Lite informasjon av Canton høytalere på norske nettsider - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 134
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Leikis
    Hjemme hos meg spiller det utrolig bra med Plinius bak roret, pre og effekt. Det ligger en Plinius SA-102 klasse A til salgs på Hifisentralen for litt over budsjett. Den spiller garantert utrolig bra på Canton, men jeg ville kanskje vurdert en integrert med HT bypass for samkjøring med surround.
    Hegel H200 for eksempel. Det ligger også Avi effekt og en integrert og en Ps Audio HCA-2 effekt på sentralen som er gode kandidater til effekt.
    Jeg har selv prøve en Denon AVR 2808 på mine Vento 890DC, det var triste greier. Så du har garantert MYE å hente på oppgradering 8)
    Mange takk for tips! Skal ta disse med i vurderingen når kjøpet skal i boks etterhvert
    Hvordan vil du karakterisere lyden fra Plinius forsterkere? Leste et par tester av din kombinasjon, og det lovet jo igrunnen riktig så bra. Bra trøkk i lave frekvenser, men kanskje noe frempå i diskanten såvidt jeg kunne forstå. Liker at det er detaljert i toppen, uten tendenser til skriking og lyttetrøtthet. Hvordan er Plinius og Canton på dette? Slik jeg har det nå er det tendenser til litt vel fremtredende diskant om jeg drar på en del.

Plinius SA102 var jo et skikkelig monster!! Sikkert helt rått

Ja, du tenker at jeg ville fått bedre lyd i stereo med feks en slik Hegel H200?

Du sier noe... Vet det bor mye i høyttalerne, og er også overbevist om at det er masse å hente på effekt. Var godt å høre du mener det samme hehe!

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Mange takk for tips! Skal ta disse med i vurderingen når kjøpet skal i boks etterhvert
    Hvordan vil du karakterisere lyden fra Plinius forsterkere? Leste et par tester av din kombinasjon, og det lovet jo igrunnen riktig så bra. Bra trøkk i lave frekvenser, men kanskje noe frempå i diskanten såvidt jeg kunne forstå. Liker at det er detaljert i toppen, uten tendenser til skriking og lyttetrøtthet. Hvordan er Plinius og Canton på dette? Slik jeg har det nå er det tendenser til litt vel fremtredende diskant om jeg drar på en del.

Plinius SA102 var jo et skikkelig monster!! Sikkert helt rått

Ja, du tenker at jeg ville fått bedre lyd i stereo med feks en slik Hegel H200?

Du sier noe... Vet det bor mye i høyttalerne, og er også overbevist om at det er masse å hente på effekt. Var godt å høre du mener det samme hehe!
    Plinius og Canton med Ps Audio dacen er en meget bra kombo med en fin balanse mellom akkurat passe og for mye i toppen. Det er super detaljert og stort uten at det bikker over mot for mye i toppen. Utrolig go mellomtone også ! Jeg bruker også bi wire med 6 kv massiv kobber høyttalerkabler, noe som er med å balansere lyden helt supert.

Det meste vil bli bedre om du bruker integrert eller pre og effekt i forhold til surr ampen, det er ivertfall min erfaring.

Jeg har solgt mine Canton nå, men er absolutt en Canton fan enda 8)
    Når jeg får penger blir det nokk en Reference fra Canton, men i første omgang blir det noe DIY.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plinius og Canton med Ps Audio dacen er en meget bra kombo med en fin balanse mellom akkurat passe og for mye i toppen. Det er super detaljert og stort uten at det bikker over mot for mye i toppen. Utrolig go mellomtone også ! Jeg bruker også bi wire med 6 kv massiv kobber høyttalerkabler, noe som er med å balansere lyden helt supert.

Det meste vil bli bedre om du bruker integrert eller pre og effekt i forhold til surr ampen, det er ivertfall min erfaring.

Jeg har solgt mine Canton nå, men er absolutt en Canton fan enda 8)
    Når jeg får penger blir det nokk en Reference fra Canton, men i første omgang blir det noe DIY.
    Dette lover godt Er igrunnen akkurat sånn jeg vil ha det. Jeg bør vel ikke være bekymret for pinglete bass heller, for den er allerede ganske ålreit hehe.
    Nå har jeg van den hul kabler... Tipper de blir værende, og at de er gode nok sammen med mer effekt og.

Hehe, du har nok veldig rett i det ja! Vil tror jeg får et godt merkbart løft både på lave og høyere volumer. Mye mer kontroll og styrke.

Tøft! Ser du for deg gulvstående i reference serien?? Har bare hørt 9.2DC, men det er den overlegent beste stativhøyttalern jeg har hørt!! Har stort sett alltid blitt lite imponert over små høyttalere, men disse tok tak i meg på en helt annen måte. Maken til detaljer kombinert med kjellerdyp bassgjengivelse skal man lete lenge etter for å finne i samme klasse Var på nippet til å kjøpe, men fikk et tilbud jeg ikke kunne si nei til på de jeg har nå hehe...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canton og AVM

Hei igjen. Et lite tips: Se hva Canton importøren i Danmark, Sverige og Norge selger av elektronikk. Det er neppe tilfeldig at dette er AVM. AVM er i følge den svenske importøren det som står best til Canton. Snakket med han på Arken messa og hadde gleden av å høre Ref.3.2 til AVM for og sluttrinn. Imponerende blokker de har til 40.000 og 90.000 kr.paret. Njål Hansson har dette på sitt showrom i Oslo. Varmt og kraftfullt låter det veldig dynamiskt med en herlig punch som jeg ikke trodde var mulig. Sjekk ut dette tyske merket. Antunes

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antunes
    Hei igjen. Et lite tips: Se hva Canton importøren i Danmark, Sverige og Norge selger av elektronikk. Det er neppe tilfeldig at dette er AVM. AVM er i følge den svenske importøren det som står best til Canton. Snakket med han på Arken messa og hadde gleden av å høre Ref.3.2 til AVM for og sluttrinn. Imponerende blokker de har til 40.000 og 90.000 kr.paret. Njål Hansson har dette på sitt showrom i Oslo. Varmt og kraftfullt låter det veldig dynamiskt med en herlig punch som jeg ikke trodde var mulig. Sjekk ut dette tyske merket. Antunes
    Heisann!

Skal helt klart ha AVM i vurderingen Har en bekjent med AVM Evolution M3ng effekter, og det låter skikkelig bra på Karat!
    Har du en anelse av hva disse koster? Fikk en følelse av at de ikke er helt gratis hehe...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft! Ser du for deg gulvstående i reference serien?? Har bare hørt 9.2DC, men det er den overlegent beste stativhøyttalern jeg har hørt!! Har stort sett alltid blitt lite imponert over små høyttalere, men disse tok tak i meg på en helt annen måte. Maken til detaljer kombinert med kjellerdyp bassgjengivelse skal man lete lenge etter for å finne i samme klasse Var på nippet til å kjøpe, men fikk et tilbud jeg ikke kunne si nei til på de jeg har nå hehe...
    Det må nokk bli en gulvstående ja, enten 7.2 eller 5.2, sistnevnte er litt i dyreste laget da.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må nokk bli en gulvstående ja, enten 7.2 eller 5.2, sistnevnte er litt i dyreste laget da.
    Skal vel litt til å tråkke feil med noen av dem
    Såvidt jeg kan skjønne, så er 5.2 den rike og litt mer vellykkede halvbroren til Vento 890DC?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vel litt til å tråkke feil med noen av dem
    Såvidt jeg kan skjønne, så er 5.2 den rike og litt mer vellykkede halvbroren til Vento 890DC?
    Det stemmer nokk det ja, like størrelser på elementene, mens 7.2 har 2 x 7" basser i stedet for 8" i 5.2

7.2 ligger vel på rundt 35 lapper, 5.2 er vel rundt 50.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer nokk det ja, like størrelser på elementene, mens 7.2 har 2 x 7" basser i stedet for 8" i 5.2

7.2 ligger vel på rundt 35 lapper, 5.2 er vel rundt 50.
    Åhh, ja 15k er ikke småpenger imellom... Tror det er fantastiske høyttalere begge deler, med tanke på hvordan 9.2 oppfører seg
    Har du hørt noen av dem?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åhh, ja 15k er ikke småpenger imellom... Tror det er fantastiske høyttalere begge deler, med tanke på hvordan 9.2 oppfører seg
    Har du hørt noen av dem?
    Har ikke hørt noen av reference nei, men de låter vel bedre en Vento, så må de være helt fantastiske

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt noen av reference nei, men de låter vel bedre en Vento, så må de være helt fantastiske
    Hvis du skulle få deg en demo er det lett å bli betatt tror jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Skal helt klart ha AVM i vurderingen Har en bekjent med AVM Evolution M3ng effekter, og det låter skikkelig bra på Karat!
    Har du en anelse av hva disse koster? Fikk en følelse av at de ikke er helt gratis hehe...
    Hei. Vet ikke eksakte priser på alt men tror fortrinnet ligger på 20.000 og det billigste sluttrinnet på 30.000 kr paret ca. Har vært på lyttekvelder tidligere hos Njål Hansson AS og har hørt alt av både Reference og Vento. Vurderer 3.2 til 75.000. Har fått et tilbud på denne og denne låter varmere og er mer oppløst enn Vento-serien. Den har nye diskanter med keramikk, blandet i alumangan som var det eneste Canton brukte før. I praksis betyr dette at dette låter perfekt med en mer slepen diskant som ikke er fullt så kvass som tidligere. Kan ikke skjønne annet enn at dette er det nærmeste man kommer perfekt. Enig i at Ref.9.2 er en opplevelse. Hadde de selv.

Newcomer Useless sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her ble d liv....

Det er noen år siden eg var hos importør Njål Hansson i Oslo og fikk god demo og service. Ble bergtatt av den første reference serien og slo til på et bra tilbud. Disse spiller meget bra sammen med litt eldre elektronikk av Classe........

AVforum.no - Useless's hjemmekino

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antunes
    Hei. Vet ikke eksakte priser på alt men tror fortrinnet ligger på 20.000 og det billigste sluttrinnet på 30.000 kr paret ca. Har vært på lyttekvelder tidligere hos Njål Hansson AS og har hørt alt av både Reference og Vento. Vurderer 3.2 til 75.000. Har fått et tilbud på denne og denne låter varmere og er mer oppløst enn Vento-serien. Den har nye diskanter med keramikk, blandet i alumangan som var det eneste Canton brukte før. I praksis betyr dette at dette låter perfekt med en mer slepen diskant som ikke er fullt så kvass som tidligere. Kan ikke skjønne annet enn at dette er det nærmeste man kommer perfekt. Enig i at Ref.9.2 er en opplevelse. Hadde de selv.
    Riktig Da er det ikke helt gratis nei... Litt i overkant utenfor budsjett tror jeg, men man kan jo alltids prate med dem om pris. Skal få tatt meg en demo med Evolution M3ng hektet bakpå min rimelige Denon, bare for å høre forskjellen mot noen aktuelle konkurrenter og. AVM har meget spennende produkter! Kunne tenke meg å prøve feks Parasound, Vincent eller Hegel også. Jeg har ikke masse erfaring, men ser for meg å bruke litt tid før jeg bestemmer meg. Finne akkurat det som passer i min stue og lommebok Er jo litt av moroa det også...

Om du skulle finne på å få deg Reference 3.2 tror jeg du kommer rimelig nærme perfekt lyd i stua di Ser for meg at den har et herlig lydbilde ut fra beskrivelsen din, og vil tro den har skikkelig med punch i de lave frekvensene og! Lekkert!
    Hvilken fargefinish vurderer du?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Useless
    Det er noen år siden eg var hos importør Njål Hansson i Oslo og fikk god demo og service. Ble bergtatt av den første reference serien og slo til på et bra tilbud. Disse spiller meget bra sammen med litt eldre elektronikk av Classe........

AVforum.no - Useless's hjemmekino
    Der var det en Cantonmann til gitt!
    Godt å høre du har fått bra service der. Har ikke hørt annet enn positive ting jeg heller, så ser for meg at det er et bra sted å handle.
    Hehe, det virker som om Canton er glad i litt dyr elektronikk. Men mine Karater er jo egentlig ikke så fryktelig kostbare i seg selv. Er Karat sær på elektronikk i forhold til Vento eller Ref serien?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser denne tråden er en del måneder gammel, men kjører på likevel.

Noen som vet pris på Vento Reference 1? Disse ser virkelig lekre ut.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nikita
    Noen som vet pris på Vento Reference 1?
    140k !

Newcomer ronnyr sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Følg linken...

Tonart

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vær obs på at det har kommet en ny utgave nå, og at prisen antakelig har gått noe opp

Vanvittige høyttalere ja!!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canton Reference 1.2

Reference 1.2 heter den nye versjonen av det som var Vento Reference 1. Koster 180.000 i Tyskland ser jeg. Blir sikkert noe dyrere i Norge. Sjekk ut den nye testen på dem i tyske Audios august utgave. Kan vel ikke gjøre det bedre på test. Knuser jo det som er langt dyrere. Har hørt lillebroren 3.2 og er sykt imponert. 18 Hz skal det gå ned til etter Cantons målinger og jeg tror de langt på vei har rett. Har aldri hørt et mere oppløst lydbilde med en saftigere kjellerbass. Canton og bass er og blir best i verden.

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •