Vincen Sp331 til m65

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer maxjeger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vincen Sp331 til m65

vordan ville Vincen Sp331 funke på mine Dynavoice M-65 ?
    er dette åverkill eller?
    er langt fra fornøyd me den tamme bassen som pioneer receiveren min lager..
    er dette noe for meg?
    sjekk min hjemmekino

Newcomer Oyfinn sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror dette blir en fin kombinasjon. Mener å ha sett en her inne (Kenti (?)) som hadde denne kombinasjonen. Overkill er ikke noe du trenger å tenke på. Man kan jo aldri få for mye kraft - bare for lite. Dessuten så er jo Vincent'en på 150 W, mens M65 "tåler" 250. Vincent'en er ganske rund i lyden - og den blir beskrevet som ett av de beste produktene til Vincent. Du får nok virkelig mer futt i høytalerne med denne effektforsterkeren. Jeg har biampet mine med de ekstra kanalene på 7.1, og selv det gav et bra løft :-)

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oyfinn
    Jeg tror dette blir en fin kombinasjon. Mener å ha sett en her inne (Kenti (?)) som hadde denne kombinasjonen. Overkill er ikke noe du trenger å tenke på. Man kan jo aldri få for mye kraft - bare for lite. Dessuten så er jo Vincent'en på 150 W, mens M65 "tåler" 250. Vincent'en er ganske rund i lyden - og den blir beskrevet som ett av de beste produktene til Vincent. Du får nok virkelig mer futt i høytalerne med denne effektforsterkeren. Jeg har biampet mine med de ekstra kanalene på 7.1, og selv det gav et bra løft :-)

ok.. ja trenger å bli åverbevist hehe
    har pioneer 7.1 150w på hver kanal.... men bake på receiveren står de 450w?

noe som skurrer her???:P hehe leverer vert fall skuffende bass til mine m-65

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente selvfølgelig kenta, men det var nok en bom fra min side :-S

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maxjeger
    ok.. ja trenger å bli åverbevist hehe
    har pioneer 7.1 150w på hver kanal.... men bake på receiveren står de 450w?

noe som skurrer her???:P hehe leverer vert fall skuffende bass til mine m-65
    Det har du nok rett i! De færresten recieverne klarer å levere det som de lover på spesifikasjonene. NAD er ikke så langt ifra sannheten med sine spesifikasjoner, men Pioneer derimot er nok litt i det sjenerøse hjørnet når de skriver opp specs. Tror man må regne med noe sånt som 60% avvik fra hva recieveren trekker fra nettet. Går mye vekk til varme og så videre. Max wattforbruk står ikke bakpå vincenten, men det er på 1000 watt, så det er nok litt mer troverdig at den da klarer å levere 2*150 W

En effektforsterker har uansett flere fordeler enn bare mer krefter til fronten. Du vil også få avlastet recieveren slik at den kan levere mer til resten av anlegget (dersom du har noe).

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du nok rett i! De færresten recieverne klarer å levere det som de lover på spesifikasjonene. NAD er ikke så langt ifra sannheten med sine spesifikasjoner, men Pioneer derimot er nok litt i det sjenerøse hjørnet når de skriver opp specs. Tror man må regne med noe sånt som 60% avvik fra hva recieveren trekker fra nettet. Går mye vekk til varme og så videre. Max wattforbruk står ikke bakpå vincenten, men det er på 1000 watt, så det er nok litt mer troverdig at den da klarer å levere 2*150 W

En effektforsterker har uansett flere fordeler enn bare mer krefter til fronten. Du vil også få avlastet recieveren slik at den kan levere mer til resten av anlegget (dersom du har noe).

jepp har nettop kjøpt et par B&W DM 601 S3
    og er på jakt etter ny center og subb
    som du ser på hjemmekinoen min er de ikke av topp kvalitet:P
    trengs berre en vanli signalkabel fra receiver til effektforsterker?
    prøvde å koble på en eldre sony forsterker på samme måte som effektforsterkeren skall kobles,,,, men da måtte eg skru på fult nesten før de kom lyd...
    tar i mot tips

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm... det er jeg faktisk ikke sikker på. Har ikke noe særlig erfaring med effektforsterke selv, men så vidt jeg har forsått så burde det funke med en vanlig RCA-signalkabel.. Sikkert en fordel at den er skjermet dog.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm... det er jeg faktisk ikke sikker på. Har ikke noe særlig erfaring med effektforsterke selv, men så vidt jeg har forsått så burde det funke med en vanlig RCA-signalkabel.. Sikkert en fordel at den er skjermet dog.
    ok.. da må eg tenkte og skrape litt ned i lommeboka

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •