Surroundforsterker og steroforsterker på samme høyttalere. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hula
    parasound er mer kjent for trøkk en oppløsning, ihvertfall av det jeg har hørt fra NC. Litt mer spent på Halo serien som jeg skal teste ut snart. Men på mine B&W CM7 høytalere så synes jeg NC2250 har god kontroll på høyt volum. Er veldig fornøyd med den.

hadde vært kjedelig å ikke vært fornøyd med noe til 10 lapper... :-D

jeg har bestilt A23 til mine DM683. Planen er vel å få tak i en til med tiden og bi-ampe..

det er det "loop" brukes til på Parasound, er det ikke ?!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du behøver ikke prosessor inngang, men det blir litt mer komplisert uten.

pre out fra reciever - main in på en forsterker, så videre, men du må justere volumet på forsterkeren manuelt på den integrerte forsterkeren.
    Da vil du se film og slikt fra reciever, mens cd spilleren kobler du rett på den integrerte forsterkeren og spiller musikk via den igjen altså uten å være i tilknytning til recieveren.

Litt kronglete forklart, men jeg er en smule trøtt enda

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    parasound er mer kjent for trøkk en oppløsning, ihvertfall av det jeg har hørt fra NC. Litt mer spent på Halo serien som jeg skal teste ut snart. Men på mine B&W CM7 høytalere så synes jeg NC2250 har god kontroll på høyt volum. Er veldig fornøyd med den.
    Det er fint å bli fornøyd med sakene også, er farlig det med å teste ut alt mulig vet du. Ender opp ribbet og blakk med sur kone på kjøpet. Er litt synd at det ikke er noen i nærheten som selger Parasound, men kanskje bare kjøpe og prøve. De kan vel ta tilbake om man ikke liker produktet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøper du gjennom kvalitetslyd.no så spørs det nok om du får solgt det uten no særlig tap igjen... :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Du behøver ikke prosessor inngang, men det blir litt mer komplisert uten.

pre out fra reciever - main in på en forsterker, så videre, men du må justere volumet på forsterkeren manuelt på den integrerte forsterkeren.
    Da vil du se film og slikt fra reciever, mens cd spilleren kobler du rett på den integrerte forsterkeren og spiller musikk via den igjen altså uten å være i tilknytning til recieveren.

Litt kronglete forklart, men jeg er en smule trøtt enda
    ja mulig du er trøtt, for hvis du bruker "main in" på forsterker, så går jo det som regel rett inn i effekttrinnet, og gjør så at volumkontrollen ikke er i signal-veien...
    (gjelder hvertfall NAD)
    og da må man jo koble om bak for å kunne bruke cd-spilleren og slike ting som er koblet til den integrerte...

hvis man kobler inn i en vanlig rca-inngang derimot, stemmer jo det du sier.. (cd, aux, disk, input 1923, osv)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er fint å bli fornøyd med sakene også, er farlig det med å teste ut alt mulig vet du. Ender opp ribbet og blakk med sur kone på kjøpet. Er litt synd at det ikke er noen i nærheten som selger Parasound, men kanskje bare kjøpe og prøve. De kan vel ta tilbake om man ikke liker produktet.

Det er vanlig angrefrist på 14 dager.. Men det blir mye frem og tilbake om du skal drive å teste ut 3-4 ting og bruke angrefristen.

LTR AUDIO & VIDEO DESIGNE :: audio og video løsninger fra Onkyo Parasound JCL Kimberkable Russound Yamaha Sonus Faber har kjempeservice og holder til i oslo. Han låner sikkert ut en 2250 for testing..

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    ja mulig du er trøtt, for hvis du bruker "main in" på forsterker, så går jo det som regel rett inn i effekttrinnet, og gjør så at volumkontrollen ikke er i signal-veien...
    (gjelder hvertfall NAD)
    og da må man jo koble om bak for å kunne bruke cd-spilleren og slike ting som er koblet til den integrerte...

hvis man kobler inn i en vanlig rca-inngang derimot, stemmer jo det du sier.. (cd, aux, disk, input 1923, osv)

hehe, godt mulig du har rett, lenge siden vi kobla opp en dunge med nad integrerte på en låvedans Sa jo jeg var trøtt

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vanlig angrefrist på 14 dager.. Men det blir mye frem og tilbake om du skal drive å teste ut 3-4 ting og bruke angrefristen.

LTR AUDIO & VIDEO DESIGNE :: audio og video løsninger fra Onkyo Parasound JCL Kimberkable Russound Yamaha Sonus Faber har kjempeservice og holder til i oslo. Han låner sikkert ut en 2250 for testing..
    Jeg har bestemt meg for å teste ut Lyngdorf og Parasound, det er planen fremover. Klubben i byen skulle ta inn en Lyng. jeg kunne prøve ut, så det kan bli spennende å sjekke ut en dansk forsterker også.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    kjøper du gjennom kvalitetslyd.no så spørs det nok om du får solgt det uten no særlig tap igjen... :-)
    Hvor lang leveringstid har de på sine Parasound produkter?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hender jo at de har noe inne, så det går vel kjappere...
    men NC-2100 tok rundt 14 dager tror jeg... (som jo er lenge når man gleder seg som en unge) :-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er moro å vente på ting man digger, så det er moro å se hva som skjer her i heimen også. Har da forsterkern min ute til salgs nå, så det er muligheter hvis det kommer inn en glad kjøper....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    triste kjøpere har en tendens til å bruke enda mer penger :-p

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det pokker i meg mange ulykkelige kjøpere her inne, så det helt utrolig hvor mange som skifter ut saker og ting.... Jeg snakker ikke om Devil og Ambiance, neida... Guttene med gullbuksene, kult med noe nytt for all del men alt har en pris..... STIV EN OG!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mja

Sitat Opprinnelig postet av dangerc
    hei, er ganske så ny i hifiverdenen så jeg har ettpar ting som jeg lurer på..

har en reciver: yamaha RXV659 surroundreciver, som jeg bruker til hjemmekino.
    men ettersom jeg også hører mye på vanlig stereo-musikk så vurderer jeg også og gå til anskaffelse av en dedikert cd-spiller og integrertforsterker for og drive musikk delen.

men her er spørsmålet mitt, får meg snart nye fronthøyttalere (energy rc-50) som skal kobles på reciveren, men jeg er også interressert i og koble disse høyttalerene til et dedikert stereo oppsett..

i stereo delen har jeg vurdert og investert i Xindak XA-6950 forsterker og Xindak Muse Delux 1.0 som cd-spiller..
    men dette valget er ikke avgjort enda..

er det mulig og få koblet både reciveren og stereo-forsterkeren på samme høyttalere?? vet at høyttalerene har noe som heter bi-wiring, betyr det at jeg kan koble flere forsterkere på samme høyttalere eller??

mvh:
    en nybegynner.

når det gjelder annskaffelse av nytt utstyr... har du handlet? har forsterkersett som du kan få kjøpe 20000,- om interresse kan du få mer info

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •