HDMI inngang ett "must"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI inngang ett "must"?

Jeg driver om dagen og titter på ny tv og hjemmekinoanlegg.

-Og, er det slik at man engetlig må ha HDMI inngang på hjemmekinoanlegget i dag? Eller kommer man like langt med "bare" HDMI utgang?

Om man f.eks skal koble til Popcorn Hour, eller diverse enheter til hjemmekinoanlegget (for å få lyd på de høytalerene, og ikke via tv'ens høytalere) må man da gå via hjemmekinoanlegget? Eller kan lyden "alltid" gå ut fra TVen til anlegget?
    Dette ble nok litt klønete fortalt og spurt, men jeg håper dere ser tanken i problemstillingen min.

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JEg forstår hva du mener, og ja jeg synes du bør ha HDMI på din receiver. Men for å svare på om du kan la lyden gå fra tv og ned til surround, JA det kan den, men tven din bør ha optisk lyd ut. Og desverre gjør ofte tvene noe med disse lydsignalene. Så om du vil være hundre prosent sikker på at du får riktig og best lyd så bør du ha en egen kabel fra signal kilden til receiveren din uansett om den har hdmi eller ikke. Hva er budsjettet ditt egentlig? på receiver altså? Finnes mange gode relativt
    billige hdmi receivere.

Jeg ser at popcorn hour har S/PDIF Coax Digital Audio ut. Det betyr at du kan kjøre bilde via hdmi opptil tven din og en S/PDIF Coax til din receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    budsjettet ligger på en 15-20 000kr.

Jeg ser på en Tv i størrelse 37-42tommer. Jeg er spessielt glad i Samsung, pga utseendet. Og det teller en del i denne sammenheng.
    Noe ala dette:
    Komplett.no - Samsung 40" LCD-TV LE40R87BD 1366 x 768 HD-ready,3xHDMI,8000:1,8ms
    Samsung 40" LCD TV - LE40M87BD - MPX

Spørsmålet er litt dette med HD-ready og full HD. Grønn som jeg er, så føler jeg det ikke spiller noen rolle for meg!?

På lydsiden titter jeg mye på dette Samsung anlegget:
    Samsung hjemmekinosystem HT-TXQ120 - MPX
    ellers så har jeg også fått ett tilbud på den litt eldre modellen: HT-P1200R|Hjemmekino - Hjemmekino - Eldre modeller - Samsung Norge (minuset her er at noen klager over viftestøy i sub. samt at den ikke har HDMI inn.)

Det er vel ikke slik at DVD spiller begynner å bli avleggs? Er bluray noe man også bør ha med i pakka?

Samt at jeg tror jeg bare må ha en popcorn hour, da det ser ut som den egnetlig dekker alle mine behov. Vurderte lenge mediacenter, men, det er vel Popcorn Hour som gjelder ;?

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung HT-BD2 Hjemmekino - MPX ville heller gått for denne pakka da ja, så får du en bluray og fullt 7.1 anlegg med engang. Lyd og Bilde roste denne pakken enormt. Du finner neppe et mere komplett og nytt hjemmekino anlegg.
    Hvis du liker samsung tver (må si meg enig med deg vi har 3 samsung lcder her i huset), så er F86 eller den nye a6 serien veien å gå tror jeg
    Samsung 40" LCD TV - LE40F86B - MPX
    Hvis ikke så er Sony sine nye lcd tver også gode.

Men hvis du ikke må ha 1080p så er det vel tilbud på panasonic sine plasmaer nå Panasonic 42" Plasma TV TH-42PX80 - MPX

Så for 22 tusen vil du nok få et veldig habilt hjemmekino system som støtter 7.1 og har bluray spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg synes er litt av sjarmen med de to Samsung anleggene er at de har slik stående DVD spiller/forsterker. Ja uff, vet det er jålete. (jeg får skylde på at fruen krever det slik :P) Effektmessig er det meste av anlegg overkill, da jeg bor i en leilighet, med naboer både over og under.
    Jeg tenker at det fort vil gå noen år før jeg kjøper bluray likevell. -Hvor lenge tror dere alt av filmer kommer ut på DVD? Ellers kan jo Popcorn Hour streeme Bluray fra min kommende pc som snart har bluray spiller...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •