Er det farlig å sove i samme rom som forsterkeren?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er det farlig å sove i samme rom som forsterkeren?

Her om dagen tenkte jeg på at forsterkeren mulig gir ut skadelige strålinger, og når jeg har anlegget på rommet og forsterkeren 2 meter fra der hvor jeg sover kan det kanskje være skadelig`?.

Noen som vet noe om dette`? bør jeg dra ut kontakten?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det sånn: Vi omgir oss daglig med så mye sterkere stråling enn det som kan komme fra en forsterker i standby, at jeg ikke ville vært for bekymret over akkurat det. Har du trådløst internett i huset, er strålingen fra det så mange ganger sterkere enn det som kommer fra en forsterker at jeg heller ville vurdert å skru av routeren når du ikke bruker den.

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klokkeradio er noe av det verste. du ligger med den under en meter fra deg, og trafoen gir fra seg MYE stråling, mye mer enn hvis du bor under en høyspentledning.
    Læreren vår er veldig opptatt av akkurat dette
    han har et måleinstrument(Trifield meter) som målte stråling rundt mobilen og diverse annet, ganske kult :-D

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wlan er ikke sunt
    Frykter at barna får stråleskader - VG Nett

her jeg sitter har vi også en telefonmast til mobil 50-60meter unna, og 10m unna kontoret. telenor betaler månedsleie for antennen sin. de penga trenger jeg når kreften slår inn senere i livet :lol:

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hah, en ny kabeldebattråd!

Denne kan bli riktig fin, bare vi blir enig om at det meste tasser rundt utenfor vinduet i et diskursivt Ingenmannsland. Eller var det under sengen blandt kjøttetende hybelkaniner og eplekjerner at svaret lå. Og hvem vet hva som egentlig henger inne i skapet blant dressene etter farfar, han som døde av kreft i -83, når døra er igjen og man sover søtt?

Ei søster av meg jobba som telemontør og ble med ujevne mellomrom beordra ut til ei eldre dame som var plaga med "stemmer i veggen". Kunne det være noe med hustelefonen som nylig var montert?

OK, OK! Man skal vel passe på hodeinnholdet hvis det er forholdsvis intakt, mot stråling og sånt, men jeg er sjøl et gammelt dyr og det frista bare sånn å gjøne litt. Dessuten sitter jeg for tida oppe om nettene, og da løper ofte fantasien (og skadefryden?) avgårde med vettet.

Staa paa! Whatever brings you thru`the night!

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før man spøker med det kan man lese denne arikkelen.

Når det er sagt er neppe en forsterker det verste. Jeg er ihvertfall ingen lege, men jeg tenker som så at mennesket ikke har noen forutsetning for å være immun mot elektromagnetisk stråling, da alt er selvpåført, og det hovedsaklig i løpet av det siste tiåret.

Nei, jeg er ikke hysterisk, men har fått opp øya for at dette er noe vi kanskje ikke vet konsekvensene av. Mest sannsynlig er det forska for lite på det, og i den store sammenhengen er både WiFi og GSM helt nytt.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Hah, en ny kabeldebattråd!
    Bare vent til Nordost ser markedsføringsverdien i strålingsskjermede kabler!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det blir det nye - kle hele boligen i spesiell stålfolie for å dempe all strålingen. Spørs om plan og bygningsetaten er så glad hjemmesnekrede "telt" over tettbebygde hus, men de får krangle med kreftspesialistene på radiumshospitalet.

Kreft er jo en ting, men vet vi hvordan dette påvirker den generelle helsen til folk? Om ikke annet skulle en tro at folk fikk MER energi av stråling, ikke mindre.....

Men å sove i samme rom som en forsterker? Tviler på at det er farlig....

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Men å sove i samme rom som en forsterker? Tviler på at det er farlig....
    Med mindre man ikke skrur den av og har Death Metal dundrende i rommet - blir ikke mye søvnkvalitet over det

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom heller med noen konkrete tallverdier som viser hvor svak denne strålingen faktisk er i steden for en del tull og fjas som ruller i denne tråden - lite matnyttig.

Vet det er et svensk forskerteam i Ystad eller Malmø(litt usikker) som har forsket på hvordan hjernen påvirkes av stråling. Riktignok fra GSM som holdes rett inn mot øret, og må antas å ha høyere energi. Vet ikke hva resultatene ble, men det må jo gå an å få tak i hvis noen er interessert.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Simen H
    Her om dagen tenkte jeg på at forsterkeren mulig gir ut skadelige strålinger, og når jeg har anlegget på rommet og forsterkeren 2 meter fra der hvor jeg sover kan det kanskje være skadelig`?.

Noen som vet noe om dette`? bør jeg dra ut kontakten?
    Det sikkrester vil vel alltid være å kobble vekk nett kablingen, men det kan vel også statistisk sett, klare å generere farlige situasjoner.

Den største helserisikoen med å dele nattesøvnen med en forsterker måtte vel være hvis forsterkeren er full av støv og med spenning på i standby skulle ta fyr i løpet av natta.
    Har forøvrig aldri hørt at det har skjedd branner med forsterkere, det er vel mer eldre CRT TVer i standby eller jordede flatskjermer tilknyttet kabelTV osv som mer er kjennt for å starte branner.

Den elektromagnetiske stålingen kan vel også variere sterkt fra forskjellige forsterker konstruksjoner avhengig av hva som er i drift i standby og hvordan trafoen er konstruert osv, og vil faktisk uten å ha noe tallmateriale mistenke som andre her også angir, være mer redd for den lille trafoen inni en klokkeradio på under 1m avstand i et plast kabinett, enn en forsterker (ofte med en stålkabinett som danner et faraday bur) i standby på 2meters avstand.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Kom heller med noen konkrete tallverdier som viser hvor svak denne strålingen faktisk er i steden for en del tull og fjas som ruller i denne tråden - lite matnyttig.
    Jeg ser ikke du kommer med noen tall?

Og hvor utbredt tror du forskning på stråling fra audioforsterkere er?

Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Vet det er et svensk forskerteam i Ystad eller Malmø(litt usikker) som har forsket på hvordan hjernen påvirkes av stråling. Riktignok fra GSM som holdes rett inn mot øret, og må antas å ha høyere energi. Vet ikke hva resultatene ble, men det må jo gå an å få tak i hvis noen er interessert.
    Det er vel ikke bare svenskene som forsker på effekten av mobiltelefoner mot øret. (som forøvrig ikke kan sammenlignes med en audioforsterker). Relevant informasjon ang. GSM og dens skadeeffekter er det derimot masse informasjon om på internet om en har interessen. Dette er bare noe som dukket opp etter et raskt søk, men som sagt så ser jeg det ikke så veldig relevant ift. det trådstarter spør om.....

The Effects of 860 MHz Radiofrequency Radiation on the Induction or Promotion of Brain Tumors and Other Neoplasms in Rats
    Bernard C. Zook and Samuel J. Simmens

Departments of Pathology and of Epidemiology and Biostatistics, The George Washington University, Washington, D.C. 20037

Zook, B. C. and Simmens, S. J. The Effects of 860 MHz Radiofrequency Radiation on the Induction or Promotion of Brain Tumors and Other Neoplasms in Rats.

Sprague-Dawley rats were irradiated with a continuous- wave (CW) or a pulsed-wave (P) radiofrequency (RF) for 6 h/day, 5 days/week from 2 up to 24 months of age. The RFs emanated from dipole antennas (1 W average output) 2.0 ± 0.5 cm from the tip of each rat's nose. The RFs had an 860 MHz frequency, and the specific absorption rate was 1.0 W/ kg averaged over the brain. Fifteen groups of 60 rats (900 total) were formed from offspring of females injected i.v. with 0 (groups 1, 2, 9, 10, 13), 2.5 (groups 5, 6, 7, 8, 11, 12, 14) or 10 mg/kg (groups 3, 4, 15) ethylnitrosourea (ENU) to induce brain tumors. Groups 1, 3, 5 and 7 received the PRF, and groups 9 and 11 the CWRF; groups 2, 4, 6, 8, 10 and 12 were sham-irradiated, and groups 13–15 were cage controls. All rats but 2, totaling 898, were necropsied, and major tissues were studied histopathologically. There was no statistically significant evidence that the PRF or CWRF induced neoplasia in any tissues. Additionally, there was no significant evidence of promotion of cranial or spinal nerve or spinal cord tumors. The PRF or CWRF had no statistically significant effect on the number, volume, location, multiplicity, histological type, malignancy or fatality of brain tumors. There was a trend for the group that received a high dose of ENU and was exposed to the PRF to develop fatal brain tumors at a higher rate than its sham group; however, the result was not significant using the log-rank test (P = 0.14, 2-tailed). No statistically significant differences were related to the PRF or CWRF compared to controls in the low- or zero-dose groups regarding tumors of any kind.

BIOONE Online Journals - The Effects of 860 MHz Radiofrequency Radiation on the Induction or Promotion of Brain Tumors and Other Neoplasms in Rats

"If Mobile Phones Were a Type of Food, They Simply Would Not be Licensed"

• Cellular phone increases the risk of brain cancer (brain tumor).

• Cellular phones can do biological damage through heating effects.

• Cellular phone causes symptoms: including headaches, earaches, blurring of vision, short-term memory loss, numbing, tingling, and burning sensations, bad sleep,fatigue, Anxiety.

• Single and double strand DNA breaks in brain cells increased after exposure to RF. Exposure to both continuous wave and pulsed RF (mobil phone) produced DNA damage. Double strand breaks, if not repaired, are known to lead to cell death.

• Research by other scientists indicates that prolonged use of mobile phones may cause hot-spots to develop inside the brain, causing damage which could lead to Alzheimer’s disease or cancer (brain tumor).

• Dr Henry Lai and Dr N. P. Singh from the University of Washington in Seattle believe the radiation changed brain cell membranes in the rats - and the effects are so severe that it could affect humans, too.

Cellular phone (mobile phone) causes: cancer, biological damage, headaches

Effect of Immobilization and Concurrent Exposure to a Pulse-Modulated Microwave Field on Core Body Temperature, Plasma ACTH and Corticosteroid, and Brain Ornithine Decarboxylase, Fos and Jun mRNA

Stagg, R. B., Hawel, L. H., III, Pastorian, K., Cain, C., Adey, W. R. and Byus, C. V. Effect of Immobilization and Concurrent Exposure to a Pulse-Modulated Microwave Field on Core Body Temperature, Plasma ACTH and Corticosteroid, and Brain Ornithine Decarboxylase, Fos and Jun mRNA.

Exposure of humans and rodents to radiofrequency (RF) cell phone fields has been reported to alter a number of stress- related parameters. To study this potential relationship in more detail, tube-restrained immobilized Fischer 344 rats were exposed in the near field in a dose-dependent manner to pulse-modulated (11 packets/s) digital cell phone microwave fields at 1.6 GHz in accordance with the Iridium protocol. Core body temperatures, plasma levels of the stress-induced hormones adrenocorticotrophic hormone (ACTH) and corticosterone, and brain levels of ornithine decarboxylase (Odc), Fos and Jun mRNAs were measured as potential markers of stress responses mediated by RF radiation. We tested the effects of the loose-tube immobilization with and without prior conditioning throughout a 2-h period (required for near-field head exposure to RF fields), on core body temperature, plasma ACTH and corticosteroids. Core body temperature increased transiently (±0.3°C) during the initial 30 min of loose- tube restraint in conditioned animals. When conditioned/tube- trained animals were followed as a function of time after immobilization, both the ACTH and corticosterone levels were increased by nearly 10-fold. For example, within 2–3 min, ACTH increased to 83.2 ± 31.0 pg/dl, compared to 28.1 ± 7.7 pg/dl for cage controls, reaching a maximum at 15–30 min (254.6 ± 46.8 pg/dl) before returning to near resting levels by 120 min (31.2 ± 10.2 pg/dl). However, when non-tube-trained animals were submitted to loose-tube immobilization, these animals demonstrated significantly higher (3–10-fold greater) hormone levels at 120 min than their tube-trained counterparts (313.5 ± 54.8 compared to 31.2 ± 10.2 pg/dl; corticosterone, 12.2 ± 6.2 μg/dl compared to 37.1 ± 6.4 μg/dl). Hormone levels in exposed animals were also compared to those in swim-stressed animals. Swimming stress also resulted in marked elevation in both ACTH and corticosterone levels, which were 10–20 fold higher (541.8 compared to 27.2–59.1 pg/dl for ACTH) and 2–5 fold higher (45.7 compared to 8.4– 20.0 μg/dl for corticosteroids) than the cage control animals. Three time-averaged brain SAR levels of 0.16, 1.6 and 5 W/ kg were tested in a single 2-h RF-field exposure to the Iridium cell phone field. When RF-exposed and sham-exposed (immobilized) animals were compared, no differences were seen in core body temperature, corticosterone or ACTH that could be attributed to near-field RF radiation. Levels of Odc, Fos and Jun mRNA were also monitored in brains of animals exposed to the RF field for 2 h, and they showed no differences from sham-exposed (loose-tube immobilized) animals that were due to RF-field exposure. These data suggest that a significant stress response, indicated by a transient increase in core body temperature, ACTH and corticosterone, occurred in animals placed in even the mild loose-tube immobilization required for near-field RF exposure employed here and in our other studies. Failure to adequately characterize and control this immobilization response with appropriate cage control animals, as described previously, could significantly mask any potential effects mediated by the RF field on these and other stress-related parameters. We conclude that the pulse-modulated digital Iridium RF field at SARs up to 5 W/kg is incapable of altering these stress-related responses. This conclusion is further supported by our use of an RF-field exposure apparatus that minimized immobilization stress; the use of conditioned/tube-trained animals and the measurement of hormonal and molecular markers after 2 h RF-field exposure when the stress-mediated effects were complete further support our conclusion.

BIOONE Online Journals - Effect of Immobilization and Concurrent Exposure to a Pulse-Modulated Microwave Field on Core Body Temperature, Plasma ACTH and Corticosteroid, and Brain Ornithine Decarboxylase, Fos and Jun mRNA

Cell-phone radiation can cause visual damage

In a recent scientific study conducted by a team of researchers from the Technion, a possible link between microwave radiation, similar to the type found in cellular phones, and different kinds of damage to the visual system was found. At least one kind of damage seems to accumulate over time and not heal, challenging the common view and leading the researchers to the assertion that the duration of exposure is not less important than the intensity of the irradiation. The researchers also emphasized that existing exposure guidelines for microwave radiation might have to change.

Untitled Page

Research and Regulatory Efforts on Mobile Phone Health Issues

Scientific research to date does not demonstrate that the radiofrequency
    energy emitted from mobile phones has adverse health effects, but the
    findings of some studies have raised questions indicating the need for
    further investigation. The U.S. government sponsors and supports some
    research efforts on mobile phone health issues, but wider research efforts
    are under way internationally. The World Health Organization has
    identified priorities for research on mobile phone health issues, and a
    variety of organizations in Europe, the United States, and elsewhere, have
    begun efforts to address these research needs. Given the long-term nature
    of much of the research being conducted—particularly the
    epidemiological and animal studies—it will likely be many more years
    before a definitive conclusion can be reached on whether mobile phone
    emissions pose any risk to human health.

Howstuffworks

How Do Cell Phones Affect the Environment?

The environmental effects of radio frequencies are also largely unclear. Migrating birds have been known to fly right into cell phone and other communications towers. Some blame the radiation emanating from such towers for disorienting the birds and undermining their navigational abilities. Others chalk such incidents up to poor visibility associated with bad weather and nothing more.

Some farmers have observed that cows grazing near cell towers are more likely to experience still births, spontaneous abortions, birth deformities and behavioral problems, not to mention general declines in overall health. Moving cattle herds away from such towers has reportedly led to immediate health improvements.

Cell Phones - Are Cell Phones and Microwave Radiation Really Unhealthy?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huston, Huston!

For å sitere meg sjøl, eh.., min avatar, eh.. glem det! No broplem? No problem, we`ve got a problem!

Noen som husker en tråd like etter sist jul der en vel ansett skribent i hardware.no fikk stryk og "ikke bestått"? Hvor havna den, gikk umulig av sporet? Denne leder (allerede) i samme klasse.

Ved vareopptellinga 2008/-09 det komme en tråder-som-går-av-sporet-etter-få-innlegg-men-lever-videre-kategori.

Eller er det bare meg og cyber-egoet?

Edith:/ "Før man spøker med det kan man lese denne arikkelen (cyr)". Ikke rart med han Rolf der, ledningene går jo rett gjennom hodet./Piaf

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er i all hovedsak hentet fra Statens Strålevern:

I og med at det er snakk om en forsterker, er det vel mest nærliggende å tenke elektromagnetisk stråling? ICNIRPs anbefalte eksponeringsgrenser for elektriske og magnetiske felt er frekvensavhengige. For publikum er grenseverdien for 50 Hz elektriske felt 5 kV/m, for magnetfelt 100 µT, for arbeidstakere er tilsvarende verdier henholdsvis 10 kV/m og 500 µT. Faregrensene for lavfrekvente magnetiske felt er usikre. I felt over 200 nT er det relativt mange undersøkelser som påviser økt krefthyppighet. Dette nivået er også kriteriet for å betegne en dataskjerm som lavtstrålende. De strengeste sikkerhetskravene antyder 14 nT som nedre grense for skadevirkninger. (Smith,1982) Tyske byggebiologer bruker 20 nT som faregrense. (Maes,1990)

Kroppen vår styres blant annet av indre elektriske strømmer. For eksempel er det den elektriske aktiviteten i henholdsvis hjerte og hjerne som registreres ved EKG- og EEG- undersøkelser. Når en person befinner seg i et elektromagnetisk felt dannes det svake elektriske spenninger og strømmer i kroppen, og spørsmålet må være om og eventuelt hvordan disse kan påvirke kroppens naturlige strømmer eller gi andre skadevirkninger. Det er vel etablert at kraftige lavfrekvente elektriske felt (> 10 kV/m) og magnetfelt (> 1000-10 000 μT) kan indusere såpass sterke strømmer i kroppen at nerver aktiveres. Dette skyldes at vi får tilstrekkelig store spenningsforskjeller langs nerver til at vi får utløst aksjonspotensialer. Slike effekter er inngående studert og karakterisert og denne kunnskapen ligger til grunn for internasjonalt anbefalte grenseverdier. Felt som kan indusere strømmer i kroppen er imidlertid langt høyere enn de man vil oppleve i dagliglivet. Det er bare i et fåtall helt spesielle situasjoner som for eksempel ved vedlikehold på høyspentlinjer, arbeid under spenning og magnetpulvertesting, man kan bli eksponert så høyt.

Så konklusjonen må vel være at det ikke er farlig å sove i samme rom som forsterkeren. Da har jeg sagt det jeg skal si i denne tråden

Kilder forøvrig:
    International Commission on Non-Ionizing Radiation Protection
    Smith,CW. & Best,S. 1989 "Electromagnetic man - health hazards in the electrical environment", Dent, London, Maes,W. 1990
    "Stress from current and radiation", Lecture notes, Schorlemer str. 87, D-4040 Neus, Tyskland

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mørke bølger her inne?

Statens strålevern har sikkert aksjer både her og der. Ingen grunn til å la seg berolige!

Tar selvkritikk for å behandle temaet så respektløst. Seff er ståling mye rart og skadelig i store mengder og ved gal bruk. Se f.eks. på eks-kjerringa: Jeg gifta meg med en sangfugl og da jeg skilte meg var hun blitt til en kalkun med hengende hals og skinn nok for to.

Solariumregningene sto heldigvis i trekk på hennes konto. Men det betyr ikke at jeg har bytta pinnekjøttet ut med kalkun til jul. Makan!

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Mørke bølger her inne?

Statens strålevern har sikkert aksjer både her og der. Ingen grunn til å la seg berolige!

Tar selvkritikk for å behandle temaet så respektløst. Seff er ståling mye rart og skadelig i store mengder og ved gal bruk. Se f.eks. på eks-kjerringa: Jeg gifta meg med en sangfugl og da jeg skilte meg var hun blitt til en kalkun med hengende hals og skinn nok for to.

Solariumregningene sto heldigvis i trekk på hennes konto. Men det betyr ikke at jeg har bytta pinnekjøttet ut med kalkun til jul. Makan!
    Eneste grunnen til at du ikke er skitredd tenker jeg er fordi du bor i Alta, og der er det åtte mil mellom hver mobilsender. Pluss moms.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    Eneste grunnen til at du ikke er skitredd tenker jeg er fordi du bor i Alta, og der er det åtte mil mellom hver mobilsender. Pluss moms.
    Her vet var vel ballen og ikke mannen som skulle tas?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    Skjønner ikke helt hva du mener her, da det du skriver vel ikke helt henger sammen. En hver mobil telefon som man skal kunne få toveis kommunikkasjon med må vel både være en sender og mottaker, og med store avstander og mye terreng osv må vel bare sendestyrken opp, så noen og en hver burde vel være skitredd her....:?

Er ellers litt uforstående til zeezar sine litt merkelige og kanskje litt for utfyllende inlegg her. Får ut i fra beskrivelsene kanskje mer forståelse og sympati med eks kona hans etter noen av disse innleggene, og vet snart ikke helt hvilke baller som burde taes....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Er ellers litt uforstående til zeezar sine litt merkelige og kanskje litt for utfyllende inlegg her. Får ut i fra beskrivelsene kanskje mer forståelse og sympati med eks kona hans etter noen av disse innleggene, og vet snart ikke helt hvilke baller som burde taes....
    Åh, nå ser jeg jo at tråden ligger under "Generelt audio og HiFi"! Altså, fare pent i dørene. Ligge lavt med ironi og unngå Off Topic.

Da dementerer jeg påstandene om eks-kone. Men at litt forurensnig her og litt forurensning der gjør en skarve forbruker motstandsdyktig, det holder jeg fast ved med kalde, kvite knoker. "Litt forurensning" betyr i denne sammenheng stråling man ikke unnslipper i sin hverdag.

Dessuten er det nå min terapi å la avataren, Hr. Zeezar, ta styringen enkelte ganger. Å bli tilrettesatt her inne blir en balansegang mellom jeg`et (meg) og cyber`jeget (zeezar) å takle. Beholder ham i uoverskuelig framtid, medgjørlig og tjenende som han har vist seg å være. Synes likevel at det er lærerikt å bli irettesatt hvis man har vært usaklig og de gangene man tar feil. Men synes det skal være tillatt å la avataren leve sitt cyber-liv av og til.

Beklager denne Off Topic`en.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •