Hodetelefonforsterker til AKG K271 Studio

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hodetelefonforsterker til AKG K271 Studio

Gikk nylig til innkjøp av et AKG K271 Studio headset. Lyden er super, men det er bare hodetelefonutgangen på min Yamaha RX-V663 som klarer å drive dem skikkelig. Min MP3spiller Creative Zenvision M klarer ikke drive dem i nærheten av høyt nok og på PC'en lyder det rett og slett dårlig. Dette var jeg forberedt på på forhånd, men jeg er relativt nybegynner når det kommer til hodetelefonforsterkere og trenger derfor litt hjelp.

Jeg er åpen for alle forslag, men hodetelefonforsterkeren bør ligge på mellom 500 - 2000kr (med frakt), og ha god omtale på internett. Fint om folk snakker etter egne erfaringer også. Er også en fordel om den er portabel og kan gå på batterier, siden jeg gjerne vil bruke den sammen med Creativen. Hvis folk mener det er mye mere lyd pr kr å hente i en stasjonær forsterker, vil jeg uansett vurdere dette, da det først og fremst er lyden jeg er ute etter. Har noen portapro jeg bruker til hverdags uansett.

Forsterkeren skal matche med K271 hvis noen ved hvordan disse låter.
    En lydsignatur en smuleover på den varme siden er foretrukket, og den bør være ganske kraftig i bassen, uten at det blir grøtete og går på bekostning av dynamikken. Vet ikke om dette er for mye å kreve av en forsterker i denne klassen, men men.

Kan godt handle fra utenlandske nettsteder uten de altfor høye shippingkostnadene. På forhånd takk for all tilbakemelding!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner kanskje ikke noe bedre enn Hornet'en men du finner mye annet rart der ute.37 amps
    21 amps
    Her kan du lese til øyet blir stort og vått.
    Mest kommer jeg til å gå for en av disse:
    Ibasso D2
    Headstage Lyrix Pro Usb Total
    Lykke til, og ikke skyld på meg om lommeboka blør litt :-)

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker også en Creative Zen Vision:M, (30 GB) som avspiller. Headsettet er ikke så ulikt spekka i forhold til AKG K271 Studio, nemlig Audio-Technica ATH-A900. Høyere følsomhet kanskje, men lyden er alt annet enn klinisk/analytisk.

Mot disse bruker jeg Practical Devices XM4, som forresten er kommet i en utgave med USB og flere muligheter for valg av brikke, dog til en høyere pris. For en tusing er det i hvertfall en amp jeg tør anbefale.

iBasso P2 som kom i posten for litt siden klarer på ingen måte å ta plassen. Lyden er hva man kan kalle "varm" men det er langt fra samme trøkk hvis det er det hode`fonene behøver.

Har kjørt begge opp mot Beyerdynamic DT 770 Pro som har temmelig høy motstand for bærbart utstyr, og det merkes på batteriene. Her hadde ikke P. D. XM4 problemer med å drive, bortsett fra strømforbruket. iBasso-ampen ble litt spak her og strømmen holdt ikke lenge.

Prisen på iBasso P2 ligger en hundrings under Practical Device-ampen. Nettsida til ibasso.com ligger nede i skrivende stund, ser jeg. En ting til: P. D. XM4 har et veldig lavt strømforbruk.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The hornet så bra ut den. Mulig jeg går for den om ikke så altfor lenge. Har uansett bestilt en Chu Moy amp, fra en privatperson som bygger og selger disse på ebay, som en midlertidig løsning fram til neste lønning. Vet ikke hvor fornøyd jeg blir med denne, men den gjør nok at jeg ihvertfall kan høre på musikk på Creativen igjen. Ser ut som den har fått bra kritikk, samtidig som den er veldig billig siden det ikke er en komersiell modell.

Regner fortsatt med at jeg fortsetter jakten etter at den er i hus så bare å fortsette å komme med forslag!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vil anbefalle Corda cantate på det sterkeste, funker iallefall utrolig godt til 701

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Corda Cantate blir nok desverre litt for dyr. Kanskje hvis oppgraderingsspøkelset kommer på besøk, men fåreløpig er dette bare et lite sideprosjekt, som følge av et impulskjøp på K271. Hovedprosjektet er fortsatt hjemmekinoen=) Skal jeg opp på en så dyr forsterker blir det med et dyrere headsett og:P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •