å få til i pleksiglass, men det er fullt mulig å bore hull i glass også. Det kan sikkert en glassmester gjøre for deg hvis du måler nøyaktig.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg startet denne tråden for en del år siden da jeg var i samme situasjon:
    http://avforum.no/forum/av-rom-konst...eo-utstyr.html

Kan jo hende at det fortsatt er noe nyttig der i tillegg til alt som er skrevet i denne tråden.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du seriøst vurderer å selge ut alt utstyr fordi du har et POTENSIELT problem med at poden KAN være klåfingret, er det bare én ting å si:

DU ER IKKE NOK INTERESSERT I LYD...!!!

Bare selg unna, du. Når ikke engang NOEN av de ovenstående forslag får deg på bedre tanker, er det bare å legge inn årene og anerkjenne din manglende egeninteresse for lyd. Makan.

Alternativt kjøper du inn ekstra lekegrinder og plasserer utstyret i disse... :-D
    Omvendt taktikk, kaller man det... ;-)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Dersom du seriøst vurderer å selge ut alt utstyr fordi du har et POTENSIELT problem med at poden KAN være klåfingret, er det bare én ting å si:

DU ER IKKE NOK INTERESSERT I LYD...!!!

Bare selg unna, du. Når ikke engang NOEN av de ovenstående forslag får deg på bedre tanker, er det bare å legge inn årene og anerkjenne din manglende egeninteresse for lyd. Makan.

Alternativt kjøper du inn ekstra lekegrinder og plasserer utstyret i disse... :-D
    Omvendt taktikk, kaller man det... ;-)
    Nå kan jeg faktisk slå fast at poden er klåfingret. Hvis du hadde lest de siste posten, kunne du også lest at jeg faktisk har bestemt meg for å beholde det

Noen grep skal gjøres, bla med en ny benk som jeg har skrevet tidligere. Eneste jeg seriøst bekymrer meg for, er SVS!'en - det etter å ha lest om legoklosser i bassrefleksrør osv. Roffes ide med sydd trekk rundt kassa var ikke dum - for varmeutviklingen fra forsterkeren i SVS!'en er vel ikke den største?

Var nok litt panikkartet, men var litt nede sist uke pga sykdom og beskjed om en hørselsskade som gir øresus resten av livet. Samtidig som junior var en sikkelig rønner på utstyret sist uke... Da liker man å se etter enkle løsninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Eneste jeg seriøst bekymrer meg for, er SVS!'en - det etter å ha lest om legoklosser i bassrefleksrør osv. Roffes ide med sydd trekk rundt kassa var ikke dum - for varmeutviklingen fra forsterkeren i SVS!'en er vel ikke den største?
    Er det ikke mulig å lage en beskyttelse av et rør som er akkurat mindre en bassrefleksporten? I front av røret monterer man stoff tilsvarende høytalerdekselet. Røret må seff være kortere en bassrefleksporten og kunne settes inn såpass fast at småen ikke kan dytte det lenger inn/dra det ut. Vurderer denne løsningen på høytalerene i stua da jeg selv nesten kan få hånden inn i bassreflexen! De må jo friste junior. Trekk over hele høyteleren er ikke aktuellt på denne høytaleren.

//Terka

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terka
    Er det ikke mulig å lage en beskyttelse av et rør som er akkurat mindre en bassrefleksporten? I front av røret monterer man stoff tilsvarende høytalerdekselet. Røret må seff være kortere en bassrefleksporten og kunne settes inn såpass fast at småen ikke kan dytte det lenger inn/dra det ut. Vurderer denne løsningen på høytalerene i stua da jeg selv nesten kan få hånden inn i bassreflexen! De må jo friste junior. Trekk over hele høyteleren er ikke aktuellt på denne høytaleren.

//Terka
    I prinsippet er jo det en fin løsning, men du risikerer mer blåselyder, og lavere bassavstemming med mulig tap av nivå (marginalt). Dessuten er det vanskelig å få til uten å ødelegge evt. jevn avrunding av bassportens munning noe.

Riktig gjort tror jeg likevel det bør kunne fungere.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok heller gått for en mer grovmasket plate lik slike som ligger på toppen i sursildglass etc. Altså relativt grovt - slik at luft passerer fritt, men at uønskede gjenstander forblir ute... ;-)

Mulig at myggnetting vil gjøre samme nytte, tredd utenpå et ekspansjonsrør (som ikke er for tykt - man skal tross alt beholde evnen til luftflyt i røret).

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok dattera mi ca 3/4 minutt og finne ut av knappene på Ps3en, trykka eject, røska ut Gta4 og hylte ut: NÆMMEN? SEEE! :lol:
    Jeg MÅ ha ny benk...

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..husker noe som konstuktøren til Audiovector fortalte om i ett intervju i High Fidelity for ca 10år siden.
    Han lot ungene bruke anlegget som de ville, men da kun under oppsikt.
    De lærte seg også å spørre om lov til bruk. Ettersom jeg forstår så har de i ettertid tatt opp tråden etter sin far og er ivrige lydentusiaster

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg et tv benk fra alphason ambri. Dette er i ulike utførelse/farger, min var i sort som har et glass dør som skyves ned. 2 glass hyller, så plass til fire komponenter. Eller i min tilfelle, siden jeg har en svær reciever. 3 komponenter. Måtte lage noe lufte hull på forsterker siden slik at forsterkeren fikk puste. Passet såvidt akkurat. Det ble ganske så lekkert, selv med lufte hull på siden.. Må jo gjøre dette ordentlig, ikke bare bore hull i vei! Tv benken koster i underkant av 3000. Men det er i skikkelig i god kvalitet. Og i ordentlig materiale. Det vil du merke bare på vekten, komer platpakket men må måtte være to for å bære den inn døra.
    Absolutt å anbefale.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min datter vred opp volumhjulet en gang, med resultatet høy musikk og "vettskremtgrining".

Etter dette var anlegget uintressant.

Husker en nabo som hadde et gutte-tvillingpar (full av **** x 2) som likte veldig godt å velte høytalerene hans (B&W 604 S3 tror jeg) skal si at den ekstra forsikringen ble utnyttet
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en datter på snart 2år.
    Hun var veldig gira på utstyret, spillte høyt ofte..
    Jeg lot henne fikkle så mye hun ville (beholdt dekslene på HT`ene).
    Dette gikk da noen mnd å hun gikk lei.
    Nå bryr hun seg ikke om utstyret lengere..

Så, beste rådet. La ungen utforske seg ferdig (Di blir kjappt lei)
    Å hva kan en liten unge ødelegge så fremst dekslene er montert?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ida på 'jobb'..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 3 småengler, med avog til veeeeldig sorte vinger. De har fått lov til å røre, men også fått beskjed når jeg synes de har vært for hardhendte. Nå har eldstemann blitt 7, og har lært å bruke fjernkontrollen (Logitech 525) slik at han har får skrudd på tv'en og dvd'en slik at de to eldste får sett på sine programmer. Minstemann blir oppdratt av de to eldste av hva han får lov til og ikke lov til når de ser på....
    Må bare legge med et bilde av minstemann, tatt i fjor da han var 9 måneder, og hun hadde åpnet noen esker og hadde gått ut av stua....

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min lille før hun ble lei av å finjustere utstyret til far

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimba
    Å hva kan en liten unge ødelegge så fremst dekslene er montert?
    Dekslene? :P

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •