Lite informasjon av Canton høytalere på norske nettsider - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 134
    Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Antunes
    Det er vanvittig. Tror jeg fikk pris på 32.000 en gang i tiden. Dette er High End for lite penger. Hvem er det du snakker med nede i Bergen.
    Det er ikke en vanvittig pris, men den opprinnelige prisen er vanvittig. Vanlig pris fra forhandler i Tyskland er rundt 2000 Euro for paret.

Newcomer Sviggum sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vento Reference er en serie som er godt ut av produksjon, mulig derfor den lave prisen. På canton sine hjemmesider er prisen for per stk og ikke par. Så du må nok dobble prisen i Tyskland.

Fikk nettopp mine Reference 3.2 i hus, i hvit pianolakk

Skal komme tilbake med noen bilder og litt tekst etterhvert som ting kommer på plass.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canton Reference 3.2

Helt rått Sviggum. Ser det kommer med frakt fra Tyskland og norsk mva på det samme som å kjøpe i Norge når det gjelder Vento Reference. Da er det billig med Vento Reference her til lands. Bedre å kjøpe hos BMH da. Ser den nye Reference serien er dyr i Tyskland og omtrent lik pris som i Norge. Ser Canton opererer med stk.pris. Hvordan var 3.2? Rått med den oppløste diskanten?

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaringer med Vento-serien, altså ikke Vento Reference? Den er jo priset endel lavere, så jeg lurer på hva det er å si om egenskapene til disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vento serien fra Canton

Hva vil du vite? Alu basser som er lynkjappe og kontante. Flott oppløst signatur med tydlig tetaljert topp.(Ikke skarp) Synes 880, den nye ser veldig spennende ut. Ellers er jo 890 en klassiker blitt i verden og har fått store tester helt fra den het 809. 809/890 har jeg hørt og er veldig imponert over det jeg fikk demonstrert. Kunne tenkt meg å høre 880, spennede at de har begynt å lage to sett gulvstånde med doble basser. Den er også utrolig å se på i denne pianolakk fargen med et flott snitt i designet. Vento er tross alt Cantons flaggskip hvis man ser i det vanlige programmet. Det er håndlaget tysk kvalitet som lages i Tyskland. Husk Canton er en av få som lager sine toppmodeller selv fra bunnen av.

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vil du vite? Alu basser som er lynkjappe og kontante. Flott oppløst signatur med tydlig tetaljert topp.(Ikke skarp) Synes 880, den nye ser veldig spennende ut. Ellers er jo 890 en klassiker blitt i verden og har fått store tester helt fra den het 809. 809/890 har jeg hørt og er veldig imponert over det jeg fikk demonstrert. Kunne tenkt meg å høre 880, spennede at de har begynt å lage to sett gulvstånde med doble basser. Den er også utrolig å se på i denne pianolakk fargen med et flott snitt i designet. Vento er tross alt Cantons flaggskip hvis man ser i det vanlige programmet. Det er håndlaget tysk kvalitet som lages i Tyskland. Husk Canton er en av få som lager sine toppmodeller selv fra bunnen av.
    Svært viktig for meg: jeg vil ikke ha en skarp og for "frampå" diskant. Dette har irritert meg med enkelte Dali-høyttalere, høyttalere som for all del er fantastiske på enkelte typer musikk, men som ikke egner seg like godt på annet. Mulig er jeg følsom på dette området, men da må jeg nok også ta hensyn til det. Derfor liker jeg også det du skriver om tydelig, detaljert topp uten at den er skarp (håper nettopp det stemmer). Du skriver jo forøvrig mye av det jeg vil vite, og jeg vurderer å ta en tur til AVShop for å høre på noen varianter, og aller helst 880 som du skriver om. De står i alle fall i sortimentet deres, så man får forespørre om disse finnes inne kanskje. Ellers er jeg helt enig hva angår design og finish. De ser elegante ut, rett og slett, og utseende er også svært viktig for meg siden dette vil være stuehøyttalere. Prismessig er det jo heller ikke på noen måte avskrekkende, så det er interessant å oppleve hva man kan få for prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canton

Tror ikke AV-Shop har noe demorom. Det er vel bare en liten nettbutikk med et lite kontor tror jeg. Eller har jeg gått glipp av noe?

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke AV-Shop har noe demorom. Det er vel bare en liten nettbutikk med et lite kontor tror jeg. Eller har jeg gått glipp av noe?
    Det er helt sikkert riktig, jeg kjenner ikke til butikken, så bare på nettet at de har Canton i sortimentet. Har vært i kontakt med importør Njål Hansson for muligheten til en demo på Vento (ikke reference), men de hadde den ikke inne der, og finner ingen andre. Så hvis det er klin umulig å få høre en høyttaler er det i alle fall vanskelig for meg å kjøpe.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vento & Vento Reference

Hei. Husk Vento 880 koster mellom 18.000 og 19.000 NOK. Hos Bergens Musikk handel kan du få Vento Reference 7 til 20.000 NOK tror jeg. Det er en helt annen oppløsning i den Vento serien enn den "vanlige". Vento Ref.7 koster normalt over 30.000. Jeg så de hadde Vento Ref.5 også på tilbud å vurderer å kjøpe et sett selv.

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Husk Vento 880 koster mellom 18.000 og 19.000 NOK. Hos Bergens Musikk handel kan du få Vento Reference 7 til 20.000 NOK tror jeg. Det er en helt annen oppløsning i den Vento serien enn den "vanlige". Vento Ref.7 koster normalt over 30.000. Jeg så de hadde Vento Ref.5 også på tilbud å vurderer å kjøpe et sett selv.
    Hvis det er riktig at Vento 880 koster 18.000 er jo prisforskjellen liten for øyeblikket opp til reference, men på hjemmesiden til Avshop er 880 oppgitt til ca 11.000, hvilket gir en større prisdifferanse. AVshop.no / GulvstÃ¥ende

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canton Vento

Da er de dyre. 11.000 er pr stk. Da tar de 22.000 for paret. Sjekket dette med N.Hansson AS og de ligger mellom 18.000-20.000 i Norge. Det er satt til 20.000 men det kan vel importeres billigere fra Tyskland men med fortolling og frakt osv.er det for lite å spare på det. Og man mister oppfølging rundt garanti. Jeg har forresten bestemt meg for å kjøpe et sett Canton høyttalere til. Jeg skal slå til på tilbudet på Vento Reference 9 som jeg har hatt før. Jeg savnet det paret og nå handler jeg for å ha en stund. Den dynamikken til 12.000 på tilbud er 10.000 kr for billig. BMH har de inne og det ryker ut et par der i løpet av noen dager. Gleder meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hvar1
    Det er BMH som selger disse i Bergen, og det ser ut til at størsteparten av de "mindre" reference-modellene har havnet nettopp der. Har skrevet med importør og fått bekreftet de lave prisene i øyeblikket. Det kan også sees på BMH sin hjemmeside, for eksempel 7'ern her http://www.bmh.no/shop/index.php?pag...mart&Itemid=15

For de som ikke befinner seg på den kanten av landet så skal leverandøren være behjelpelig med demo i sine lokaler i Oslo-området, men han har bare 9 og 5 tilgjengelig av de "mindre". Vil ikke kjøpe noe slikt uhørt, men må si det frister å få seg en demo for å se om det bør fraktes noe over fra Bergen
    Vil anbefale deg å høre både på 9`eren og 5`eren da dette er et veldig godt tilbud. Tror ikke BMH har Ref 7 igjen på lager lenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har noen par med 9 igjen men 5erne er definitivt utsolgt då eg kjøpte de siste i dag !!!:twisted:

Trenger råd, hjelp og anbefalinger vedrørende forsterkeri matching :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal bruke AVM M3 NG som effektforsterker til mine, men med en surroundreceiver som for-forsterker (blir nok en utskiftning etterhvert). En mulighet der vil da være AVM V3 NG.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olbi33
    De har noen par med 9 igjen men 5erne er definitivt utsolgt då eg kjøpte de siste i dag !!!:twisted:

Trenger råd, hjelp og anbefalinger vedrørende forsterkeri matching :-D

Har nå Hegel H20 og P4 hjemme på test på mine Ref 3.2

Synes det er en kanon match :-D

så ta med Hegel når du vurderer nytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda joda, låter kanon dette.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hær kommer ett par bilder som jeg lovde.

Bedre sent en aldri 8)

Vedlegg 74359

Vedlegg 74360

Vedlegg 74361

Skal få tatt noen bedre bilder etterhvert

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FLOTT !!!

Holder på å lære ørene mine den nye lyden i stuen,konemor har værtfall konkludert .... KANON LYD :-D

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olbi33
    FLOTT !!!

Holder på å lære ørene mine den nye lyden i stuen,konemor har værtfall konkludert .... KANON LYD :-D

Takker takker. Gjenstår en del kabeskjuling og fin tuning før jeg er i mål.

Hva driver du Vento ref 5 med ?

Har du ikke prøvd Hegel, anbefaler jeg deg å prøve

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    britisk godlyd fra Cambridge, ser for tiden etter emotivo effekt, tror det kan bli en bra match,

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •