Lite informasjon av Canton høytalere på norske nettsider - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 134
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vet det er sent, så du kan kanskje ved anledning fortelle oss hvilke(n) modell(er) det er tale om og hva det er som trekker ned. Vi tåler å høre det, spesielt fra en med din erfaring...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Basert på lydopplevelser - iscenesatt og utført av Canton's representanter
    Om dette var på en messe, så vet du like godt som meg at lydopplevelsen under slike forhold er sterkt kompromittert.

Men la oss slippe å spekulere. Jeg (vi) hadde satt stor pris på om du kunne dele dine erfaringer med oss i litt mere detalj, takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dårlig lyd??

Å hevde at noe rundt Canton er dårlig er som å si at BMW og Audi er elendig.
    Man kan gjerne like Toyota bedre, men sier selvsagt IKKE at dyrere og bedre merker er dårlig.
    Canton er vel snart eneste høyttalerprodusent igjen som faktisk produserer dette selv. Tysk kvalitet fra A-Å og slikt høres. Noe mere nyansert kritikk hadde vært fint, hva har du hørt, spilt på hva og hvor???? Har hatt ca 10-12 par Canton høyttalere siden 80-tallet. Kunne ikke falle meg inn å bytte merke, en gang Canton frelst og du er hekta for livet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes så mye bra elektronikk som passer til Vento serien. Sørg for at det har nok krefter og strøm. Det som helt sikkert passer i normal prisklasse er Rotel,Arkam og Atoll. Går du litt opp i pris er T+A det beste jeg har hørt på Canton.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ikke å nevne Classe!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

chrono

Chrono-serien er faktisk det samme som Cantons gamle flaggskip Ergo-serien.
    Innmat er helt likt men Ergo-serien har trekabinett. Det har ikke Chrono serien som er bekledd med folie utenpå MDF. Chrono er billigere pga dette. De er ganske like i lydbildet som Ergo og hvem husker ikke Ergo RC-L som fikk super test på slutten av 90-tallet. Et par klassikere som man ikke får kjøpt lenger.

Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes, fikk solgt Arcam A90 intigrert forsterker idag, så blir ny forsterker på meg i sommer, er bare litt i tvil hva jeg skal invistere i. Per dagsdato er det Arcam AVR350 som ligger best an, men vet ikke om eg heller skal bare kjøre stereo, og da prøve meg på A38, og når eg evt handler større høytalere kjører jeg på med ett ekstra effekttrinn Arcam P38. Men svært usikker hva jeg skal gjøre :\ Kun en ting jeg er sikker på, det er at elektronikken vil bestå av Arcam produkter

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antunes
    B&W har fortsatt sitt store fortrinn i en varm mellomtone, men av høye frekvenser går seieren til Tyskland. Jeg liker diskanter som er pågående i den forstand at det blir mye detaljer, åpent og med en riktig klang. Spredningen er også bedre på tyske høyttalere og du er ikke nødt til å sitte i sentrum hele tiden.
    B&W varm mellomtone? Det har ikke jeg hørt, men synes heller at merker er av de mest nøytrale. Jeg har hørt en Canton modell (husker ikke hvilken men kostet ca 20-25k) og det lå alt annet enn nøytralt. Altfor lys og med altfor mye fremtoning av detaljer. Det kan sikkert imponere noen men personlig synes jeg ikke det har så mye med troverdig og god musikkformidling å gjøre. Mer for å prøve å (over)imponere?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W lager gode høyttalere de, men merket er ikke akkurat kjent for sin nøytrale klang. Det er derimot Canton (vi snakker da om Vento Reference serien). I de aller fleste omtaler jeg har lest av B&W høyttalere, så omtales disse å ha en dreining mot varme toner.

Kombinerer man B&W høyttalere med en forsterker fra f.eks. Classe som er meget nøytral, så blir resultat meget bra. Men benytter man en forsterker som ligger på den varme siden, så blir det for mye av det gode.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Kombinerer man B&W høyttalere med en forsterker fra f.eks. Classe som er meget nøytral, så blir resultat meget bra.
    Dette kommer nok litt ann på øret som hører?

Jeg hørte B&W 803D og 802D, på dyr Classe elektronikk å dette var helt ræva spør du meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canton

Dette er høyttalere som på det varmeste kan anbefales. Jeg har hatt mange oppsett. Nå spiller jeg på Vento Reference 1 som jeg er svært fornøyd med. Disse høyttalerene er et kupp i forhold til prisen. Håper du velger Canton.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve

Jeg hørte B&W 803D og 802D, på dyr Classe elektronikk å dette var helt ræva spør du meg.
    Vel, det er jo mange faktorer som spiller inn - ikke bare god eller dårlig hørsel, hvis det var det du forsøkte å insinuere :-?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Efraimsen
    Dette er høyttalere som på det varmeste kan anbefales. Jeg har hatt mange oppsett. Nå spiller jeg på Vento Reference 1 som jeg er svært fornøyd med. Disse høyttalerene er et kupp i forhold til prisen. Håper du velger Canton.
    Disse bar du neppe inn i stua alene tenker jeg

De veier jo nesten 90 kg hver

Man skal lete lenge etter bedre høyttalere for pengene enn R1, ja.

TAD-R1 overgår nok Cantons toppmodell, men disse har da også en veiledende pris på 500 000 kroner pr. par.

Alan

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det er jo mange faktorer som spiller inn - ikke bare god eller dårlig hørsel, hvis det var det du forsøkte å insinuere :-?
    Det var overhodet ikke deg jeg mente, viss du tolket det sånn. Jeg tenkte mer på hvilke ører du har. Dvs, det er ikke sikker B&W og Classe spiller bra i mine ører, fordi om det gjør det i dine ører. Det er jo akkurat dette som er strålende med denne hobbyen, ingen har lik smak

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner. Kan godt hende vi har forskjellige ører
    Men det kan også være at HiFi-klubben ikke hadde sørget for at oppsettet var optimalt - ville i så fall ikke overraske meg...

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner. Kan godt hende vi har forskjellige ører
    Men det kan også være at HiFi-klubben ikke hadde sørget for at oppsettet var optimalt - ville i så fall ikke overraske meg...
    Det kan sikkert være, men har hørt Classe og B&W etter dette også. Men men, nok om det

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må være en meget dårlig investering dette da?

Abbey Road Studios has upgraded all of its reference systems with both the new 800 Series and Classé CA-M400 amplifiers.
    http://www.bowers-wilkins.com/display.aspx?infid=1621

Jeg betviler ikke at du hørte hva du hørte, men som sagt så er det mange faktorer som kan påvirke resultatet.

Men enig med deg, la oss få tråden tilbake i sporet

Alan

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da synes jeg du er særdeles kresen :-D. En ekte ultra high-end kar med masse gryn.

Selv har jeg aldri hørt en B&W høyttaler som låter "varmt", men vi har visst ulike referanser. Jeg kan heller ikke huske å ha lest noe annet at de er ganske så nøytrale i HiFi blader. Noen her klager jo over at de er så nøytrale at de er kjedelige :-?. Men er man vant til lys klang så kan jo andre virke "varme".

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Da synes jeg du er særdeles kresen :-D. En ekte ultra high-end kar med masse gryn.
    Kresen? JAA! Der er jeg, så til de grader. Skal være den første til å innrømme det, sta og kresen. Hehe Men at jeg er en ekte ultra high-end kar med masse gryn kjenner jeg meg ikke igjen i. Jeg er en fattig ung herreman på 20 år som er lærling

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kresen? JAA! Der er jeg, så til de grader. Skal være den første til å innrømme det, sta og kresen. Hehe Men at jeg er en ekte ultra high-end kar med masse gryn kjenner jeg meg ikke igjen i. Jeg er en fattig ung herreman på 20 år som er lærling
    Hvis meget gode høyttalere til 100 blanke og forsterker til tja.. 50.. spiller dårlig så må jo et anlegg som spiller bra være steinhakkenende dyrt :-D. Men har du er rimelig anlegg låter det helt råttent i forhold :twisted:?

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •