Hodetelefonforsterker til AKG K271 Studio

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hodetelefonforsterker til AKG K271 Studio

Gikk nylig til innkjøp av et AKG K271 Studio headset. Lyden er super, men det er bare hodetelefonutgangen på min Yamaha RX-V663 som klarer å drive dem skikkelig. Min MP3spiller Creative Zenvision M klarer ikke drive dem i nærheten av høyt nok og på PC'en lyder det rett og slett dårlig. Dette var jeg forberedt på på forhånd, men jeg er relativt nybegynner når det kommer til hodetelefonforsterkere og trenger derfor litt hjelp.

Jeg er åpen for alle forslag, men hodetelefonforsterkeren bør ligge på mellom 500 - 2000kr (med frakt), og ha god omtale på internett. Fint om folk snakker etter egne erfaringer også. Er også en fordel om den er portabel og kan gå på batterier, siden jeg gjerne vil bruke den sammen med Creativen. Hvis folk mener det er mye mere lyd pr kr å hente i en stasjonær forsterker, vil jeg uansett vurdere dette, da det først og fremst er lyden jeg er ute etter. Har noen portapro jeg bruker til hverdags uansett.

Forsterkeren skal matche med K271 hvis noen ved hvordan disse låter.
    En lydsignatur en smuleover på den varme siden er foretrukket, og den bør være ganske kraftig i bassen, uten at det blir grøtete og går på bekostning av dynamikken. Vet ikke om dette er for mye å kreve av en forsterker i denne klassen, men men.

Kan godt handle fra utenlandske nettsteder uten de altfor høye shippingkostnadene. På forhånd takk for all tilbakemelding!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0