Defekt Nad forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Defekt Nad forsterker

I dag når ville plutselig ikke Nad forsterkeren min mer. Det blinket 1 sekund og kom røyk fra den. Så gikk den inn i protection mode.

Er det utgangstransistorene som har gått ? Det er en forsterker fra monitor serien. Er det noen som evt. vet hva noe slikt koster å reparere ?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antakelig utgangene som har tatt kveld, og muligens tatt med seg noen printbaner i tillegg. Hadde en 3100 hvor det skjedde, og jeg tok meg ikke bryet med å prøve å fikse det.

Du kan jo evt åpne og se om du ser antydninger til brente baner, hvis ikke kan det hende at deu får berget den, men det kan fort koste mer enn det smaker om du leverer den på verksted.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Antakelig utgangene som har tatt kveld, og muligens tatt med seg noen printbaner i tillegg. Hadde en 3100 hvor det skjedde, og jeg tok meg ikke bryet med å prøve å fikse det.

Du kan jo evt åpne og se om du ser antydninger til brente baner, hvis ikke kan det hende at deu får berget den, men det kan fort koste mer enn det smaker om du leverer den på verksted.
    Kan det bli rimeligere hvis du har en annen forsterker fra monitor serien hvor man kan ta deler fra ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Det kan bli rimeligere vis du har deler liggende. Men anbefaler å få skifta til nye.

Den kan ha dratt med seg noen driver ICer og. Men er aldri godt å vite.
    Beste å få den kontrollert på ein verkstad evt ringe der du kjøpte den og høre kva dei har å seie.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er så gammelt som jeg tror, tidlig '90 tall, så mener jeg at det ikke var en eneste IC inni boksen. Kun transistorer, og muligens DC koblet hele veien, så det er mye som må skiftes i tilfelle. Kan fort hende at en ny forsterker blir billigere. Har vært en og annen slik til salgs i det siste, om du er ute etter det samme.

Hva heter den du har?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •