Vil ha et anlegg, hva bør jeg ha?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vil ha et anlegg, hva bør jeg ha?

Hei!

Har akkurat fått en prosjektor i hus og skal oppgradere lydkvaliteten til å matche. Men jeg kan _ingenting_ om lyd. Jeg tenkte meg et 5.1-anlegg i 10-15000-kroners klassen, helst et sett hvis det er mulig. Viktigste komponent er recieveren da jeg har veldig mye utstyr som skal kobles til. Hvis dette er overkill/undervurdert, så trenger jeg bedre råd

Fremviser er altså en prosjektor som er koblet til en PC og til et sett spillkonsoller. Disse er X360 (komponent), Wii, PS2, GameCube (Ikke så viktig), og forhåpentligvis en PS3 om ikke så lenge. Vi bruker stua hovedsakelig for filmfremvisning, konsollspilling på andreplass. Skal ikke brukes til å høre på musikk med. All film blir spilt av fra PCen, så jeg skal kjøpe den et skikkelig lydkort senere. Derfor har jeg ikke behov for en standalone dvd/bd-spiller.

Viktigste krav er god lyd til film og at vi slipper å koble om på ledninger for å bytte mellom de forskjellige konsollene. I dag bruker vi diverse hardwareswitcher som vi må knote med, jeg vil gjerne få dette over på en fjernkontroll. X360en, PS2en og Wiien bruker alle komponent, men prosjektoren har bare 2 komponentinnganger. Jeg vil derfor også ha video inn gjennom recieveren. Prosjektoren har hdmi, så gjerne det som output.

Hva bør jeg kjøpe som passer for mitt bruk? Jeg har aldri vært kresen på audio så kvalitet betyr egentlig ikke så veldig mye, dermed kan prisen godt være "rimelig" (under 10k dersom det finnes noe bra der). Bør jeg kjøpe en pakke, eller "bygge selv"? Og jeg ønsker helst "kasse"-høyttalere, ikke slike små, tynne pinglestilker som selges på Elkjøp.

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt tips er å gå for en Yamaha som reciever. Det virker som det er de som gir mest for pengene i den prisklassen vil legge anlegget ditt i. (Testvinnere titt og ofte)

For å komme i mål rundt 10-15 lapper totalt med høyttalere og reciever vil kanskje en tur innom surround.no være lurt. Vet du ikke helt hva du skal se etter så ta telefonen og ring de, eller send de en mail og jeg er ganske sikker på at de kan hjelpe deg å finne den "pakken" du er ute etter.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yamaha rx-v861 reciever,

Yamaha Receiver RX-V861 Titan, 7.1, 7X105 Watt, HDMI 1080p, YPAO Kalibrering

xtz 99w12 subwoofer

XTZ 99 W12 i Pianolakk

dynavoice defenition høytalerpakke

Dynavoice Definition-pakke i Walnut farve

totalt blir det vel ca 15000+-

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Litt enig med Megawatt, men ville ha sjekket på HiFi Klubben også. Vet at Denon har utrulig mange tilkoblinger på sine recivere, Et ex Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: DENON AVR-2308 Hjemmekinoreceiver

Og de har denne høytalerserien Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: ARGON 6240 Høyttalere

Så bor du ikke så alt for langt unna en slik butikk så sjekk.

Newcomer Michelangelo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha RX-V861 til kr 4.490,- inne på Surround.no er en gullgruve, tør påstå at du ikke får bedre forsterker i forhold til pris\ytelse.

Sleng på Dynavoice Definition-pakken samtidig, og du har et meget godt annlegg, pris\ytelse tatt i betrakning

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for rådene. Jeg går for Yamaha V861 og Dynavoice-pakken nå, og subben etter neste lønning.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blobba
    Tusen takk for rådene. Jeg går for Yamaha V861 og Dynavoice-pakken nå, og subben etter neste lønning.
    Da blir det god gang på det skal du se:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •