Har nylig vært på service!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har nylig vært på service!?

Hei!

Jeg kikker støtt og stadig gjennom avforum og spesielt bruktorget i håp om å finne det jeg er på jakt etter, men noe som jeg forundrer meg over er:

På en del annonser står det: Nylig vært til service!

Da begynner jeg å lure på om det har vært noe galt med forsterkeren! eller praktiserer man AV produkter som vi gjør med en bil, service etter X antall kilometer?/timer spillt?

Dette er ikke ment som negativt innlegg, men kun som en kuriøsitet?? staves det sånn??

Vet det er mange der ute som verdsetter sine AV produkter høyt og deretter behandler dem godt, men hvorfor en service uten å skrive hvorfor den har vært der?

MVH Loco_85

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loco_85
    Hei!
    Da begynner jeg å lure på om det har vært noe galt med forsterkeren! eller praktiserer man AV produkter som vi gjør med en bil, service etter X antall kilometer?/timer spillt?
    Vil nok tro at de fleste gangene så er det fordi at det har vært en feil på produktet, det trenger ikke bety at produktet er av dårligere kvalitet etter servicen, eller at noe mer vil gå i stykker snart. Har selv kjøpt og fått fikset defekt forsterker og den funker som bare det den dag i dag.

Noen leverer inn utstyret sitt for en service hvor man justerer og bytter det som trengs, men da snakker vi nok stort sett om eldre produkter hvor kondiser begynner og tørke ut, etc.

Det kan uansett være greit og spørre om hva som var galt, ville hvertfall jeg gjort.
    Har det f.eks blitt sølt øl i en forsterker under en fest, og forsterkeren etterpå har blitt fikset og er i skjøneste orden, ville jeg nok uansett ha sett etter noe annet..

Sitat Opprinnelig postet av Loco_85
    Dette er ikke ment som negativt innlegg, men kun som en kuriøsitet?? staves det sånn??
    Skrives kuriositet. Tror nok ikke folk oppfatter det som negativt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På mine Abrahamsen produkter så følger det med et "service hefte" hvor det krysses av hva som er gjort med produktet. Ifølge bruksanvisningen så skal produktene inn til service hver 5000 time.

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raven
    Skrives kuriositet. Tror nok ikke folk oppfatter det som negativt
    Og kuriositet blir noe helt annet enn curiosity, som jeg antar han har tatt utgangspunkt i her!

Men jeg skjønner derimot nyskjerrigheten, da jeg nok hadde ønsket å vite hva og hvorfor det hadde blitt gjort, om en service hadde blitt utført!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scarymary
    På mine Abrahamsen produkter så følger det med et "service hefte" hvor det krysses av hva som er gjort med produktet. Ifølge bruksanvisningen så skal produktene inn til service hver 5000 time.

Tøft! EU-kontroll på forsterkere..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback