Hvordan gjør dere det med små barn i huset? - anlegget er fredet inntil videre! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 84
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Min far var en ivrig lyd entusiast i sine yngre dager, og jeg var en utspekulert liten djevel:twisted: Men jeg hadde alt av barneplater og slik på lp, så jeg fikk lære meg og bruke det, verdsette det og dra nytte av det.

Var ikke gamle knotten der jeg sprang frem og til bake med plater for å finne rett, børstet bønnhørlig av platen med kosten og la på stiften med ytterst forsiktighet, noe som i barneår var endel mer grovt enn det er nå.

Tror du angrer som en hund hvis du selger det.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En sånn en, litt større selvsakt :-D

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    http://www.lsound.se/webedit_images/4415_original.jpg

Det er litt mer å holde styr på Nok til at jeg ikke har innstillingene i hodet
    Det var da mer enn overkommelig.

Flere "hjul" å skru på og holde styr på når du er husmor - vaskemaskin, tørketrommel, komfyr osv............. haha
    Og disse kvinnene kommer ikke trekkende med BILDER hver gang de skal lage mat...............

ooops...............

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    En sånn en, litt større selvsakt :-D
    He he. Har en slik. Selge anlegg + tv og alt annet av verdi for så å plassere meg og hunden vår oppe i den.

Skal ta meg tid til å svare dere andre når jeg kommer hjem fra jobb i dag.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    He he. Har en slik. Selge anlegg + tv og alt annet av verdi for så å plassere meg og hunden vår oppe i den.

Skal ta meg tid til å svare dere andre når jeg kommer hjem fra jobb i dag.
    Eget dedikert rom til hobbyen er da ikke for mye og forlange ;-)
    Morro med lyd :-D

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lærte dattera mi og trykke på knappen, kan si at jeg angrer nå, måtte jo modifisere noen av apparatene, feks remote påslag av effektforsterker. Hun står ved benken og trykker på powerknappen mens hun ser på barnetv, gjerne
    20 ganger på rad
    De fleste andre apparatene er bak glass men hun lærte seg og åpne dørene for litt siden, så måtte til med en slags vrider foran disse.
    Det verste er når hun slår på basselementet i fronthøyttaleren, det kommer jo en gøyal klaps klaps lyd :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I gamledager ville de løst dette ved hjelp av operant betinget læring. Røring = juling.

Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde samme problemet med tvilling jentene mine, men fant en løsning på det, så de ikke plukker. ha bestandig frontene på høytalere og sub, da er de kjedelige, og jeg har satt litt svart tape på alt av lysdioder, da ble forsterkeren og dvd'n kjedelig. og jeg har tegnet uflaks forsikring hos trygg vesta :-)
    Lykke til :-D

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kommer til å angre hvis du selger.
    Hva med å sette alt i et høyere rack med hjul som du kan trille inn i et skap, et annet rom eller noe lignende. Bedre enn å selge.
    Eller låsbart skap og bruke fjernkontroll med IR-Extender?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 3 åring og en datter på 14 mnd. Jeg har bygd annleget slik at det er minst mulig fristelser. Det betyr at jeg har TV og alle høyttalere (foruten sub) hengende på veggen, med kablene skjult slik at det ikke er noen ting å dra i. Jeg har byttet alle komponentene slik at det eneste synlige er recieveren, PS3 og Squeezeboks. PS3 og SB har lite knapper, så det er aldri noe problem. Recieveren har litt mer knapper, men den har merkelig nok aldri fått noe særlig oppmerksomhet fra barna.

Subbene vurderte jeg å sette slit at membranen ble skjult, men med frontstoffet på tror barna dette er bord, så de får ikke noen annen oppmerksommhet enn at det av og til blir plassert en bamse på toppen av de.

Alle kabler til/fra stereobenken er skjult i veggen. Jeg fikk også lagt opp egen strømkurs bak benken slik at det ikke er en synlig kabel i hele oppsettet.

Fjernkontrollene derimot - de forventer jeg å måtte bytte etter hvert. De får en del oppmerksomhet, og går i gulvet titt og ofte.

Det jeg også har gjort er å flytte sofaen en del ut fra bakveggen, og lage lekekrok med hyller/kommode osv. Det gjør at lytterne blir mer midt mellom front og bakhøyttalerne, samtidig som barna har sin egen lille lekekrok. Dette tar nok bort en del av oppmerksomheten fra annlegget, da lekekroken er vesentlig mer interresant enn frontrekka.

Til sist - det hjelper med tilsnakk dersom de tråkker over streken. Barna må få beskjed om hva som er lov og ikke, og det hjelper!

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være frekk, men jeg mener det er galskap og kvitte seg med utstyr som gir en såpass med glede. Kanskje ender ungen opp med å ødelegge en liten ting i løpet av de neste årene. Er det så farlig at det er bedre å kvitte seg med alt sammen?

Pluss det er lett og kjøpe et rack med låsbart glasskap på. Finnes veldig mange modeller så du kan få et som passer til ditt utstyr. Hvis ikke går det også an å kjøpe flere enn et og stable dem i høyden for de som er bygd for det, så du kan egentlig sette det opp akkurat så du ønsker. Eneste minuset er kanskje baksida med ledninger, men det går jo an og borre et hull bak i veggen der alle ledninger kommer ut, for så å legge dem i en slik "kabelskinne" som vil gjøre det veldig vanskelig for et barn og nappe i dem.

Min far driver med dam i hagen, som er en hobby han liker godt. Han er selvfølgelig litt bekymret for fugler, katter og evt. unger (som han løpe inn i hagen og hoppe uti). Han konkluderer ikke med at han risikerer en katt tar en av f.eks 15 fisker, og dermed dropper hele dammen og sementerer over hele greia. Nå la han nettopp gjerdet rundt dammen og deler av hagen. På den måten risikerer han ikke at det blir noe tull med veldig små unger som vil bade, samtidig som hunden kan løpe fritt i den delen av hagen, og han føler seg tryggere selv.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner virkelig ikke hva vi har gjort. Vi har en datter på 4 og hun er snill som et lam når det kommer til pappas hifi. Hun har aldri vært interessert å trykke og tulle med hverken fjernkontroller eller varme rør (au..)

Nå har hun fått egen kassett/cd-spiller på rommet. Og hun klarer helt fint å bytte plater og sette på denne selv.

Barneplater på rommet er mye bedre enn pappas polske frijazz i stua.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OXO
    PS3 og SB har lite knapper, så det er aldri noe problem.
    PS3 har i prinsippet en knapp. Det er faktisk ikke en knapp engang, bare et berøringsfelt. Min lille Ida vet utmerket godt hvor denne er og PS3'n er resatt (hold knappen inne et par sekunder) et par ganger i uka..
    Ingen knapp er for liten eller skjult nok til å unnslippe den knøttlille trykkefingeren hennes (snart 10mnd).

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Ingen knapp er for liten eller skjult nok til å unnslippe den knøttlille trykkefingeren hennes (snart 10mnd).
    Hehe - hvordan ville hun gått fram for å "cracke" et rack med låsbare glassdører som står inntil bakvegg, tror du?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Jeg skjønner virkelig ikke hva vi har gjort. Vi har en datter på 4 og hun er snill som et lam når det kommer til pappas hifi. Hun har aldri vært interessert å trykke og tulle med hverken fjernkontroller eller varme rør (au..)

Nå har hun fått egen kassett/cd-spiller på rommet. Og hun klarer helt fint å bytte plater og sette på denne selv.

Barneplater på rommet er mye bedre enn pappas polske frijazz i stua.
    Nøkkelordene for en grei unge er uthevet

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville kanskje ha nedskalert anlegget til noe som kan henges litt opp på veggen?? som feks. KEF 5005 og valgt en sub med nedadrettet bass som MJ acoustics 50? anlegget ville jeg ha plassert i ett låsbart AV-skap...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer fasiten folkens!

Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Eget dedikert rom til hobbyen er da ikke for mye og forlange ;-)
    Morro med lyd :-D
    Eget dedikert rom er noen år frem i tid - underetasjen er utleid og økonomisk + plassmessig er det gunstig noen år frem i tid. Men innen en fem års tid og/eller en unge til må den tas i bruk. Har store planer for kjelleren, men langt frem i tid og enda fjernt i horrisonten.

Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Her kommer fasiten folkens!
    Det er en meget kjedelig løsning, men har noe liknende liggende.

Noen spurte om hva jeg har i dag - legger ut "debut" bildet av utstyret her på avforum. Dette er frontrekke og elektronikk. Litt mye rot i resten av stua og en stund siden jeg har tatt bilder nå - så det blir med dette ene bildet. Har heller aldri vært noen "racer" i Photoshop, så fargene sitter ikke helt korrekt.

-stue-jpg

Gulvet er Marabou skippsgulv laminat. Perlestaff plater malt i damenes yndlingfarge Cafe latte.

Har i dag fjernet platespilleren - mulig den blir koblet til ved behov i fronten når det skulle være behov. Mangler da jording, men er det kritisk? Videre har jeg bestemt meg for å lage ny benk med glassdører på sidene og åpen front. Benken blir ganske lik den jeg har i dag, som forøvrig ikke er mer enn 4 måneder. Litt smalere rom på sidene til glassdørene og noe bredere i midten så man kan få plass til en større center. Muligens ei hylle til på en av sidene. Benken blir noe høyere. Men dette er detaljer og tas eventuelt senere i en annen tråd.

Bunnlinja er vel at anlegget er freda for en stund.

Humøret er noe bedre i dag og ser noe lysere på tilværelsen til meg og anlegget! Dessuten har guttungen vært noe mindre klåfingra de to siste dagene - kanskje tilfeldig? Uansett, han er bare 12 måneder...

Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er sikkert , dette er dyster lesing for meg som er ungkar!

Først av alt så skal uhorvelig store summer gjemmes bort eller trekkes fra husholdningsbudsjettet for å få råd til det du har i tankene... Og en god ide virker som å være å legge på minst 10% av beløpet til smøring og sikkert enda mere om det ikke kan gjemmes vekk diskre i et hjørne / kamufleres som et nytt settebord...

...så skal det megles om hvorfor den "Kun 6 år gamle 36 tommeren som fungerer helt fint trengs å byttes ut??!?" eller "Vi spiller jo ikke høyt på den forsterkeren vi har nå , hva skal vi med en ny ?!?" (med trykk på "vi")

.. så skal det krangles og megles om å faktisk få ha "de store stygge greiene dine I STUA??!?!" - Det kan du GLEMME!

- og når ungene kommer så må det UT IGJEN??

HJEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLPPP!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Coaslip
    En ting er sikkert , dette er dyster lesing for meg som er ungkar!

Først av alt så skal uhorvelig store summer gjemmes bort eller trekkes fra husholdningsbudsjettet for å få råd til det du har i tankene... Og en god ide virker som å være å legge på minst 10% av beløpet til smøring og sikkert enda mere om det ikke kan gjemmes vekk diskre i et hjørne / kamufleres som et nytt settebord...

...så skal det megles om hvorfor den "Kun 6 år gamle 36 tommeren som fungerer helt fint trengs å byttes ut??!?" eller "Vi spiller jo ikke høyt på den forsterkeren vi har nå , hva skal vi med en ny ?!?" (med trykk på "vi")

.. så skal det krangles og megles om å faktisk få ha "de store stygge greiene dine I STUA??!?!" - Det kan du GLEMME!

- og når ungene kommer så må det UT IGJEN??

HJEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLPPP!!!
    Kan vel trøste deg med at ikke alle er sånn!:-D
    På under et år så har jeg 3 effektforsterkere blitt byttet ut med 3 nye, 2 cd-spillere er byttet ut. Ny hodetelfonforsterker og 50' tv er kommet inn. Hele hjemmekinoannlegget er byttet ut. Jeg har fått møbelere om tv-stua ut fra beste mulighet for lyd/bilde. Når B&W 801'ene ble bært inn i stereo'en så sa hun at de ligner jo på R2D2 fra Starwars! (Hun mener at de ikke ser særlig pene ut, men er veldig fornøyd med lyden!)

Hun mener at det er er nok endringer for en stund nå, så når Squeezebox'en nettopp kom inn så kjøpte jeg også en Tivoli Audio til henne som vi kan ha på badet når junior stelles. Den ble hun veldig gla for!

Fortalte samboeren om denne tråden og spurte om hun hva hun syntes. For henne var det ihvertfall uaktuellt å selge unna! Junior og foreldre får heller lære seg å leve med annlegget og eventuelle situasjoner. Når hun og junior reiste oppver til svigers denne uka så sa hun at nå må jeg benytte muligheten til å spille litt høyt og kose meg med god musikk. Har nok en helt super samboer jeg!

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •