HJELP!!!! Denon 3910 / 3930

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HJELP!!!! Denon 3910 / 3930

Hei dere der ute!
    Jeg har planer om å skaffe meg en av de nevnte denon dvd spillere..
    Det vesentlige jeg har forstått som har mest betydning for meg er at dvd-3930 kan oppskalere opptil 1080p, mens dvd-3910 kun til 1080i.
    Ikke sant? Hvis jeg skulle nå skaffe meg 3910 koblet til en reciever som oppskalerer opp til 1080p så vil det vil være det nærmest lik bildekvalitetet som om jeg skaffet meg DVD-3930?
    Eller er jeg på bærtur?

Er det noen der ute som synes virkelig at det er så store forskjell på disse?
    Både i lyd, støy, bilde, funksjon?
    Veldig interessert dersom noen der ute har hatt 3910 og oppgradert videre til 3930 kan komme med noe innspill.

fint om noen der ute kan svare meg..

TAKK!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ingen anelse om det. har selv 3930 og den er RÅÅÅ

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3930 har en nyere/bedre bildebrikke. Realta videoprosessor fra Silicon Optix. Har Denon link utgang, men mangler iLink utgang som den eldre 3910 hadde, om dette har noen betydning for deg. Men hvorfor skal du ha denne svindyre dvd spilleren nå? Ville tenkt du var på markedet etter en Blu-ray spiller? Forskjellen mellom 2930 (billigere) og 3930 er vel lyden i sterio. Der skal 3930 være best.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    3930 har en nyere/bedre bildebrikke. Realta videoprosessor fra Silicon Optix. Har Denon link utgang, men mangler iLink utgang som den eldre 3910 hadde, om dette har noen betydning for deg. Men hvorfor skal du ha denne svindyre dvd spilleren nå? Ville tenkt du var på markedet etter en Blu-ray spiller? Forskjellen mellom 2930 (billigere) og 3930 er vel lyden i sterio. Der skal 3930 være best.

Denon 3930 skal man ha fordi den spiller musikk og film på en fantastisk måte. Bruker heller 6-10 000 på denne enn å kjøpe en latterlig blu ray spiller til 3 - 6000 som ikke er opptimal enda. kjøper man en så dyr spiller som 3930 er det pga stereo delen og. Derfor jeg kjøpte den. Bra på alt og deilig design enn blu ray spillere som er på markedet pr dato. De ser ut som RÆÆÆÆV.

Denon kommer i Juli med blu ray da mente de på hi fi klubben mener jeg det var.... De vil vel komme til å se my bedre ut men da snakker vi priser som er umenneskelige da.

Dessuten vil jeg påsta 3930 er minimalt dårligere om ikke bedre kvalitet på mange filmer ved bruk av mange av de blu ray spillerne som er på markedet nå. det er faktisk blitt sagt av hi fi klubben annsatt også uten nevne hvilken butikk og navn. hehe

slå heller til for en 3930 nå og få deilig bilde og lyd og heller vent med blu ray til de er kommet lenger og blitt bedre

Newcomer CongO sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nad_319
    Denon 3930 skal man ha fordi den spiller musikk og film på en fantastisk måte. Bruker heller 6-10 000 på denne enn å kjøpe en latterlig blu ray spiller til 3 - 6000 som ikke er opptimal enda. kjøper man en så dyr spiller som 3930 er det pga stereo delen og. Derfor jeg kjøpte den. Bra på alt og deilig design enn blu ray spillere som er på markedet pr dato. De ser ut som RÆÆÆÆV.

Denon kommer i Juli med blu ray da mente de på hi fi klubben mener jeg det var.... De vil vel komme til å se my bedre ut men da snakker vi priser som er umenneskelige da.

Dessuten vil jeg påsta 3930 er minimalt dårligere om ikke bedre kvalitet på mange filmer ved bruk av mange av de blu ray spillerne som er på markedet nå. det er faktisk blitt sagt av hi fi klubben annsatt også uten nevne hvilken butikk og navn. hehe

slå heller til for en 3930 nå og få deilig bilde og lyd og heller vent med blu ray til de er kommet lenger og blitt bedre
    Hehe, det var litt av en brannfakkel. Det er mulig du er inne på noe her, men en del av disse uttalelsene trenger vel litt nyanseringer?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jaggu heller brukt pengene på en Blu-ray-spiller og eventuelt supplementert med en CD-spiller hvis musikken også står i fokus. Hadde aldri brukt penger på en DVD-spiller nå, ihvertfalll ikke i den prisklassen.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CongO
    Hehe, det var litt av en brannfakkel. Det er mulig du er inne på noe her, men en del av disse uttalelsene trenger vel litt nyanseringer?

hvilken utsagn da? Alle Blu ray spillere jeg har sett har sett ut som RÆV, ikke fine i det hele tatt. og fins det noen blu ray spillere som er gode på stereo og? du får heller ikke kjøpt 3930 ny hos hi fi klubben lenger, derfor blir det brukt og da snakker man rundt 6000 for den. og da ville jeg heller hatt den til 6000 som er VELDIG bra på både bilde og lyd enn kjøpt enten enn et halvferdig blu ray opplegg til 3-4000 og heller ikke brukt flere titalls tusen på en bedre blu ray. Har du en genial spiller frem til de har kommet lenger med blu ray.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det du mener som må gjøres med Blu-ray-spillere som er halvferdig?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

idioter satt langt inne bare for å få litt liv her det meste jeg skriver. utrolig fornøyd med den spilleren, men jeg står på mitt at det er bortkasta penger å bruke 3-5000 på en blu ray spiller. venter heller til f.ks denon som jeg er for kommer med en blu ray spiller og prisen synker. snakket med flere butikker og de sier det ikke er lagt alfor mye vekt på lyden i mange blu ray spillere. det som er egentlig hele praten er jo de to denon modellene så dere startet jo praten om blu ray. den modellen jeg har har beste chip innen bilde og kjører bra elektronikk på lyd delen og og jeg ga 5000,- for en 4 mnd gammel spiller. jeg vil si jeg sitter igjen med mer enn å kjøpe en billig blu ray spiller og en ekstra cd spiller. da kommer vi også til en ting til. det med oppgraderinger til blu ray så er det vel det samme som med vanlig dvd at de kommer med noe bedre hele tiden små detaljer. selvsagt kan man ikke vente for evig men for den personen som startet denne tråden ville jeg holdt meg til dvd enda. et par år tenker jeg. da har det nok skjedd en del vil jeg tro og enda en ting til så vil nok prisen på blu ray filmene ha sunket en del mer og. ikke sikker på dagens pris for en film men betaler nok langt mer enn det egentlig er verdt. så jo når dvd kom da kostet det vel 300 ca for en film og nå for du nesten nye filmer for godt under 100 kr. jeg ser ikke vitsen med å stresse med blu ray enda... og mye av uttalelsene mine i tidligere her er litt ekstra for å skaffe diskusjon men for all dere som må ha det første av noe og bruke masse penger så bare kjøre på med det da

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nad_319
    utrolig fornøyd med den spilleren, men jeg står på mitt at det er bortkasta penger å bruke 3-5000 på en blu ray spiller. venter heller til f.ks denon som jeg er for kommer med en blu ray spiller og prisen synker. snakket med flere butikker og de sier det ikke er lagt alfor mye vekt på lyden i mange blu ray spillere. det som er egentlig hele praten er jo de to denon modellene så dere startet jo praten om blu ray. den modellen jeg har har beste chip innen bilde og kjører bra elektronikk på lyd delen og og jeg ga 5000,- for en 4 mnd gammel spiller. jeg vil si jeg sitter igjen med mer enn å kjøpe en billig blu ray spiller og en ekstra cd spiller. da kommer vi også til en ting til. det med oppgraderinger til blu ray så er det vel det samme som med vanlig dvd at de kommer med noe bedre hele tiden små detaljer. selvsagt kan man ikke vente for evig men for den personen som startet denne tråden ville jeg holdt meg til dvd enda. et par år tenker jeg. da har det nok skjedd en del vil jeg tro og enda en ting til så vil nok prisen på blu ray filmene ha sunket en del mer og. ikke sikker på dagens pris for en film men betaler nok langt mer enn det egentlig er verdt. så jo når dvd kom da kostet det vel 300 ca for en film og nå for du nesten nye filmer for godt under 100 kr. jeg ser ikke vitsen med å stresse med blu ray enda...
    Nå behandles vel HD lyden for det meste digitalt i avspillerene. På samme måte som når du benytter HDMI fra Denon 3930 til reciver, gjør du det på en BD spiller - hva trenger du påkostet analog del for da? Nå man for flott cd spillere til en rimlig penge brukt?

Prisen på Blu-Ray filmer har sunket relativt mye de siste måneden. På bla OBS! har de blitt solgt for kr 169 - noe som er en ti'er mer enn hva du må gi for en nyhet på DVD. Pris på SW er ikke noe tema lenger, sett bort i fra eldre filmer.

Det er ingen som stresser med BD - det er en film nytelse. Nytelser stresser du ikke med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Nå behandles vel HD lyden for det meste digitalt i avspillerene. På samme måte som når du benytter HDMI fra Denon 3930 til reciver, gjør du det på en BD spiller - hva trenger du påkostet analog del for da? Nå man for flott cd spillere til en rimlig penge brukt?

Prisen på Blu-Ray filmer har sunket relativt mye de siste måneden. På bla OBS! har de blitt solgt for kr 169 - noe som er en ti'er mer enn hva du må gi for en nyhet på DVD. Pris på SW er ikke noe tema lenger, sett bort i fra eldre filmer.

Det er ingen som stresser med BD - det er en film nytelse. Nytelser stresser du ikke med.

hehe
    sw? trøtt og litt borte idag så de forkortelsene går litt tregt. hehe

deilig diskutere litt da, blitt klokere allerede jeg. hehe som jeg sa så hadde jeg ikke sjekket priser i det siste så det var jo faktisk ikke ille. er det pris på en splitter ny film det og?

to ting før jeg rusler:

1: du som ville ha en a de to modellene så gå for en brukt 3930. strålende fornøyd, som du sier så stresser man ikke med film så blu ray kommer når jeg blir fornøyd med design pris osv.

nr to kom litt med i nr 1 så gadd ikke ta noen 2. hehe

men takk for nyttig info blei mye klokere men holder meg fortsatt til dvd jeg og da anbefaler jeg 3930 siden det var det du lurte på en av dere sa du hadde handlet en dcd 1500 for 3000? jeg ga jo 5000 for min 3930. hvem fikk beste kjøpet egentlig mener du? samme innmat i begge om ikke bedre i min når det gjelder audio(stereo) bare lurer, ikke satt meg inn i det for å være ærlig.. kikket selv på en sånn cd spiller.... men valgte dvd da det gav meg bra bilde og bedre lyd enn en "vanlig" dvd spiller ville gi meg. har mer enn nok i stereobenken nå i vekt enn at jeg skulle hatt både cd og dvd spiller.

husker ikke navnet ditt her mens jeg skriver men du som er svenske ihvertfall, hehe vært inne på din hjemmekino og sett bilder. MEGET bra saker

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis trådstarter får tak i en brukt 3930, til 5-6 k så er det en god pris for en god CD, SACD og DVD audio spiller(Ny koster den vel nærmere 12000,-). Så kan man også bruke denne til å spille av alle de "gamle" dvd filmene sine med den også. Spesielt viss man har en Denon Receiver med Denon link inngang. Anbefalt å koble sammen den digitale lyden slik.

Men en Blu-ray spiller er mer fremtidsrettet. Nye spillere kommer snart, evt over sommeren, med 2.0 støtte. Viss man kan vente så lenge.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon 3930 vs. 3930

Ok, takk til alle som har besvart!
    Har bestemt at jeg nå skal prøve å få tak i 3930 på bruktmarkedet.
    mye interresant lesning!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til ! Blir sikket noen til salgs på bruktmarkedet nå som Denon kommer ut med de nye BD spillerene

Forskjellen mellom 2930 (billigere) og 3930 er vel lyden i sterio. Der skal 3930 være best.
    Ja. Lyden er bedre. Men 3930 har også en bedre oppskalerer enn 2930.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dette er til dere blu ray nerder

som sagt om dere ser på billige blu ray spiller hos hi fi klubben så ser den ut som noe som kommer ut etter en dårlig middag. nå kom endelig denon ut med sine nye som da også koster men ser da mye bedre ut og..

adr:

Hjemmekino - Blu-ray spillere | Hi-Fi Klubben: DENON DVD-3800BD

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •