trenger hjelp/råd til kjøp av receiver + senterhøyttaler + sub - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 77 av 77
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hmm.. skjønner...

vel, jeg fant faktisk yamaha RX-V861 til 4490,- men ingen hadde den på lager... og ikke kunne jeg regne ut frakten før man hadde lagt inn bestilling...

du har rett i det der... i følge de svenske sidene, så har tx-rs576 bare 5.1... hmm... ai ai... skulle pokker ikke være lett det her, altså!

etter å ha søkt litt, så fant jeg noen @ avforums som sa at den støtter 7.1... og onkyousa skriver det samme: sjekk her!

...

hmm...

ENDRET: her er hvordan jeg prøver å finne meg frem til beste receiver til mest gunstig pris: sjekk listne!

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i tvil om 5.1 eller 7.1 PCM med HDMI går når det ikke er spesifisert.
    Ja det går med enkelte modeller men hvem?

Det som gjør søking etter lyd inn til et problem er dårlig informasjon , dessinformasjon.

En reciver du er ute etter burde være merket
    HD Audio LPCM 7.1 channel reception (up to 192kHz)

På enkelte recivere står det
    2.0 PCM (da går det ikke)
    PCM (V) hva er det for en merking ? er det 2.0 , 5.1 eller 7.1 PCM.
    Like dårlig blir PCM (JA) som faktisk ikke sier mere en støtte til 2.0.

huff
    Du blir nødt til å spørre andre brukere med samme recivere for å få et klart svar.

Det er så mange blandinger av de som har mulighet til 5.1 PCM / 7.1 PCM å ikke + all denne elendige informasjonen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mhm. enig der. skulle bare stått det og bli ferdig med det. kjedelig å måtte bla igjennom flere titalls med hjemmesider som sier ulikt om det ene og det andre.

har iallefall kommet frem til at det står mellom 2 receivere. begge til samme pris:

Pioneer VSX-2016

og

Yamaha RX-V861

begge har tilkoblinger som jeg trenger, men Pioneer har HDMI v1.3 imens Yamaha har HDMI v1.2.

2016 ser vel ut til å være den man bør gå for, sant? frakten var faktisk bare 150kr.

EDIT: nok tull nå! har sikkert brukt 2-3 sider bare på å finne meg en receiver, så nå er det på tide at man somler frem og tilbaks. hehe. hygen (samt noen flere) foreslo at jeg bør gå for RX-V663 da denne har alt av lyd + tilkoblinger som jeg trenger. da dropper jeg suben for nå også bestiller jeg Yamaha-receiveren istedenfor! da går jeg ut ifra at man har fått en herlig receiver som varer en stund, sant? ps: må dog si at en annen ting som er bra med yamaha-receiveren, er at den finnes i svart, og jeg liker at receiveren matcher med resten av setupen!

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja går du for 663 så vil jeg tro du har en meget bra reciver.
    Den har også et potensiale for fremtiden både når det gjelder lyd , tilkoplinger og utbygging.

Håper den er på lager da.
    Yamaha Online - Yamaha Elektronik Europa GmbH

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ah. snakker med en kompis som er i statene nå... han hadde sett nå nylig en RX-V663 til ca. 1800kr (splitter ny). hvis man skulle bestillt derfra, så må man jo regne med toll og sånt når den ankommer norge, men det vil da uansett ende opp langt billigere enn om man kjøper den i sverige/norge, ikke sant? eneste problemet og hinder jeg ser, er om receiveren skulle by på problemer samt "gå i stykker"... da vil det være en smule vanskelig med retur og sånt, men allikevel... vil spare spenn på det der, mener jeg! spesielt når det er kompisen min som sender det til meg via JetCarrier, så blir det uansett veldig mye å spare. riktignok blir det vel 800kr for frakt og sånt, men da kommer det neppe noe toll på det siden det er jetcarrier som tar seg av det.

hva mener dere om det?

hvis det blir FOR mye slit med det, så kan jeg jo bare bestille fra sverige... bare synd at det koster svimlende, men det er jo verdt pengene, såe...

ENDRET: kom plutselig på at strømnettet og det hele blir nok en belastning... + at det er jo annerledes strømuttak på receiveren enn her i norden...

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goodiegood
    ah. snakker med en kompis som er i statene nå... han hadde sett nå nylig en RX-V663 til ca. 1800kr (splitter ny). hvis man skulle bestillt derfra, så må man jo regne med toll og sånt når den ankommer norge, men det vil da uansett ende opp langt billigere enn om man kjøper den i sverige/norge, ikke sant? eneste problemet og hinder jeg ser, er om receiveren skulle by på problemer samt "gå i stykker"... da vil det være en smule vanskelig med retur og sånt, men allikevel... vil spare spenn på det der, mener jeg! spesielt når det er kompisen min som sender det til meg via JetCarrier, så blir det uansett veldig mye å spare. riktignok blir det vel 800kr for frakt og sånt, men da kommer det neppe noe toll på det siden det er jetcarrier som tar seg av det.

hva mener dere om det?

hvis det blir FOR mye slit med det, så kan jeg jo bare bestille fra sverige... bare synd at det koster svimlende, men det er jo verdt pengene, såe...

ENDRET: kom plutselig på at strømnettet og det hele blir nok en belastning... + at det er jo annerledes strømuttak på receiveren enn her i norden...
    Skal du importere fra US, må du regne med at du også trenger en omformer for nett-spenningen, samt ny strømkabel. Den er 110 volt der, 230 volt i Norge. Skal egentlig ikke by på så mange problemer.
    Det er ikke toll avgift på elektronikk, men derimot moms på varen+frakten.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er en omformer da? får man kjøpt det på f.eks clahsolson / Elkjøp ellerno?

ny strømkabel hørtes problematisk ut... må jeg altså bytte på strømkabelen selv med å skru opp receiveren osv? hørtes litt for risikabelt ut det der... eller hvordan er det det gjøres?

tror nok at det er en god del penger å spare for det om det er moms av varen. eller... hmm... la oss si at den koster ca. $400 USD, så er det den norske momsen av det beløpet + frakten som kommer itillegg til selve receiver prisen?

det frister veldig å bestille fra statene da jeg får sendt det til norge for en billig penge...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en tanke

ikke blir det problemer med å sende PAL inn i en NTSC reciver ?
    Ut blir det det samme for tv støtter begge deler.

Eller støtter kanskje reciver PAL også.
    Selv har jeg ikke peiling........

Nå tenkte jeg da på all film som vi her i Norge har som PAL å USA bruker NTSC når man sender Blu Ray , DVD osv inn i reciver med HDMI , S - video + alle andre overføringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mhm. det er en ting å tenke på...

har slengt opp en tråd om det å handle fra USA: klikk her.

får håpe at det kommer et par svar på det der da...

håper at receiveren støtter det. hvis den gjør det, så er vel det eneste problemet å skaffe nytt strømkabel og sånt... frister ikke å begynne å fikle selv med strømkabelen til receiveren, altså...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dropper det der med USA jeg. ble LITT for mye styr og det er jo ikke SÅ prisforskjell når jeg tar receiveren i bruk. da har den gått igjennom det ene og det andre uansett, såe... det er nok ikke så mye å spare allikevel...

sliter dog å finne ut om jeg skal gå for powerbuy-løsning eller bare bestille receiveren og sentern fra en og samme plass i sverige også be kompisen min ta det med seg når han reiser hit... er sikkert ikke så mye å spare, men men...

EDIT: har nå tatt å bestillt både receiver (yamaha rx-v663) og senterhøyttaler (yamaha ns-c444), så får man bare vente å se hva som skjer... måtte ta forskuddsinnbetaling da siden hadde problem med Netpay. er det slik at jeg kan forskuddsinnbetale via telefon til dem eller må jeg sette pengene inn i kontoen dems selv? fikk jo ikke noe kontonummer opplyst der, såe... nei nei, må vel ta å kontakte bestillingsstedet for å høre hva jeg kan gjøre. fikk de to delene for 5500 norske.

så over til sub OG bakhøyttalere! suben er vel i for seg grei nok, men tar gjerne i mot flere forslag! siden jeg har blitt foreslått at jeg bør gå for sub med integrert forsterker, så har jeg et par valgmuligheter på plass allerede, men tar gjerne i mot flere forslag! jeg vil helst ikke ha en sub som er så forferdelig stort heller. 12-13" fungerer finfint for meg det! skulle opprinnelig gå for en 10", men siden jeg får større budsjett til å handle inn mer senere, så kan jeg godt gå for en 12-13" sub, altså. ikke noe problem det. må bare finne slike subs først! hehe.

en annen ting jeg like greit kan begynne å se etter nå, er bak/surroundhøyttalere. som dere kan se her, så har jeg 2 fra før av, men er det ikke så at jeg trenger minst 2 til som jeg kan plassere på siden, eller..? isåfall blir rommet mitt seende ut så her dersom/når jeg får alt på plass:

------TV------
    ---#--#--#---
    --------------
    #------------#
    --------------
    #--\_____/--#

greit... der har jeg bare høyttalerne listet opp... men kan vel plassere suben foran også da, såe... men ja, er det riktig slik jeg har satt opp der, eller?

eller er det slik jeg skal sette det opp:

------TV------
    ---#--#--#---
    --------------
    #------------#
    --------------
    ---\_____/---
    #------------#

hmm... blir det der riktig, eller..?

så ja... noen som har forslag å komme med?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er ingen 100% regel på oppsett men anbefalinger

Dolby Speaker Setup Guide - Speaker Placement

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ah. oky. ut ifra den dolby-guiden, så blir jeg å ha 8 tilkoblinger (sub medregnet). takk, hygen!

så.. har dere forslag til bakhøyttalere da..? gjerne Dali om det er mulig...

det har oppstått et lite problem nå... jeg presterte å bestille hos hifihuset.se før jeg rakk å finne ut at det er ytterst FÅ steder som hadde NS-C444 sentern på lager, så jeg må få den handelen kansellert også må jeg bestille her i norge istedenfor. like greit det, syns jeg. får den for 4890,- her til lands uansett.

men ja, trenger forslag til surround back høyttalere... noen som har et par forslag å komme med?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det ingen som har noen flere forslag å komme med, eller? hehe.

jakv? hhalstensen?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne som ligger på AVtorget nå? ...er jo en grei 12" til en okey pris.

Hifi Klubben har jo noen Dali R1000 som er dedikerte bakhøyttalere, regner med de skal funke godt til ditt bruk.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Hva med denne som ligger på AVtorget nå? ...er jo en grei 12" til en okey pris.

Hifi Klubben har jo noen Dali R1000 som er dedikerte bakhøyttalere, regner med de skal funke godt til ditt bruk.
    Støttes
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den suben var virkelig interessant, må jeg si! stilig pris også!

når det gjelder de dali høyttalerne, så tar jeg å slenger ut en "ønskes kjøpt"-utrop rundt omkring... kanskje det er noen som gidder i vse interesse for det... 3000 for helt nye høyttalere var litt i overkant av jeg har til rådighet når det gjelder bakhøyttalere, så da får man prøve ønskes kjøpt. har sett slike høyttalere gå så lavt som 1200,- men jeg skal satse å få de til 1500,- ihvertfall!

tuuusen takk for forslag, folkens! setter bra pris på det jeg!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yep... sliter enda med valget når det kommer til senterhøyttaler jeg... Dali Concept, Yamaha NS-C444 og Infinity Beta C360 er nevnt som mulige kandidater, men jeg vet ikke hvilken jeg skal gå for. jeg vil gjerne ha en senter som gir god lydsignal (som hhalstensen nevnte i side 2 eller 3) mellom front + senter, så da hadde vel senter av merket Dali fungert finfint eller vil NS-C444 fungere minst like bra? den Infinity Beta ser jo også bra grei ut, men hva syns dere? (er ikke sikkert at han som selger Infinity-sentern er villig til å sende den, såe...) grei og finfin pris da. alle mine andre høyttalere er jo av merket Dali, så kanskje jeg skal finne meg en Dali?

ja... jeg vet jeg har problemer med å velge, men men... må nå spørre så jeg vet at jeg velger riktig.

ps: jeg kan godt gå opp til 2000kr for en senter, altså. men ikke særlig mye mer heller.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •