Hva er en Denon AVR 4306 Silver verdt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva er en Denon AVR 4306 Silver verdt?

Jeg sitter med tanken for å selge min gode surround receiver og heller gå over til ett stereo oppsett. Det jeg lurer på da hva min receiver kan ha vært på bruktbørsen. Den er akkurat ett år gammel, har alt av manualer, embalasje og den er helt strøken.

Håper det kan komme noen med fornuftige prisforslag, takk på forhånd.....

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, hva med ca. 9000 kroner? Selv om den ikke støtter HD-lyd, støtter den jo multikanals PCM, den er kraftig, har bra romkorreksjon, veldig bra fjernkontroll og nettverksmuligheter.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Tja, hva med ca. 9000 kroner? Selv om den ikke støtter HD-lyd, støtter den jo multikanals PCM, den er kraftig, har bra romkorreksjon, veldig bra fjernkontroll og nettverksmuligheter.
    burde nå kunne klare og få 11-12 for denne, kostet den ikke 20000 i sin tid?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Legg den ut på AVtorget å se hva folk er villige til å gi.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kostet vel ikke 20 000, nei. Tror den var på ca. 16? Og så falt den litt i pris mot slutten. Men det er mulig jeg husker feil.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kosta 17 laken på det dyreste og den falt ned til 15 og der ble den til den ble erstattet med 4308. Jeg betalte 15000 for den da jeg kjøpte den for ett år siden, men jeg savner skikkelig stereo lyd siden music is my life....

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Den kosta 17 laken på det dyreste og den falt ned til 15 og der ble den til den ble erstattet med 4308. Jeg betalte 15000 for den da jeg kjøpte den for ett år siden, men jeg savner skikkelig stereo lyd siden music is my life....
    Så det fungerer ikke skikkelig enda du har effektforsterker? Trodde Denon sin forforsterkerdel var bra? Men tydeligvis ikke i stereo?

Edit: Har du handla inn parasounden forresten?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Så det fungerer ikke skikkelig enda du har effektforsterker? Trodde Denon sin forforsterkerdel var bra? Men tydeligvis ikke i stereo?

Edit: Har du handla inn parasounden forresten?
    Jeg synes det er noe som mangler bare, så jeg har vurdert å gå for For/Effekt av Parasound heller. Tenkte å prøve ett salg her og se hva jeg kan få for forsterkeren. Så tar jeg resten deretter..... Den effekten jeg har nå er jo en låne effekt av Rotel RB1070, og vil ikke si at dette trøkker slik jeg vil ha det... Savner no....

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg synes det er noe som mangler bare, så jeg har vurdert å gå for For/Effekt av Parasound heller. Tenkte å prøve ett salg her og se hva jeg kan få for forsterkeren. Så tar jeg resten deretter..... Den effekten jeg har nå er jo en låne effekt av Rotel RB1070, og vil ikke si at dette trøkker slik jeg vil ha det... Savner no....
    Ja elektronikken til å skape kremlyd både i stereo og i 5.1 på samme anlegg koster flesk. I allefall det jeg har erfart etter mange runder hær og dær med lytting til forskjellig utstyr.

Håper du har mulighet til å få lånt med deg utstyret hjem for å prøve før du bretter ut pungen. :-D
    Du må da klare å få en 9-10 lapper for recieveren?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper å få mest mulig for den i hvertfall, det er ikke noe Parasound utstyr å lytte på i dette området. Det hadde vært kjekt å fått hørt på noe i hvertfall, men skal lytte på ett Lyngdorf anlegg snart da. Den forsterkern til 14k på Hifiklubben, så vi får se åssen den er først med en effekt til.

Det koster å få i pose og sekk, derfor velger jeg stereo siden jeg er mest opptatt av musikk og slikt. Jeg har fått for mye klager her pga subben min her hjemme, hender at naboen dunker og skriker da den buldrer litt da. Ikke at det plager meg, men jeg syns bare det er moro men det gjør ikke naboen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting du må være klar over nå, er at du på film ikke vil få med LFE kanalen og særlig hvis du fortsatt skal ha sub vil miste mye i forhold til å ha en surroundamp.

På musikk derimot vil du nok ha mye å hente!

Ser du tenker på Lyngdorf. Bra valg! Kjører selv en Lyngdorf TDAI2200 med Roomperfect. Anbefales!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var på lytting i går hos Hifiklubben og fikk demonstrert Lyngdorf TDAI 2175 og TDA2200 med og uten effektforsterker.

Den første virket litt tam men finspillende, fikk testet den ut på Dali Ikon 8 som jeg har fra før her. Det låt fint bra men jeg synes det manglet trøkk, var kanskje litt slapt til forventningene.Vi testet ut med en Denon DCD-1500 cd spiller som jeg har fra før, så prøvde vi den Lyngdorf CD1 spillern og da ble klangen noe bedre.

TDA2200 var da en del bedre på lyd og trøkk, fikk ett bedre og mere åpent lydbilde av denne forsterkern. Så den skal jeg ikke si noe vondt om, testet ut med noe akustisk musikk osv og man hørte virkelig en god klang, og litt fin bass og mellomtone. Jeg synes at fortsterkern var fortsatt litt snill, siden jeg ikke så bass elementene var i bevegelse engang.

Det kunne vært moro å prøvd Lyngdorf TDA2200 med roomperfect, men det går litt over mitt budsjett i hvertfall. Og da vil jeg tro at høytalerne og resten må følge etter for å få det jeg leiter etter.

Jeg trenger noe som røsker litt i mellomgulvet, så jeg får sjekke ut Parasound NC serien i neste runde. Ingen i nærområde som har noe jeg kan høre på?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd NAD M3, da?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er testet ut men jeg har ikke råd til det systemet akkurat nå, må jo ha ny cd spiller og det hele. Da blir det dyrt, så det blir nok Parasound test om jeg finner noen som har eller selger...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •